Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی قایدی به چند دلیل به باشگاه الشباب الاهلی امارات ملحق شد. یکی از دلایل اصلی او پیشرفت بود. قایدی تصور می‌کرد به سقف آرزوهای خود در لیگ برتر رسیده و می‌تواند با انتقال به امارات، شانس خود برای ترانسفری بهتر را افزایش دهد.

انگیزه دیگر او مالی بود. حاصل انتقال به الاهلی، درآمدی بود که زندگی مهدی را تکان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قایدی سال گذشته با استقلال سر پول دعوا داشت. او قبل از افزایش نجومی قراردادها با استقلال روی ۹۰۰ میلیون توافق کرده بود. وقتی شنید دیاباته ۱۵ میلیارد می گیرد و بعضی بازیکنان نیمکت نشین ۴ تا ۶ میلیارد، به سیم آخر زد. مدتی در تمرینات استقلال حاضر نشد تا اینکه توانست ۱.۵ میلیارد تومان زیرمیزی بگیرد.

قایدی نیم فصل هم بدش نمی‌آمد از استقلال جدا شود. پیشنهاد مالی رسید اما به اندازه حالا نبود. خود او هم تصمیم داشت با یک جام باشگاه را ترک کند. وقتی فصل تمام شد، مهدی پای خود را در یک کفش کرد که «جدا می‌شوم.»

او بند جدایی داشت اما ترجیح می‌داد با دعوا نرود. به همین خاطر با باشگاه توافق کرد. توافق آنها هم این بود «هرچه استقلال می‌تواند چانه بزند تا پول رضایتنامه بگیرد.

مددی هفته گذشته به امارات رفت و دو شب با مسئولان الاهلی جلسه داشت. حتی بحث در این جلسات بالا گرفت. رقمی که از این انتقال به استقلال می‌رسد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است، یعنی معادل یک میلیون و ۳۶۳ هزار یورو. آبی‌ها قایدی را فروختند تا بتوانند از پس پرداخت غرامت آندره‌آ استراماچونی بربیایند.

درباره زمانبندی پرداخت پول هنوز جزئیاتی منتشر نشده ولی استقلالی‌ها بدشان نمی‌آید پول مستقیم از حساب الاهلی به حساب استراماچونی برود تا این وسط حق ترانسفر ندهند و یا با مشکلات بین بانکی در تحریم‌ها روبرو نشوند.

این اما تمام دلایل انتقال قایدی نبود. یک منبع موثق در باشگاه استقلال فاش کرد یکی دیگر از دلایل جدایی مهدی از آنها، نامه‌ای بود که اخیرا از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال کرد.

مهدی قایدی و همسرش در ایام سوگواری سالار شهیدان تصاویری در فضای مجازی منتشر کردند که با حساسیت این کمیته روبرو شد.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال هم این خبر جنجالی را تائید کرد و گفت:

«کمیته اخلاق روی این مسایل هم حساسیت دارد. به همین خاطر در نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار توضیح در این باره شدند. به هر حال از بازیکنان ملی توقع می‌رود هم در این ایام و هم به طور کلی یکسری شئونات را رعایت کنند.»

آن منبع آگاه در باشگاه استقلال هم در توضیح تکمیلی خبر گفت:

«چیزی که ما متوجه شدیم، محرومیت سه ماهه مهدی از لیگ برتر بود. بنابراین او مصمم‌تر شد ایران را ترک کند. قایدی اگر می‌ماند در سه ماه اول لیگ برتر نمی‌توانست بازی کند. اینکه در آینده چه اتفاقی می افتد برای ما هم مشخص نیست ولی ممکن است این مسئله به تیم ملی هم کشیده شود. باید ببینیم مسئولان کمیته اخلاق فدراسیون در این باره چه تصمیمی می‌گیرند.»

باشگاه استقلال هنوز جوابی به این کمیته نداده است ولی ظاهرا موضوع جدی است و این احتمال وجود دارد قایدی در بازی‌های شهریورماه تیم ملی مقابل سوریه و عراق غایب باشد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استقلال استقلال مهدی قایدی باشگاه استقلال کمیته اخلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد

به گزارش "ورزش سه"، نساجی مازندران که در دیدار برگشت لیگ برتر تساوی غیر منتظره‌ای در آبادان داشت، پس از این بازی تصمیم به شکایت از باشگاه صنعت نفت آبادان برای استفاده از ابوباکار تراولی، مهاجم خارجی این تیم کرد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با توجه به حساسیت موضوع و شرایط پایین جدول که هر دو تیم گزینه سقوط از لیگ برتر هستند، تشکیل جلسه داد و رای خود را به شرح زیر صادر کرد:

«جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در وقت فوق العاده با تصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل است پرونده کلاسه فوق تحت نظر قرار دارد با توجه به اعطای فرصت حضور و ارایه لایحه دفاعیه کمیته پس از بررسی محتویات پرونده و تبادل نظر و با اعلام ختم رسیدگی مبادرت به انشاء رأی بشرح آتی می نماید:

در خصوص شکایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان علیه باشگاه صنعت نفت آبادان مبنی بر استفاده از بازیکن غیر مجاز به نام آقای ابوباکار تراولی در بازی مورخ ۱۴۰۳٫۱٫۲۰ دو تیم از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور با این توضیح که بر اساس بند ۲-۲-۲ دستور العمل جذب مربیان و بازیکنان خارجی در صورت تمایل تیمهای داخلی در به کار گیری بازیکنان خارجی آفریقایی غیر مطرح در بند ۲۲ لازم است بازیکنی که در دو سال قبل از انعقاد قرارداد با تیم ایرانی سابقه حداقل ۴ بازی رسمی و دوستانه ملی در کارنامه خود دارد برگزیده شود و بازیکن مذکور نیز با توجه به اینکه گامبیایی می‌باشد، مشمول این مقررات بوده در حالیکه فاقد چنین سابقه‌ای می باشد و تعداد بازی ملی او طی دو سال اخیر تنها دو عدد بوده است، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به دفاعیات باشگاه صنعت نفت آبادان و نیز پاسخ استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ فوتبال و همچنین پاسخ استعلام صورت گرفته از طریق دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال از فدراسیون فوتبال کشور سوئد واصله به این کمیته طی نامه شماره ۱۴۰۳۱۱۴۳۱ مورخ ۱۴۰۳٫۱٫۲۸ که بیانگر وجود سابقه ۹ بازی در سال ۲۰۲۲ و ۳ بازی در سال ۲۰۲۳ برای بازیکن مورد شکایت در لیگ فوتبال کشور سوئد میباشد و نیز ITC مورخ ۵ مارچ ۲۰۲۴ صادره از کشور سوئد در خصوص این بازیکن و با لحاظ اینکه طبق بند ۲ ۲۵ از دستورالعمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی مصوب ۱۴۰۰٫۵٫۱۷ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که حاکم بر موضوع می‌باشد، آن دسته از بازیکنانی که در دو فصل گذشته مسابقات برخی کشورهای اروپایی از جمله سوئد در صورتی که حداقل در هشت مسابقه از مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی آن کشور بازی کرده باشند، می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد نمایند، در نتیجه بازیکن ابوباکار تراولی نیز مشمول این بند از دستورالعمل بوده و قرارداد منعقده با ایشان نیز منطبق با مقررات ابلاغی تشخیص و در نتیجه به‌لحاظ عدم احراز تخلف موضوع ماده ۶۱ مقررات انضباطی مسند به ماده ۹۵ این مقررات حکم بر برائت صادر می گردد و در خصوص شکایت باشگاه نساجی مازندران علیه باشگاه صنعت نفت و بازیکن آقای ابوباکار تراولی با طرح ادعای مشابه فوق نیز با توجه به اینکه  بازی دو تیم در تاریخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۱۷ برگزار و شکایت باشگاه نساجی بر اساس استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ در تاریخ ۱۴۰۳٫۱٫۱۵  مطرح شده است، در نتیجه صرف نظر از صحت و سقم موضوع به لحاظ طرح شکایت خارج از مهلت مقرر ۲۴ ساعت مستند به مواد  25 و 90 مقررات انضباطی قرار توقف رسیدگی صادر می‌گردد. رأی صادره ظرف مهلت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی نزد کمیته استیناف می باشد.»

دیگر خبرها

  • شانس کم استقلال برای جذب مهدی قایدی
  • اقدام جالب شمس‌آذری‌ها علیه حکم کمیته انضباطی
  • رسمی: بازی پایین جدولی‌های لیگ 3 هیچ نشد
  • خبر خوش به گوش جواد نکونام رسید/ هافبک استقلال فیزیوتراپی را شروع کرد
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • داور بازی‌های حساس استقلال و پرسپولیس مشخص شد
  • فرزاد مجیدی: فرهاد جذاب‌ترین گزینه ایران و امارات است
  • «حیدری»‌ها داوران دیدارهای حساس پرسپولیس و استقلال شدند!
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند