Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@16:17:00 GMT

کاهش قیمت داروهای کرونا در بوشهر/ مشکل کمبود دارو وجود ندارد + فیلم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۲۹۷۰

کاهش قیمت داروهای کرونا در بوشهر/ مشکل کمبود دارو وجود ندارد + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه‌ ۲۵ داروخانه در استان در توزیع داروهای کرونایی فعالیت می‌کنند گفت: قیمت دارو رمدسیویر از یک هفته پیش ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. - اخبار استانها -

یحیی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا اشاره به فعالیت 120 داروخانه در استان بوشهر اظهار داشت: اکنون 25 داروخانه در استان بوشهر در توزیع داروهای کرونایی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیماری کرونا دارای 6 قلم دارویی است افزود: بیشتر داروهای درمان کرونا تزریقی و بقیه موارد از جمله زینک و ویتامین‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن تجویز می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش مصرف سرم و داروهای خاص بیماری کرونا خبر داد و بیان کرد: موج پنجم کرونا مسئولان را غافلگیر کرد و به همین سبب توزیع سرم و داروهای خاص بیماران کرونایی در داروخانه‌ها سهمیه‌بندی شد.

رضایی با بیان اینکه سرم تولید داخل است افزود: به سبب مصرف بالا و نیاز کشور در پیک پنجم کرونا در 10 روز اخیر با واردات آن از ترکیه وضعیت بهتر شد اما همچنان میزان عرضه آن به مردم تحت کنترل است.

وی قیمت یک سرم نیم لیتری تولید داخل را 12 هزار تومان و یک لیتری 23 هزار تومان دانست و خاطر نشان کرد: قیمت سرم‌های وارداتی حدود 2 برابر سرم ایرانی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه شرکت‌های داروساز ملزم به تأمین داروی داروخانه‌های متقاضی هستند افزود: قیمت آزاد دارو رمدسیویر از یک هفته پیش 150 هزار تومان کاهش یافته و از 700 به 550 هزار تومان رسیده است که با دفترچه بیمه قیمت آن بسیار کاهش می‌یابد.

رضایی نظارت بر قیمت داروها را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکنون گزارشی از گران‌فروشی دارو در داروخانه‌های استان بوشهر ارائه نشده و هر افزایش قیمت دارو در خارج از داروخانه‌ها بوده است.

دارو "رمدسیویر" در همه داروخانه‌های منتخب استان بوشهر در دسترس استمصرف "رمدسیویر" طی سه روز 10 برابر شد!"رمدسیویر" درمان قطعی کرونا نیست/ اذعان وزارت بهداشت به تجویز غیرمنطقی این دارو در کشور

وی تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی را در شهر بوشهر 4 داروخانه دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی همه داروخانه‌ها می‌توانند با حضور دکتر داروساز تا ساعت 24 فعال باشند.

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر داروخانه ها هزار تومان قیمت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب