Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی سیدپور کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که، در حال حاضر شاخص کل بورس در چه وضعیتی قرار دارد؟، اظهار کرد: شاخص کل بورس که رشد خود را از ابتدای خرداد ماه آغاز کرده، در پایان معاملات روز چهارشنبه به شاخص یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

انتقال ۵ درصد سهام به نمادهای «بورس»، «کالا» و «انرژی۳»

او بیان کرد: در روز معاملاتی چهارشنبه، نماد‌های فارس، شستا و فولاد هرکدام به ترتیب ۱۷۱۸، ۷۷۹، ۷۳۱ واحد تاثیر منفی و نماد‌های پارسان، وامید، تاپیکو، کگل بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل داشتند که در مجموع شاخص کل ۶۷۶۰ واحد مثبت شد.

سیدپور در پاسخ به این پرسش که، شاخص کل از نظر تحلیل تکنیکال در چه وضعیتی به سر می‌برد؟، گفت: شاخص کل توانسته از محدوده مقاومتی یک میلیون و ۴۲۰ هزار تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد عبور کند و در حال حاضر این محدوده به عنوان حمایت استاتیک شاخص کل در نظر گرفته می شود.

او بیان کرد: در ذیل نمودار اندیکاتور RSI وجود دارد. شاخصی که قدرت نسبی و در واقع نوعی میانگین از نسبت قدرت خریداران به فروشندگان است که در حال حاضر توانسته بالای سطح ۷۰ در تایم روزانه قرار بگیرد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اندیکاتور RSI با توجه به نزدیک شدن شاخص از نظر عددی به محدوده مقاومت یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۲۰ هزار واحد در تایم فریم هفتگی، در نزدیکی سطح ۷۰ است که نشان از نزدیک شدن شاخص کل به محدوده اشباع خرید است.

او بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنم در هفته آینده، شاخص کل بورس به محدوده مقاومتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد الی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد برسد، که این محدوده برای شاخص کل از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین باید منتظر قیمت‌های جهانی و کامودیتی ها در هفته پیش رو باشیم، زیرا می تواند شاخص کل را دستخوش تغییر دهد. با توجه به روند نموداری در برخی از این کامودیتی‌ها انتظار می‌رود اصلاح قیمتی کامودیتی‌ها ادامه پیدا کند. برای مثال، اگر قیمت مس جهانی که هم اکنون وارد محدوده مقاومتی ۹۲۰۰ تا ۹۵۵۰ شده در صورتی که نتواند از این محدوده عبور کند انتظار اصلاح قیمتی بیشتری را داریم.

او تاکید کرد: همچنین با رسیدن دلار به محدوده مقاومتی که انتظار میرود با روی کار آمدن وزیر اقتصاد و تعیین رییس کل بانک مرکزی حداقل به طور موقت، شاهد کاهش نرخ آن باشیم، که میتواند بر روی روند بازار سرمایه تاثیرگذار باشد.

سیدپور در خصوص وضعیت تکنیکالی شاخص هم وزن نیز اظهار کرد: شاخص هم وزن نشان دهنده این موضوع در بازار سرمایه است که اقبال به سایر صنایع کوچک در بازار طی هفته گذشته بیشتر بوده است. آن چیزی که در نمودار شاخص هم‌وزن به چشم میخورد ورود پول قوی است.

او بیان کرد: شاخص هم وزن در نزدیکی مقاومت ۴۷۰ هزار واحد تا ۵۰۰ هزار واحد قرار دارد که اگر نتواند از آن عبور کند می‌توانیم شاهد ایجاد واگرایی در اندیکاتور مکدی باشیم. این موضوع میتواند سبب اصلاح قیمتی شود که احتمالا این اصلاح موقتی است و صرفا به منزله استراحت و به نوعی ورود سهامدار تازه نفس خواهد بود.

او افزود: در صورت عبور از محدوده ۴۷۰ هزار واحد شاخص هم وزن در میان مدت میتواند تا محدوده ۵۰۰ هزار واحد الي ۶۰۰ هزار واحد پيش رود. در این صورت می توانیم یک الگوی هارمونیک را در شاخص ببینیم.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، وضعیت شاخص فرابورس به چه صورتی است؟، گفت: شاخص کل فرابورس از لحاظ نموداری سقف قبلی خود را پس گرفته و در نزدیکی محدوده مقاومتی ۲۴ هزار و ۳۰۰ الی ۲۵ هزار و ۱۰۰ واحد قرار گرفته است. در این محدوده، میتوان انتظار اصلاح شاخص فرابورس را داشت، اما وضعیت کلی اندیکاتور و روند نمودار نشان از روند صعودی دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شاخص کل شاخص هم وزن شاخص فرابورس کارشناس بازار سرمایه محدوده مقاومتی یک میلیون شاخص هم وزن هزار واحد شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت