Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:42:32 GMT

۹ طرح آبخیزداری در میامی به بهره‌برداری رسید

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۳۲۵۷

۹ طرح آبخیزداری در میامی به بهره‌برداری رسید

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح بند خاکی روستای قدس بخش مرکزی در گفت و گو با ایرنا، افزود: سه .بند خاکی در بخش مرکزی با اعتباری بالغ بر ۲۵میلیارد ریال و ۶ طرح سنگ ملات در بخش کالپوش منطقه دشت دانیال و روستای باغچه احداث شده است.

وی گفت: بند خاکی روستای ابراهیم آباد میامی نیز در راستای کنترل سیلاب ها و نفوذ آب عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طرح بند خاکی و سرریز سنگ و ملات حوزه قدس در راستای پیشگیری از سیلاب های شدید ضرورت داشت، افزود: حجم عملیات خاکی این بند ۲۳هزار و ۵۷۰ مترمکعب می‌باشد که با اعتباری بالغ بر ۱۴میلیارد و ۹۷۹میلیون ریال از صندوق توسعه ملی احداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته با حجم آبگیری مخزن ۴۵هزار متر مکعب با ارتفاع هفت متر آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی با اشاره به اینکه حفاظت از آب، خاک و جلوگیری از بیابانزایی و سیلاب از هدف های اجرای طرح های آبخیزداری به شمار می رود، تصریح کرد: طرح های آبخیزداری یکی از موثرترین روش ها برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است.

وی با اشاره به اینکه توسعه و اجرای طرح های آبخیزداری در سطح شهرستان با جدیت دنبال می شود، اظهار داشت: تغذیه سفره های آب زیر زمینی و تقویت پوشش گیاهی از دیگر هدف های این طرح ها است.

عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است. 

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی که درشرق استان سمنان قرار دارد ۸۳۰هزار هکتار است .

شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی وکالپوش با جمعیتی حدود ۴٠ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها هفته دولت منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح میامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح هفته دولت منابع طبیعی و آبخیزداری افتتاح طرح میامی منابع طبیعی و آبخیزداری بند خاکی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم ذخیره سازی در این سه روز، به ترتیب مربوط به شهرستان های طبس، بشرویه‌ و زیرکوه بوده است.


نصرآبادی افزود: در مجموع حجم آبگیری سازه‌های آبخیزداری از ابتدای سال آبی ۱۴۰۲، 25 میلیون متر مکعب برآورد شده است.


وی گفت: خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۰۰ سازه آبخیزداری با حجم ذخیره ۹۴ میلیون مترمکعب روان آب دارد.


مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) برای اجرای طرح‌های آبخیزداری افزود: در انتظار تصویب و ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری امسال هستیم تا پس از تخصیص، بلافاصله اجرای طرح‌ها آغاز شود.

دیگر خبرها

  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم