Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در نامه به معاون اقتصادی دولت سیزدهم نوشت: معتقدیم تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور با اولویت همسایگان و محیط راهبردی کشور و افزایش تعاملات اقتصادی بین کشورهای همسو می تواند اجرایی‌سازی اقتصاد مقاومتی را تسهیل کند.

در متن سردار  غلامرضا جلالی خطاب به محسن رضایی آمده است: شرایط اقتصادی کشور به دلیل ناکارآمدی برخی مسئولان و جنگ اقتصادی تحمیلی وضعیت مطلوبی ندارد، امید است همچون ایام دفاع مقدس، در ایجاد فرماندهی واحد مقابله با جنگ اقتصادی تحمیلی در قالب سازماندهی قرارگاه پدافند اقتصادی کشور  پیروز و موفق باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حمایت از تولید» و «مردمی‌کردن فضای اقتصادی» تدبیر رهبری در جنگ اقتصادی

سردار جلالی با اشاره اینکه «حمایت از تولید» و «مردمی‌کردن فضای اقتصادی» تدابیر اصلی مقام معظم رهبری در شرایط جنگ اقتصادی است، تاکید کرد: ضرورت دارد تا در توزیع یارانه بر روی کالاهای اساسی سبد خانوارهای مستضعف دقت نظر صورت گرفته و هدفمندسازی توزیع یارانه ها به صورت هوشمند اجرا شود، امروز دفاع از سفره معیشت مردم و تولید ملی یک اقدام جهادی و انقلابی است.

شرطی‌سازی اقتصاد یک «اشتباه استراتژیک» است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه ابزار اعمال قدرت استکبار دیروز توان نظامی بود و امروز بهره‌گیری از آسیب‌پذیری‌ها و وابستگی اقتصادی کشور بالاخص وابستگی تبادلات مالی بین المللی به دلار، خاطرنشان کرد: وابسته‌سازی اقتصاد کشور به ابزارهای مالی و بانکی بین‌المللی و نیز شرطی‌سازی آن به امید رفع تحریم‌ها یک اشتباه استراتژیک است که دود آن به چشم مردم و نظام می رود، امروز ضرورت دارد تا با ساماندهی بازار ارز و کاهش سهم دلار از چرخه اقتصادی و افزایش چرخش سایر ارزهای بین المللی، ارزش پول ملی ارتقا یابد.

سردار جلالی در این پیام با بیان اینکه هماهنگی حداکثری بین تولید ملی، واردات و مثبت بودن تراز تجاری کشور یک ضرورت جدی است، تاکید کرد: معتقدیم تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور با اولویت همسایگان و محیط راهبردی کشور و افزایش تعاملات اقتصادی بین کشورهای همسو می تواند اجرایی‌سازی اقتصاد مقاومتی را تسهیل کند.

نیاز فضای اقتصادی کشور به وحدت رویه و فرماندهی واحد

سردار جلالی در ادامه با تاکید بر اینکه فضای اقتصادی کشور نیاز به وحدت رویه و فرماندهی واحد دارد، ابراز امیدواری کرد با حضور محسن رضایی به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت سطح آسیب‌پذیری فضای اقتصادی کشور به حداقل ممکن رسیده و با اتخاذ راهبرد «خنثی‌سازی تحریم‌ها» شاهد گشایش‌های متعدد در اقتصاد باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پایان این پیام نیز آمادگی این سازمان برای همکاری همه‌جانبه با معاونت اقتصادی رئیس جمهور را اعلام داشته است.

/ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فضای اقتصادی اقتصادی کشور سازی اقتصاد جنگ اقتصادی سردار جلالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند.

به گزارش مهر، «محسن رضایی» دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آن‌ها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گران‌بهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

رضایی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آن‌ها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف‌کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

وی گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم درباره حمله سپاه به اسرائیل
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود