Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@22:51:19 GMT

آقای وزیر ارشاد! ما امیدواریم، حال نوبت شماست

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۴۳۸۱

آقای وزیر ارشاد! ما امیدواریم، حال نوبت شماست

عصر ایران ؛ نهال موسوی - چهارشنبه شب (3 شهریور) محمدمهدی اسماعیلی با ۱۸۱ رای‌ موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان چهاردهمین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد. او وزیری است که قبل از کسب رای اعتماد انتشار برنامه‌هایش برای این وزارتخانه با جنجال و واکنش‌های زیادی همراه شد.

خصوصا بخش‌های که به صورت تحلیلی و تطبیقی فیلم‌های سینمای ایران را مورد بررسی قرار داده بودند و در آن برنامه ذکر شده بود: «در سال ۱۳۹۷، از ۷۷ فیلم رصد و تحلیل شده، ۵۹ فیلم مروج سبک زندگی غیر اسلامی ایرانی و تخریب کننده انقلاب اسلامی، ۶۱ فیلم ارائه کننده تصویر مثبت از زن بی‌حیاء، ۵۰ فیلم سیاه‌نما و ناامیدکننده، ۶۰ فیلم مربی ۶۰ فیلم مروج وادادگی و تحقیر ملی، ۵۵ فیلم القا کننده واگرایی دینی و ملی و قانون‌گریزی و نمایش ناکارآمدی نهادها بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


امروز به عنوان اولین روز وزارت اسماعیلی پرویز پرستویی متنی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و خطاب به ایشان نکات جالب توجهی را گوشزد کرده است، در بخش‌های از آن نوشته است:

«[...] به هر تقدیر شما از دیشب بر صندلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستید، که با صندلی‌های دیگر فرق فاحش دارد. مسئولیت بسیار سنگین و مهم، چراکه این صندلی، صندلی فرهنگ است، مهمتر از این؟ یا بهتر بگویم شما از امروز چهار سال در خانه‌ای که ما مالک‌اش هستیم، به شکل استیجاری سکنی گزیدید.اگر مستاجر خوبی باشید، شاید چهار سال دیگر این قرارداد را با شما تمدید خواهیم کرد.

به هر حال خوش آمدید، این خانه را تحویل شما دادیم، امیدواریم که از آن خوب نگهداری کنید. اگر همسایه خوبی باشید با هم رفت و آمد هم خواهیم داشت وگرنه بودند همسایگانی که با ما کنار نیامدند و بدون خداحافظی از هم جدا شدیم.

[...] آقای اسماعیلی ما در ابتدا حرف‌های خوب از مسئولینی که پست و مقامی می‌گیرند زیاد شنیدیم ولی دریغ از عمل. امید که شما حرف و عملتان یکی باشد. همشهری، همولایتی، بهترین ها رو براتون آرزو میکنم. این گوی و این میدان.»

بعد از تمام آن جنجال‌های دو هفته گذشته در مورد وزیر ارشاد حال باید دید اسماعیلی به هنگام عمل در این موقعیت چه استراتژی ورویکردی خواهد داشت؟ قطعا تا چند روز دیگر اسماعیلی با انتصاب مدیران بخش‌های مختلف وزارت ارشاد نشان خواهد داد که از کدام منظر و با چه نگرشی سکان این وازرتخانه را هدایت خواهد کرد.

بالشخصه امیدوارم که با اتخاذ موضع درست و منطقی تمام آن بدبینی‌های بوجود آمده و زودتر ازموعود را از ذهن و جان اهالی فرهنگ و هنر پاک سازد، در غیر اینصورت قطعا با توجه به سابقه آن برنامه 83 صفحه‌ای که منتشر شد قطعا چالش‌ها و درگیری‌های زیادی رخ خواهد داد.

امیدوارم آقای وزیر با اتخاذ رویکردی منطقی و مطبق بر واقعیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری جامعه کاری کند تا هر آنچه به عنوان نقاط و موارد منفی درباره ایشان ذکرشده بود را به فراموشی بسپاریم و بسیار ساده به همه منتقدان و مخالفان قبل از وزارتش نشان دهد که پیش داوری آنها بی‌مورد و یا حتی اشتباه بوده است.

امیدوارم که اسماعیلی به مانند یک چرخش دراماتیک فیلم‌های سینمایی تمام آن نگرانی‌ها را بر باد دهد و به جای آن فقط تعجب، شادی، امید و حتی اشک شوق را به چشمان اصحاب فرهنگ و هنر این مملکت هدیه دهد.

امیدوارم که سرلوحه کار او عدالت و منطق و البته دوری از هرگونه جناح بازی و انشقاق باشد.

امیدوارم کاری کند که به عنوان یک اسم بزرگ در تاریخ فرهنگ و هنر این دیار از او یاد شود. همه بگویند او کسی بود که تاریخ وزارت ارشاد را به قبل و بعد از خودش تقسیم کرد (قطعا از منظر دستاوردهای مثبت).

امیدوارم، امیدوارم، امیدوار ...

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمد مهدی اسماعیلی در پیام ویدئویی خود به مراسم بزرگداشت ادیب دزفول گفت: خیلی مشتاق بودم در مراسم نکوداشت و تقدیر از شاعر عزیز و گرانقدرمان آقای دکتر محمدرضا سنگری در شهر مقاومت در دزفول عزیز حاضر شوم.

وی افزود: دزفول یکی از مهم‌ترین حوزه‌های دفاعی و افتخار آفرینیِ ما در دفاع مقدس بوده است؛ در دفاع مقدس شاید کنار خرمشهر عزیز بیشترین بازخورد، خاطره، قصه و بعضی وقت‌ها غصه در شهر عزیز دزفول به وجود آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به هر حال اتفاق مهم دیگر این است که این خطه در کنار دفاع‌مقدس و حضور نورانی در ایام دفاع مقدس اساساً خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی را در پیشینه خود دارد.

دکتر اسماعیلی بیان کرد:دزفول در شمال خوزستان از هزاره‌های قبل از ورود اسلام عزیز تا امروز مهد تربیت فضلا، حکما، ادبا، فقها و سیاستمداران بزرگ و نجیب و شعرا و اهل قلم بسیاری بوده است.

وی گفت: کتاب افتخارات دزفول کتاب بسیار قطوری است و برای همچون منی و آن هم در چنین زمان کوتاهی شاید فرصت نباشد حتی قطره‌ای از این یم را بازگو کنم.

ولی به هر حال نمی‌شود به دزفول و سابقه پرافتخارش توجه کرد و یادی از اولین دانشگاه رسمی در تمام نقاط دنیا و قدیمی‌ترین دانشگاه، دانشگاه جندی شاپور نکرد.

وزیر فزهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از دزفول عزیز یاد کرد و از بزرگانی، چون شیخ مرتضی انصاری خاتم الفق‌ها و المجتهدین نام نبرد، از دزفول عزیز نام ببریم و از بزرگان تاریخ‌سازش در ایام پیش از پیروزی انقلاب در ایام مبارزه و دفاع مقدس نام نبرد؛ تا به امروز دزفول و دزفولیان در پیشانی افتخارات این مرز و بوم درخشیده اند.

 

دکتر اسماعیلی افزود: از آقای دکتر محمدرضا سنگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ادبای معاصر قدردانی و از نقش آفرینیشان در مبارزات قبل از انقلاب و در ایام دفاع‌مقدس نیز تقدیر می‌کنم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از سرایندگان اشعار حماسی از اندیشه‌های ایشان وام گرفته‌اند و بسیاری از خوانندگان و هنرمندان نام نیک ایشان را در کنار آثارشان با افتخار ثبت کرده‌اند، امروز هم این شخصیت بزرگ برای کشور و مملکت ما نعمت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این پیام خود اظهار کرد: خوشحال هستم که مردم عزیز دزفول و مسئولان شهرستانی و استانی این همت را گمارده اند که از این شخصیت تابناک و این چهره ادبی که در عین حال معلمی دلسوز و محققی پژوهشگر و پرتلاش است تجلیل کنند.از راهی دور، از طریق فضای مجازی خدمت تک تک شما بزرگواران، آقای دکتر سنگری و همه شرکت کنندگان عزیز عرض سلام و ادب و احترام دارم، انشاالله به زودی توفیق داشته باشم و در دزفول عزیز حاضر شوم و خدمت عزیزانمان در آنجا از نزدیک عرض سلام و ارادت داشته باشم، در پناه خداوند متعال باشید.

دیگر خبرها

  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم