Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در تازه‌ترین مکاتبه صورت‌گرفته بین سازمان غذا و دارو و گمرک ایران اعلام شده که «با توجه به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص داروهای فاقد مجوز واردات از این سازمان در گمرکات کشور،  واردات هرگونه دارو که فاقد ثبت سفارش و مجوز ورود از این سازمان است، به تمامی گمرکات کشور ممنوع اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های اخیر جریان داروهای دپوشده در گمرک حاشیه‌ساز شده بود. به طوری که حجمی از دارو به ویژه حدود ۱۸ تن داروهای مرتبط با کرونا وارد گمرک امام خمینی شد اما در رابطه با ترخیص یا تعیین تکلیف آن هماهنگی وجود نداشت. بعد از اعلام گمرک ایران برای تعیین تکلیف این داروها، مسئولان وزارت بهداشت به ویژه سازمان غذا و دارو اعلام کرده بودند که بخشی از این داروها با هماهنگی آنها وارد گمرک نشده و فاقد مجوز این سازمان است. در عین حال انتقاداتی هم از گمرک مبنی بر چرایی پذیرش این داروها مطرح کرده بودند.

این در حالی بود که مسئولان گمرک ایران درباره جریان ورود دارو یا هر کالایی تاکید داشتند که «گمرک با مراجع تحویل گیرنده کالا تفاوت دارد و مسئولیت این سازمان از زمان «اظهار کالا» به گمرک آغاز می شود. از این رو  گمرک نمی‌تواند از ورود کالاهایی که هنوز اظهار نشده و در ابتدا به مراجع تحویل‌گیرنده مانند انبارهای عمومی و مناطق ویژه و آزاد می‌رسد، جلوگیری کند و مسئولیتی در این رابطه ندارد. از سویی باید تدابیری اتخاذ شود که کالاهای فاقد ثبت سفارش وارد گمرکات و بنادر کشور نشوند.»

همچنین در بخش دیگری از توضیح گمرک به این اشاره شده بود که «برای ترانزیت کالا از گمرکات مرزی به گمرکات داخلی نیاز به ارائه مجوز وزارت بهداشت و سایر مجوزهای قانونی نیست و صرفا مجوز قرنطینه برای اقلام مشمول اخذ می شود و آنچه وزارت بهداشت مجوز آن را صادر و موجب ترخیص کالای مربوطه می‌شود، در گمرکات مقصد این مجوز اخذ و سپس ترخیص کالا صورت می‌گیرد.»

از مکاتبه سازمان غذا و دارو این گونه بر می‌آید که گمرک اجازه ورود داروهای فاقد ثبت سفارش و بدون مجوز این کالاها را ندهد. این در حالی است که در مجموع جریان واردات کالا در حال حاضر به نحوی است که کالاها لزوما با داشتن ثبت سفارش و مجوز وارد بنادر و گمرک نمی‌شود و بخش زیادی از آنها بدون این‌که مجوز یا ثبت سفارش داشته باشند، ابتدا از سوی واردکننده وارد گمرک و بنادر می‌شوند و در ادامه، مسیر ترخیص ازجمله دریافت مجوز از سازمان‌های مرتبط و اظهار به گمرک را طی می‌کنند.

کد خبر 622821 برچسب‌ها سازمان غذا و داروی ایران گمرک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا و داروی ایران گمرک سازمان غذا و دارو ثبت سفارش وارد گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدارهایی در ایران دیدارهایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.
اسلامی تاکید کرد: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

کد خبر 848651 منبع: فارس برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که ... | ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم | آخرین وضعیت ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود | چند بازرس مجازند در ایران باشند؟
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند