Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت؛ باید بازنگری در نحوه مدیریت منابع در حوزه سلامت به طور جدی پی گیری شود.

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" امروز چهارم شهریورماه در حاشیه بازدید از بیمارستان افضلی پور کرمان اظهار کرد: در حوزه ملی تمام تلاش ما بر تقویت اعتبارات حوزه  بهداشت و درمان بود که سال گذشته اعتبارات ماندگار حوزه سلامت در مجلس از طریق قانون مالیات بر ارزش افزوده نهایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس نهایی و به شورای نگهبان ابلاغ شد، افزود: تنها وزارتخانه ای که از منابع مالیات بر ارزش افزوده استفاده می کند وزارت بهداشت و درمان است.

پورابراهیمی با اشاره به آغاز به کار وزیر  جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: باید در حوزه سلامت بازنگری در نحوه مدیریت منابع صورت بگیرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس افزود: با توجه به هزینه بسیار زیادی که به بخش سلامت اختصاص داده شده، اما به نظر می رسد آنطور که باید در بخش های مختلف تاثیر گذار نبوده است.

وی بیان کرد: با وزیر جدید توافق کردیم حوزه اقتصاد سلامت که اکنون در دنیا به عنوان یکی از مهمترین محورهای تصمیم گیری است مبنای عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد که البته در دولت های قبل نیز به آن اشاره شده است، اقتصاد سلامت به ما می گوید ما چگونه از امکانات موجود بهترین استفاده را ببریم‌ تا بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

پورابراهیمی با اشاره به سخنان روز گذشته اش در صحن علنی مجلس در مورد شرایط خاص کرونا بیان کرد: یکی از مواردی که مطرح کردم این بود که یک میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی در سال گذشته به حمایت از مراکز درمانی در مواجهه با بحران اختصاص یافت اما گزارشی از این مهم نداریم.

وی با اشاره به کمک های بنگاه های اقتصادی بزرگ استان کرمان در مهار شیوع کرونا اظهار کرد: به برخی شرکت ها گفتیم واکسن کرونا را وارد کنند تا هم پرسنل خود استفاده کنند هم گروه های دیگر متاسفانه وزارت بهداشت موافقت نکرد و وقفه و هزینه ایجاد شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تولید واکسن در ایران افزود: واکسیناسیون باید با همت مسوولین هر چه سریع تر انجام شود.

وی در پایان بیان کرد: چهار تا پنج درصد جمعیت واکسینه شده در کرمان از میانگین کشوری بالاتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان کرمان کروناویروس واکسیناسیون کرونا بهداشت و درمان حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور