Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@18:19:52 GMT

وعده طالبان به سفیر آلمان درباره خروج از افغانستان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۳۲۰۳

وعده طالبان به سفیر آلمان درباره خروج از افغانستان

سفیر آلمان در افغانستان اعلام کرد که بر اساس وعده طالبان، اتباع افغان با مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) نیز می‌توانند از افغانستان خارج شوند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، «مارکوس پوتزل»، سفیر آلمان در افغانستان اعلام کرد که در جریان گفتگوهای خود با مقامات طالبان اطمینان خاطر کسب کرد که اتباع افغان با مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست (۹ شهریور) نیز می‌توانند از افغانستان خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط مارکوس پوتزل گفت: استانکزی (معاون دفتر سیاسی طالبان) به من اطمینان داد که افغان‌های دارای مدارک قانونی پس از ۳۱ آگوست این فرصت را خواهند داشت تا با پروازهای تجاری از افغانستان خارج شوند.

این سخنان سفیر آلمان در افغانستان پس از دیدار اخیر او با شیر محمد عباس استانکزی معاون دفتر سیاسی طالبان اعلام شده است.

گفته شده دو طرف در این دیدار در خصوص نیاز فوری به یک فرودگاه فعال در کابل به عنوان پیش شرط حضور دیپلماتیک و سازمان‌های غیردولتی در افغانستان گفتگو کردند.

این در حالی است که بر اساس توافق با طالبان، همه نیروهای خارجی در افغانستان باید تا ۳۱ آگوست یعنی کمتر از ۱۰ روز دیگر از افغانستان خارج شوند.

با گذشت بیش از ۱۰ روز از تصرف کابل توسط طالبان، همچنان گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده افغانستان و سرنوشت حکومت در این کشور ادامه دارد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سی ان ان طالبان آلمان افغانستان افغانستان خارج شوند سفیر آلمان ۳۱ آگوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست

پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و با وجود اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آن ها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • سامانه سنام قوه قضائیه پس از ۱۰ روز همچنان قطع است
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید