Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور با حضور ناوهواپیمابر «ملکه الیزابت» و شناورهایی از آمریکا و هلند رزمایش مشترک در جنوب سواحل «اوکیناوا» برگزار کردند.

به گزارش مشرق،   رسانه‌ها ضمن انتشار خبر رزمایش دریایی مشترک انگلیس و ژاپن با مشارکت شناورهای آمریکایی و هلندی در اقیانوس آرام، این رزمایش را پیامی علیه چین خوانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری کیودو ژاپن روز پنجشنبه (امروز) گزارشی درباره بیانیه وزارت دفاع این کشور درباره رزمایش دریایی مشترک ژاپن با انگلیس در جنوب جزیره اوکیناوا واقع در اقیانوس آرام منتشر کرد.

در گزارش این رسانه ژاپنی آمده است: «وزارت دفاع (ژاپن) اعلام کرد که ژاپن و بریتانیا یک رزمایش دریایی مشترک در جنوب جزیره اوکیناوا در اقیانوس آرام برگزار کرده‌اند، در حالی که دو کشور در بحبوحه افزایش قدرت رو به گسترش نظامی چین همکاری‌های دفاعی خودشان را تقویت می‌کنند».

 این رزمایش روز سه شنبه با مشارکت ناوگروه ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» انگلیس به همراه ناوهای نیروی دریایی ژاپن و همچنین مشارکت شناورهایی از آمریکا و هلند آغاز شد.

طبق اعلام وزارت دفاع ژاپن، شناورهای نیروی دریایی آمریکا و هلند در همراهی با ناوگروه انگلیس در این رزمایش مشارکت کردند.

در بخشی از این رزمایش، جنگنده‌های» اف-۳۵» متعلق به نیروی دریایی آمریکا و همچنین نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، از ناو هواپیمابر ملکه الیزابت به پرواز درآمدند.

جنگنده‌های اف-۱۵ متعلق به وزارت دفاع ژاپن و نیروی هوایی آمریکا هم در این رزمایش مشترک در اقیانوس آرام شرکت کردند.

طبق اعلام وزارت دفاع ژاپن، این کشور در حال بررسی این موضوع است که در آینده در مجموع ۴۲ فروند جنگنده اف-۳۵ را در یک پایگاه استان «میازاکی» خود مستقر کند.

دریادار «یاسوشیگی کونو» فرمانده نیروی دریایی ژاپن در جمع خبرنگاران درباره این رزمایش گفت: «تقویت همکاری با کشورهایی که ارزش‌های جهانی دارند صرف نظر از فاصله جغرافیایی (این کشورها)،   ضروری است».

بنابر گزارش کیودو، ناو هواپیمابر ملکه الیزابت و ناوگروه همراه آن در ماه می و به منظور نشان دادن افزایش تعامل لندن در منطقه ایندوپاسیفیک در مواجهه با حضور فعال پکن در دریاهای جنوبی و شرقی چین، انگلیس را ترک کرده بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان نیروی دریایی ژاپن نیروی دریایی آمریکا وزارت دفاع اقیانوس آرام هلند نیروی دریایی جنگنده اف 35 اقیانوس آرام وزارت دفاع ژاپن نیروی دریایی ملکه الیزابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»

رسانه‌های روسیه خبر دادند که ارتش این کشور برای تقویت آمادگی خود، رزمایش اتمی با استفاده از تسلیحات اتمی غیر راهبردی برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اصرار آمریکا و متحدانش به تجهیز تسلیحاتی اوکراین ادامه دارد، تدارک روسیه برای رزمایش اتمی خبرساز شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ستاد کل ارتش آمادگی خود را برای رزمایش موشکی منطقه جنوبی با مشارکت نیروی هوایی و دریایی آغاز کرده است.

طبق اعلام این وزارتخانه، فرمانده کل قوا به وزارت دفاع روسیه دستور برگزاری رزمایش‌ها برای تمرین استفاده از «تسلیحات اتمی غیرراهبردی» را داده و این رزمایش با هدف حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات برای تضمین تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه انجام می‌شود.

مسکو اعلام کرد که اقدام وزارت دفاع روسیه پاسخی به اقدامات تحریک آمیز کشورهای غربی علیه روسیه انجام می‌شود.

سفیر سیار روسیه گرگوری ماشکوف اعلام کرد که این کشور زرادخانه موشکی خود را برای ایجاد بازدارندگی در برابر غرب افزایش خواهد داد.

این دیپلمات روس به خبرگزاری ریانووستی گفت که «ما اکنون در مرحله تقابل آشکار هستیم و من امیدوارم که منجر به درگیری مسلحانه مستقیم نشود».

وی افزود که روسیه باید «اقدامات بیشتری برای تقویت توانمندی دفاعی خود شامل بیشتر کردن زرادخانه موشکی خود انجام دهد تا دشمن را هرگونه اقدام احتمالی برای سنجیدن توان روسیه مایوس کند».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • وزارت دفاع انگلیس هک شد/ نشت اطلاعات پرسنلی نظامیان
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا