Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:58:30 GMT

لزوم افزایش گشت‌های موتوری در مناطق جرم‌خیز همدان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۳۷۷۲

لزوم افزایش گشت‌های موتوری در مناطق جرم‌خیز همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خانجانی موقر در نشست پیشگیری از سرقت با حضور تعدادی از قضات و رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان، گفت: مجموعه قضائی استان در راستای ایجاد برقراری امنیت اجتماعی و همکاری تنگاتنگ با نیروی انتظامی همیشه آماده بوده و هست.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ها طوری طرح ریزی شود که سارقان برای سرقت ذره‌ای اجازه اندیشیدن به خود ندهند، اظهار کرد: این گونه جلسات زمینه ساز هماهنگی بیشتر دادسرا و نیروی انتظامی در شناسایی و بررسی راهکارهای اساسی برای پیشگیری از وقوع سرقت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان همدان با توجه به مطالبات مردمی مبنی بر برخورد قاطع‌تر پلیس با سارقان، نیز عنوان کرد: تشدید گشت‌های نیروی انتظامی به ویژه افزایش گشت موتوری و نامحسوس، شناسایی محله‌های جرم خیز و استفاده از ظرفیت بسیج و گشت‌های رضویون با هدف برخورداری از اشرافیت اطلاعاتی برای جلوگیری از سرقت می‌تواند مثمر ثمر باشد.

خانجانی موقر تصریح کرد: در محله‌ها و یا امکانی که معتادین متجاهر هستند احتمال سرقت نیز بالاتر می‌رود و باید گشت زنی‌ها در این مناطق بیشتر شده و مطابق با قوانین اعلامی آن معتادین نیز جمع آوری شوند.

وی گفت: ضابطین انتظامی دقت داشته باشند که هر گونه اسباب کشی از ساعت ۱۹ هر روز تا ساعت ۷ صبح روز بعد بدون اخذ مجوز از کلانتری‌ها ممنوع است.

دادستان همدان با بیان اینکه باید راه‌های سرقت سارقان بسته شود، افزود: در خصوص مطالبه کسبه بازار مظفریه همدان پیگیری‌ها و تصمیماتی اتخاذ شده و حتی درب‌های بازار به منظور جلوگیری از سرقت برای نصب آماده است، اما معطل بر روی زمین مانده، بنابراین باید هرچه سریع‌تر متولی آن معرفی و تعیین تکلیف شود.

خانجانی موقر با اشاره به اینکه مستندسازی صحنه وقوع سرقت و ارائه گزارش‌های کامل، کیفی و جامع‌تر ضابطین انتظامی امری مهم در تحقیقات است، عنوان کرد: هر چه تحقیقات، بازجویی‌های فنی و گزارش‌های ارسالی از نحوه و شگرد سرقت، شناسایی اموال به سرقت رفته و شناسایی مال خر و در یک کلام مستندسازی‌ها دقیق‌تر و کامل‌تر باشد، قضات نیز سریع‌تر و بهتر در حکم صادره عمل می‌کنند.

وی به دزدی چندین ترانس برق که حتی محله و منطقه‌ای را در برخی شهرستان‌ها دچار مشکل کرده هم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در این باره با شرکت توزیع برق برای شناسایی سارقان و کشف شگردهای آنان در نحوه سرقت بیشتر هماهنگ شوند تا آن سارقان زودتر دستگیر شوند.

حسن خانجانی با بیان اینکه مستندسازی پرونده‌های مرتبط با سرقت از سوی ضابطین نیروی انتظامی دقیق‌تر شود، گفت: همچنین افزایش گشت‌های موتوری و شناسایی محله‌های جرم خیز و نیزه بهره مندی از ظرفیت گشت‌های رضویون یک ضرورت است.

کد خبر 5289137

منبع: مهر

کلیدواژه: دادستان همدان سرقت جرم ویروس کرونا هفته دولت واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه محرم 1400 واکسیناسیون خراسان رضوی اردبیل افتتاح طرح عمرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!

ایست‌های بازرسی به موازات گشت‌های ارشاد در تهران در حال افزایش است.

به گزارش انتخاب، غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، درباره افزایش ایست‌های بازرسی در تهران به خبرنگاران گفت: این مسائل وظایف عادی نیروی انتظامی است و نیازی به هماهنگی با مجلس و نهاد‌ها ندارد. نیروی انتظامی وظیفه دارد برخی جرائم آشکار را پیگیری و با آن‌ها برخورد کند. از مسائل ترافیکی تا حجاب و سرقت و... که جز وظایف نیروی انتظامی است و جامعه مقداری حساسیت غیرطبیعی دارد. نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.

او افزود: لایحه‌ی حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.

شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است؛ یک زمان نیروی انتظامی طرح‌های مختلف اجرا می‌کند و به نظر من لازم به هماهنگی با مجلس و دستور جدید نیست. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود، رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • تیراندازی در دولت آباد برای زمین گیر کردن سارقان
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • دستگیری اعضای باند سرقت به عنف در بوئین‌زهرا
  • کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر عباس
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود