Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، از آن‌جا که بیشتر افراد با دست راست کار می‌کنند، برای آسانی کار، دکمه‌های لباس را سمت راست می‌دوزند؛ البته این موضوع در مورد لباس‌های مردانه کاملاً صادق است، ولی در مورد پوشاک زنانه نیست. باآن‌که بیشتر بانوان نیز مانند آقایان راست‌دست هستند، دکمه لباس‌های زنانه سمت چپ دوخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا منطقی نیست که دکمه‌ها را در سمت راست قرار دهیم؟ پاسخ این سوال ما را به زمان‌های قبل برمی‌گرداند که پوشیدن پیراهن نشان‌دهنده وضعیت اجتماعی و مالی افراد بود. اگر کسی پیراهنی می‌پوشید که دکمه داشت، نشان می داد او یک خدمتکار دارد که آراسته‌اش کند. چون خدمتکار برای بستن یا گشودن دکمه لباس بانوی خود، می‌بایستی مقابل او قرار می‌گرفت، دوزندگان لباس زنانه معمولاً دکمه لباس را در سمتی قرار می‌دادند که خدمتکار بتواند به‌راحتی با دست راست خود آن‌ها را باز کند یا ببندد. ازاین‌رو، دکمه لباس زنان را سمت چپ می‌دوختند.

هرچند امروزه استفاده از دکمه عمومیت یافته و دیگر خدمتکاران در پوشیدن لباس کمک نمی‌کنند، هنوز هم این اصل به قوت خود باقی مانده و دکمه‌های لباس‌های زنانه سمت چپ دوخته می‌شود.

کد خبر 622813 برچسب‌ها زنان - لباس لباس و پوشاک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زنان لباس لباس و پوشاک سمت چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در گشت مشترک مدیریت بازرسی اصناف با حضور دیگر دستگاه‌های نظارتی، طی دو روز گذشته، ۲ واحد صنفی آرایشگاه زنانه در محدوده خیابان سجاد مشهد پلمب شد که عمده تخلفات این واحدها گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۲ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال برای این صنف تشکیل شده و ۷ واحد نیز پلمب شده است.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • متفاوت ترین فروشگاه زنانه گوچی (عکس)
  • طرح لو رفته از پیراهن اول رم در فصل 25-2024 / عکس
  • عکس/ ترور با لباس زنانه!
  • دستبند دخترانه اسپرت، زنجیری، النگویی و ساده در زودیکا
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • آخرین گل ژاوی با پیراهن بارسلونا (لالیگا - 28 آوریل، 2015) / فیلم