Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و مذاهب اسلامی در اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار کرد: برادران اهل شیعه و سنی مشترکات زیادی در اصول و حتی فروع دین داشته و این مشترکات  باید مانع نفوذ جریانات تکفیری و کفر در بین شخصیت های مهم شیعه و سنی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ظهور امام زمان (عج) یکی از مشترکات و اعتقادات دو مذهب شیعه و سنی است، تصریح کرد: یکی از عوامل مهم انگیزشی در تشکیل تمون نوین اسلامی اعتقاد و مشترکات بین شیعه و سنی بوده که باید با محور تقریب و کنار گذاشتن اختلافات در تشکیل این تمدن تلاش شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت عظیم اندیشه‌های تمدن نوین اسلامی و حلقه‌های اندیشه‌ای توسط اندیشمندان و فرهیختگان  سنی و شیعه در راستای زمینه‌سازی و بسترسازی تمدن نوین اسلامی و در نهایت ظهور امام زمان (عج) بهره برد.

وی ادامه داد: برای زمینه‌سازی و تشکیل تمدن نوین اسلامی باید نگاه فاخر، تفسیر عمیق و دقیق از اسلام و نحوه تقریب در بین شیعه و سنی وجود داشته تا بتوانند در جهان اسلام بسترساز تمدن نوین اسلامی باشند.

گرزین نگاه رهبر معظم انقلاب به تمدن نوین اسلامی را کامل‌ترین و جامع‌ترین نگاه برشمرد د افزود: با احترام به نگاه های همه بزرگان جهان اسلام، باور و ایمان داریم که نگاه مقام معظم رهبری در حوزه تمدن نوین اسلامی نگاه جامع و کامل بوده به طوریکه نگاه ایشان سبب عزت اسلام، عزت و کرامت شیعه و سنی و تضمین‌کننده تشکیل تمدن نوین اسلامی است.

وی بیان کرد: رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در راستای فرمایشات و تفکر رهبر معظم انقلاب برگزاری مباحث علمی و فرهنگی بین شیعه و سنی در کشور به ویژه در استان‌های تلفیقی مانند گلستان بوده تا در کنار زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی بتوانیم تقریب این دو مذهب را عمیق‌تر و ریشه آن را قوی‌تر کنیم و در نتیجه با کمک شیعه و سنی تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم.

* آخوند عبدالرزاق رهبر: مسلمانان شیعه و سنی به مقدسات و اعتقادات یکدیگر توهین نمی‌کنند

امام جمعه آق‌قلا در این مراسم اظهار کرد: مسلمانان واقعی شیعه و سنی پیرو سیره پیامبر اکرم (ص) بوده و هیچگاه در سخنان خود به مقدسات و اعتقادات یکدیگر توهین و بی‌حرمتی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بقول فرمایشات رهبر معظم انقلاب شیعیانی که به اعتقادات و مقدسات اهل‌سنت توهین می‌کنند شیعه انگلیسی و اهل‌تسنی که با مقدسات اهل شیعه توهین می‌کنند، وهابی هستند.

آخوند عبدالرزاق رهبر گفت: بنده و بسیاری از ائمه جمعه اهل سنت شهرهای مختلف با علما و مراجع تقلید بنام اهل تشیع سال‌هاست در ارتباط بوده و در یک فضای دوستانه به بررسی مباحث شیعه و سنی می‌پردازیم و در این گفتمان‌ها هیچگاه به مقدسات یکدیگر بی‌احترامی و توهین نکردیم.

وی بیان کرد: خط قرمز رهبر معظم انقلاب اتحاد و وحدت بوده و ما علما، اندیشمندان و همه اقشار اهل تسنن و تشیع به این فرمایشات مقام معظم رهبری احترام گذاشته و با وحدت و همدلی در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی داریم.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: آخوند رهبر امام جمعه آق قلا توهین اهل سنت مقدسات اعتقادات شیعه انگلیسی مراجع تقلید دوستانه گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تمدن نوین اسلامی محور تقریب نوین اسلامی تمدن تشکیل تمدن نوین اسلامی رهبر معظم انقلاب شیعه و سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی