Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده عصر پنجشنبه در نشست علمی با موضوع نقش دعا در مقابل با آسیب های اجتماعی به میزبانی دفتر امام جمعه رودان اظهار کرد: بنی امیه قریب نیم قرن جامعه اسلامی را از مسیر اهل بیت دور کرد و فضای جامعه به گونه ای پیش می رفت که اهل بیت را روز به روز منزوی تر می کرد و یکی از دلایلی که امام سجاد(ع) اکثرا دعاهای صحیفه را با صوات شروع می کنند موضوع خارج کردن اهل بیت از انزواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان اینکه امروز یکی از بزرگترین معضلاتی که جامعه با آن مواجه است بحث آسیب ها، مفاسد و کجروی های اجتماعی است، بیان داشت: پس از واقعه عاشورا ائمه در انزوا قرار دارند و گروه های مختلفی مدعی هستند و از این رو امام سجاد(ع) تصمیم می گیرد که جریان امامت مجددا جایگاه خود را در جامعه اسلامی پیدا کند.
امام جمعه بندرعباس دچار شدن صحابه رسول خدا به اشرافی گری دوران جاهلیت را سبب به شهادت رسیدن امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: امروز نیز اگر یاران امام و رهبری همانند صحابه پیامبر(ص) گرفتار اشرافیت جاهلی شوند انقلاب اسلامی نیز آسیب خواهد دید و این زنگ خطری است که باید مراقب بود.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) که فرمودند: «صحیفه سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است»، عنوان کرد: قرآن صامت را باید به نطق درآورد و ائمه هدی(ع) قرآن صامت را به قرآن صاعد تبدیل کردند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: صحیفه سجادیه به عنوان گنجینه ارزشمندی که خدا به برکت وجود سیدالساجدین در اختیار ما قرار داد امروز متاسفانه در جامعه ما مثل خود اهل بیت(ع) مهجور است و باید از مهجوریت در بیاید.
رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه خداوند اصل امامت را قرار داده است تا جامعه از چند دستگی حفظ شود، گفت: اصل امامت، پرچمی است که جامعه اسلامی می تواند مسیر خود را پیدا کند.
وی با اشاره طرح مساله گرایش امت به زراندوزی و تجمل گرایی در دعای امام سجاد(ع) به عنوان یک آسیب، افزود: تا زمانی که بن مایه ها و شاکله اصلی شخصیت انسانی و اعتقادات درست نشود، آسیب های اجتماعی برطرف نخواهد شد و آنچه که امروز نیاز داریم که به آن توجه شود، توجه به تربیت انسان است. 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان از کادرسازی به عنوان یکی از برنامه های مهم امام سجاد(ع) نام برد و خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در بحث رفع آسیب های اجتماعی تمرکزش بر روی تربیت انسان و کادرسازی گذاشت و بن مایه اصلی کادر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تربیت شده های آن حضرت است.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیکر از آسیب های اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: نباید جامعه به جایی برسد که قبح و زشتی منکر از بین برود و افراد آن جامعه نسبت به منکرات و آسیب های بی تفاوت باشند. امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت و وظیفه است و همه باید نسبت به آن حساس باشند.
وی در پایان گفت: صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه سومین کتاب ارزشمندی است که به کمک علما حوزه و اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه باید از عزلت بیرون بیاید و جامعه با آن انس بگیرد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی صحیفه سجادیه محمد عبادی زاده هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی صحیفه سجادیه محمد عبادی زاده آسیب های اجتماعی صحیفه سجادیه محمد عبادی زاده هرمزگان بندرعباس آسیب های اجتماعی صحیفه سجادیه امام سجاد ع عبادی زاده اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا

اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیرالمؤمنین علیه‌السلام در روایتی فرمود «مَنْ أَصْلَحَ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ اللَّهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ مَا بَیْنَهُ وَ بَیْنَ النَّاسِ؛ وَ مَنْ أَصْلَحَ أَمْرَ آخِرَتِهِ، أَصْلَحَ اللَّهُ لَهُ أَمْرَ دُنْیَاهُ؛ وَ مَنْ کَانَ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ وَاعِظٌ، کَانَ عَلَیْهِ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ.»؛ یعنی «هرکه آنچه را میان او و خداست اصلاح کند، خداوند آنچه را بین او و مردم است اصلاح کند و هر کس کار آخرتش را به اصلاح آورد، خداوند کار دنیایش را اصلاح کند و آن را که از خود بر خود واعظ است، از خدا بر او نگهبان است.»

ارتباط اصلاح ارتباط با خدا با اصلاح رابطه با مردم از آن جهت است که اصلاح رابطه با خدا مسلتزم صدق و امانت و راستى است. کسى که صدق و امانت و راستى پیشه کند، به یقین مردم به او علاقه‌مند مى‌شوند و امین مردم خواهد بود و به او اعتماد مى‌کنند و مشکلى با او نخواهند داشت. اصلاح امر آخرت وابسته به تقوا و پرهیزگارى است و به یقین انسان‌هاى با تقوا در زندگى مادى خود نیز موفق خواهند بود، زیرا راه خلاف در پیش نمى‌گیرند; به کسى ظلم و ستم نمى‌کنند، همه با او مهربان هستند و او نیز با همه مهربان.

امام علی (ع) از دیدگاه اهل‌سنت+فیلم

.

این سخن را با حدیثى از امام باقر(علیه السلام) که مرحوم کلینى در اصول کافى آورده پایان مى دهیم. مطابق این حدیث امام باقرعلیه‌السلام فرمود: خداوند عزّوجلّ چنین فرموده است: «وَ عِزَّتِی وَ جَلاَلِی وَ عَظَمَتِی وَ عُلُوِّی وَارْتِفَاعِ مَکَانِی لاَ یُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَایَ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ إِلاَّ کَفَفْتُ عَلَیْهِ ضَیْعَتَهُ وَ ضَمَّنْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الاَْرْضَ رِزْقَهُ وَکُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ کُلِّ تَاجِر; به عزت و جلال و عظمت و نورانیت و علو مقامم سوگند یاد مى‌کنم که هیچ بنده مؤمنى خواسته مرا بر خواسته خود در چیزى از امور دنیا مقدم نمى‌شمرد مگر این که من بى‌نیازى او را در دل او و همّت او را در آخرتش و آسمان‌ها و زمین را ضامن روزى او قرار مى‌دهم و براى او از تجارت هر تاجرى بهتر خواهم بود» (کافى، ج 2، ص 137، ح 1)

-----------------
منبع:
(پیام امام امیرالمؤمنین (ع) «شرح آیت الله مکارم شیرازی بر نهج‌البلاغه»)

انتهای‌‌پیام/

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا