Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@06:21:21 GMT

مراسم روز کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۲۹۶۳

مراسم روز کشتی و زادروز جهان پهلوان تختی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که با حضور مسئولان فدراسیون کشتی، محمد بنا و پژمان درستکار سرمربیان و اعضای تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد از جمله محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی دارندگان مدال طلا و برنز کشتی فرنگی و حسن یزدانی و امیرحسین زارع دارندگان مدال نقره و برنز کشتی آزاد المپیک توکیو برگزار شد، ابتدا کلیپی از عزاداری کشتی گیران در ایام محرم پخش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه سید محمدکاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در صحبت‌هایی بیان داشت: آن چیزی که ورزشکار را به اوج می‌رساند انگیزه‌ای شرافتمندانه است. هم اکنون کنار هم گرد آمده ایم تا زادروز تولد تختی و روز کشتی را گرامی بداریم و دلیل اصلی آن این است که ایشان برای پیشرفت فقط انگیزه‌های فردی نداشت، بلکه وطن دوستی، اعتلای کشور و برافراشته شدن پرچم آن و افتخار کردن به قومیت‌ها از جمله انگیزه‌هایی بود که تختی داشت و وی را تا امروز ماندگار کرده است.

پس از صحبت‌های موسوی، کلیپی از جهان پهلوان تختی و دلاوری‌های این مرد بزرگ در میدان کشتی پخش شد.

در ادامه سعید میرزاشفیع پیشنهاد دهنده روز کشتی گفت: همیشه سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی گرامی داشته می‌شد. اما در ذهن من این نکته جرقه خورد که تولد وی را جشن بگیریم و شادی کنیم و این به این بهانه نسل‌های مختلف کشتی کنار هم جمع و با هم آشنا شوند. از همه کسانی که این موضوع را هماهنگ و پیگیری کردند تشکر می‌کنم.

در پایان این برنامه توسط محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، ابراهیم مهربان سرپرست دبیری فدراسیون و نبی دهمرده رئیس هیأت کشتی استان سیستان و بلوچستان از حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امیرحسین زارع مدال آوران ایران در المپیک توکیو، با اهدای شال پهلوانی، لوح یادبود و پاداش ریالی تجلیل بعمل آمد.

رئیس هیأت کشتی استان سیستان و بلوچستان پیش از برگزاری رقابت‌های المپیک قول اهدای پاداش نقدی ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیونی برای مدال آوران طلا، نقره و برنز المپیک را داده بود که به قول خود عمل کرد.

کد خبر 5289816

منبع: مهر

کلیدواژه: فدراسیون کشتی جهان پهلوان تختی کشتی آزاد کشتی فرنگی تیم فوتبال استقلال تهران فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو تیم فوتبال پرسپولیس فرهاد مجیدی کشتی فرنگی مسابقات قهرمانی جهان باشگاه پرسپولیس والیبال مهدی قائدی تیم والیبال نوجوانان ایران حمید سجادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون کشتی، مراسم تقدر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس امروز چهارشنبه برگزار شد. در این مراسم از محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی کشتی‌گیران استان تهران حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط احمد وحیدی وزیر کشور و علیرضا فخاری استاندار تهران تقدیر بعمل آمد.

وزیر کشور در این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از تلاش هیات کشتی استان تهران، برای نمایندگان کشتی کشور به خصوص کشتی‌گیران استان تهران در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آرزوی موفقیت کرد. در این مراسم دکتر علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان و قاسم علی عسگری رئیس هیات کشتی استان تهران نیز حضور داشتند.

کد خبر 6094005 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • دلایل دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو/ انتظارات را برآورده نکردند
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند