Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برای بسیاری از ما رفتن به میوه فروشی کاری عادی است. اگر خوش شانس باشیم شاید بتوانیم میوه‌هایی مانند آناناس و نارگیل را در میوه فروشی‌های محلی پیدا کنیم. باتوجه به تنوع شرایط آب و هوایی و شرایط جغرافیایی، در سراسر جهان میوه‌ها و گیاهان عجیبی وجود دارند و به همین خاطر است که بسیاری از مردمان جهان دوست دارند میوه‌هایی را که در کشور خودشان وجود ندارند را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ما به معرفی چند نوع میوه متفاوت جهان می‌پردازیم که به راحتی در دسترس نیستند و یا قیمت بسیار بالایی دارند.

جک فروت

این میوه گرمسیری بیشتر در ویتنام و تایلند تولید می‌شود و طعم آن شبیه به موز، انبه و آناناس است. گاهی نیز طعم آن شبیه به آدامس Juicy Fruit توصیف می‌شود. این میوه دارای ویتامین B، پتاسیم و پروتئین بالا است.

آکبی

این میوه با نام مستعار انگور شکلاتی به سرعت توجه مردم را به خود جلب می‌کند، اگرچه این میوه مطمئنا طعم شکلات ندارد. در عوض، تفاله میوه نسبتاً ملایم است و طعم بسیار کمی شبیه به نارگیل دارد. دوره میوه دهی آن بسیار کوتاه است و این بدان معناست که همیشه در دسترس نیست و یافتن آن دشوار است.

خربزه پپینو

خربزه پپینو، علی‌رغم ظاهر و نامی که دارد، در واقع یک خربزه نیست. این میوه دارای طعمی ترکیبی از طعم عسل و خیار است و اغلب به صورت خام در سالاد استفاده می‌شود.

سوگوارو

این میوه یک گونه کاکتوس است که در آریزونا رایج است و در سایر مناطق ایالات متحده و مناطق دورتر نیز یافت می‌شود. بیشتر اوقات از این میوه برای تهیه شربت استفاده می‌شود که نوعی شربت بسیار نادر است.

هانی بری

گیاهان عسلی این توت‌های آبی کشیده غیرمعمول را تولید می‌کنند که تقریباً شبیه به بلوبری کشیده است. انواع توت‌ها خوش طعم، دارای پوست نازک هستند و به راحتی نیز قابل خوردن هستند. با این حال، بحث‌های زیادی در مورد طعم دقیق این توت‌ها وجود دارد. طعم‌های مختلفی به این میوه نسبت داده شده مانند گیلاس، کیوی یا توت سیاه. با وجود این، ساده‌ترین توضیح ممکن است این باشد که میوه طعم منحصر به فرد خود را دارد.

ایمبه

ایمبه یکی از خویشاوندان مانگوستین آفریقایی است، اگرچه آنچنان شناخته شده نیست، اما طرفداران زیادی دارد. این میوه شبیه یک زردآلو است و یک هسته بزرگ دارد. اگرچه مقدار مواد خوراکی در هر میوه نسبتاً کم است اما دارای طعم شیرین دلپذیری است که شبیه زردآلو است.

چایوت

این میوه متعلق به همان خانواده کدو، خربزه و خیار است و گیاه بومی مکزیک نامیده می‌شود. این میوه را می‌توان به صورت خام مصرف کرد و گاهی اوقات در سالاد استفاده می‌شود. در بیشتر مواقع، میوه به آرامی پخته می‌شود، که به حفظ بافت میوه کمک می‌کند. قبل از پخت، نیازی به برداشتن پوست نیست.

دوریان

دوریان یکی از میوه‌هایی است که مردم یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند. در قسمت بیرونی خار دار این میوه، ماده خامه‌ای نرم با عطر فوق العاده‌ای وجود دارد. توضیحات طعم آن بطور قابل توجهی متفاوت است، طعم میوه شبیه پیاز پوسیده گندیده است.

لیمو انگشتی

شهرت این میوه به دلیل شباهت آن به دانه‌های خاویار است و از نظر خواص چیزی از خاویار کم ندارد. این گیاه منحصر به فرد در رستوران‌های فاخر جهان به جایگاه قابل توجهی رسیده است.

مانگوستین

این میوه تقریبا در بازار‌های جهان یافت می‌شود و طرفداران زیادی دارد و تنها داخل حالت ژله‌ای مانند آن قابل خوردن است.

بیشتر بخوانید

چیپس خریدن یک پرنده از فروشگاه! + فیلم

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میوه ها عکس عجیب و غریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • معلم‌ها تحولات جهان را برای دانش‌آموزان تبیین کنند
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • ببینید | اتفاقات عجیب و ترسناک جهان تا سال ۲۰۲۴
  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد