Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از خرم آباد، سرهنگ ابراهیمی رئیس پلیس فتا لرستان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا استان از کلاهبرداری به روش درج آگهی جعلی در سایت دیوار توسط اشخاص ناشناس شکواییه قضائی ارائه نمود.

ابراهیمی ادامه داد: در بررسی اولیه مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد وی قصد خرید تلویزیون در سایت دیوار را داشته و زمانی که با شماره درج شده در آگهی تماس می‌گیرد شخص کلاهبردار به بهانه اینکه چند نفر دیگر هم با وی تماس گرفته اند و خریدار تلویزیون می‌باشند شاکی را متقاعد می‌نماید تا مبلغ ۵۰ میلیون ریال بابت بیعانه برای وی ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: فرد کلاهبردار زمانی که موفق به اخذ بیعانه می‌شود، سیم کارت خود را خاموش کرده و اقدام به حذف آگهی از طریق سایت می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان لرستان افزود: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا و پس از انجام اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با مقام قضائی، متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و به همراه کلیه مستندات جهت سیر مراحل قانونی راهی دادسرا گردید.

سرهنگ ابراهیمی به شهروندان توصیه کرد: اخذ بیعانه یکی از روش‌های کلاهبرداری توسط شیادان فضای مجازی و حوزه سایبری است که متاسفانه عدم وجود اقدامات تامینی از جمله سیستم تایید صلاحیت هویتی توسط سایت‌های درج آگهی باعث شده تا کلاهبرداران به راحتی اقدامات مجرمانه خود را پیش ببرند، لذا از پرداخت بیعانه به فروشندگان در فضای مجازی تا قبل از دریافت کالا یا خدمات خودداری کنید و به ماهیت فریبنده سایر آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها منتشر می‌شود توجه نکنید.

او از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه محتوا و برنامه مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا دستگیری کلاهبردار پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات

 
به گزارش تابناک، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا با اعلام خبر آغاز طرح عملیات پلیس فتا برعلیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی اظهار داشت: همزمان با آغاز سال نو و در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجراست.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه و تحلیل و رصدهای صورت‌گرفته در فضای مجازی، بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ‌گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و غیره به درخواست‌کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی، از کاربران خواست ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

 منبع: فارس

دیگر خبرها

  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • انجام ۳ ماموریت پلیسی در استان سمنان/کلاهبردار به دام پلیس افتاد
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات