Web Analytics Made Easy - Statcounter

با فراهم شدن امکان ثبت آنلاین برند در برخی موسسه‌های ثبتی مجاز، دیگر نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان برای این منظور وجود ندارد. تمامی تولیدکنندگان می‌توانند از سراسر کشور برای ثبت اینترنتی برند خود اقدام نمایند. مدارک لازم برای این کار نیز به صورت آنلاین تکمیل و ارسال خواهند شد. داشتن نام تجاری، لوگو و علامت ثبت‌شده و در یک کلام برند معتبر به شما امکان می‌دهد بتوانید تبلیغات موثرتری انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ثبت قانونی برند امکان سوء استفاده احتمالی رقیبان شما را در بازار از بین می‌برد و برای حفظ منافع مادی و معنوی شما لازم و ضروری است.

مدارک لازم برای ثبت آنلاین برند اشخاص حقیقی

کارت ملی و شناسنامه متقاضی (یا متقاضیان) مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز کسب، جواز تاسیس، پروانه ساخت، پروانه بهره‌برداری و یا هر نوع گواهی فعالیت از نهادهای قانونی باشد.) کارت بازرگانی (فقط برای ثبت برند لاتین)

 

مدارک لازم برای ثبت آنلاین برند اشخاص حقوقی

شناسنامه و کارت ملی متقاضی (یا متقاضیان) روزنامه رسمی تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت کارت بازرگانی (فقط برای ثبت برندهای لاتین) مجوز فعالیت (که می‌تواند جواز تاسیس، پروانه بهره‌برداری، پروانه ساخت، جواز کسب و یا هر نوع گواهی فعالیت از طرف نهادهای قانونی باشد.)

 

نحوه ثبت آنلاین برند

ساده‌ترین راه برای ثبت آنلاین برند در ایران استفاده از سامانه‌های هوشمندی است که برای این منظور طراحی شده‌اند. به این ترتیب می‌توانید با کمترین زحمت و هزینه، صفر تا صد مراحل کار را برون‌سپاری کنید. سامانه آسان‌ثبت یکی از نمونه‌های موفق این عرصه است که می‌توانید به آن مراجعه نمایید و مراحل زیر را گام به گام در آن طی کنید:

مشخصات مالک برند را وارد نمایید. اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را تکمیل فرمایید. مدارک مورد نیاز برای ثبت برند تجاری را آپلود کنید. هزینه ثبت آنلاین برند و لوگو را پرداخت نمایید. در پایان، شماره اظهارنامه خود را برای پیگیری‌های بعدی یادداشت کنید.

پس از بررسی کارشناسان این مرکز، اگر مدارک شما کاستی یا اشتباهی نداشته باشند، از شما درخواست می‌شود کپی برابر اصل مدارک خود را به این اداره بفرستید. سپس گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی صادر می‌شود. پس از انتشار آگهی و نبود هیچ ادعایی در این زمینه، گواهینامه ثبت علائم تجاری برای شما صادر خواهد شد.

 

مدت زمان تایید برند

مرکز مالکیت معنوی کشور مرجع رسمی ثبت برند در ایران است. پیش از اقدام برای ثبت قانونی برند باید نام تجاری و لوگو مورد نظر خود را در وب‌سایت این مرکز استعلام نمایید. از این طریق می‌توانید اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما منحصربه‌فرد است. همچنین این اقدام شما باعث می‌شود که ثبت آنلاین برند زمان کمتری ببرد. زیرا اگر نام پیشنهادی تکراری باشد، مرکز مالکیت معنوی درخواست شما را بازگشت خواهد زد. از زمانی که اظهارنامه به این مرکز ارسال می‌شود، ۳۰ تا ۴۵ روز کاری برای صدور آگهی تقاضا زمان لازم است. سپس آگهی اول در روزنامه رسمی کشور منتشر می‌شود و از عموم تقاضا می‌شود که در مهلتی یک‌ماهه اگر با نام و نشان مورد نظر ارتباط یا تعارضی دارند، آن را اعلام نمایند. پس از این بازه زمانی، حدود چهار هفته دیگر زمان می‌برد تا گواهی ثبت برند صادر شود و با آگهی دوم در روزنامه رسمی این پروسه به پایان برسد. بنابراین به طور کلی مدت زمان لازم برای تایید برند نزدیک به ۳ ماه است.

 

هزینه ثبت آنلاین برند

هزینه ثبت علائم تجاری به تعداد محصولات، مجوز‌های لازم و طبقات درخواستی بستگی دارد. منظور از طبقه، نوع خدمات یا کالاهایی است که هر شخص حقیقی یا حقوقی برای برند خود در نظر می‌گیرد. به طور مثال، کمترین هزینه ثبت آنلاین برند در سال ۱۴۰۰ در سامانه موسسه آسان‌ثبت ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال (دو میلیون و پانصد هزار تومان) است. این مبلغ با احتساب کلیه هزینه‌ها و واریزی‌های دولتی و قانونی محاسبه شده است و با افزایش طبقات برند، به ازای هر طبقه مبلغ دویست هزار تومان به آن اضافه می‌شود. گفتنی است که هزینه ثبت آنلاین لوگو و نشان تجاری لاتین با هزینه ثبت آنلاین برند فارسی تفاوتی ندارد.

 

تمدید برند به صورت آنلاین

اعتبار برند ثبت‌شده در ایران ۱۰ سال است. توصیه می‌شود سه ماه پیش از سررسید این تاریخ برای تمدید برند خود اقدام نمایید. اگر بیش از شش ماه از تاریخ انقضای علامت ثبت‌شده و لوگو بگذرد و صاحب برند برای تمدید اقدام نکند، افراد دیگر می‌توانند آن نام و نشان را برای خود برگزینند. همچنین اگر برندی تا سه سال پس از ثبت رسمی بدون استفاده باقی بماند، می‌تواند با شکایت افراد ذی‌نفع و حکم دادگاه باطل گردد و به فرد دیگری منتقل شود. گفتنی است که تمدید برند نیز برای بازه‌های زمانی دَه‌ساله خواهد بود. همچنین روال قانونی این کار همانند ثبت آنلاین برند است با این تفاوت که هنگام پر کردن فرم درخواست باید گزینه تمدید را تیک بزنید. ایرانیان ساکن خارج از کشور نیز می‌توانند از طریق سامانه آسا‌ن‌ثبت به صورت غیرحضوری برای تمدید برند خود در ایران اقدام نمایند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روزنامه رسمی تمدید برند مدارک لازم برند خود ثبت برند برای ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم

نایب‌رئیس اتاق ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو، گفت: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشورهای مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسین پیرموذن،نایب‌رئیس اتاق ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو 2024 که درواقع نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران است، اولویت این دوره هیات نمایندگان اتاق ایران را تلاش در راستای تقویت صادرات غیرنفتی دانست و تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگناهای اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای درهمین راستا بود.

او ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیات‌های تجاری از 25 کشور مختلف، نشان دادیم که اقتصاد ایران علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران مشارکت اتاق در برگزاری ایران‌اکسپو و ایجاد پاویونی در این نمایشگاه را در راستای نمایش ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور، مؤثر ارزیابی کرد و افزود: هیات‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالاهای ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشورها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشورهای مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

او تأکید کرد: اتاق ایران حضور پررنگ در بازارهای جهانی و برپایی نمایشگاه‌های دائمی را در برنامه کاری خود دارد و ایجاد پیوندهای اقتصادی برای تقویت صادرات غیرنفتی را دنبال می‌کند. درواقع افزایش سطح درآمدهای ارزی کشور در این تنگناهای اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟