Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@09:07:33 GMT

ورزش در دوران بارداری بی‌خطر است ؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۴۵۷۱

ورزش در دوران بارداری بی‌خطر است ؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، زنان باردار می‌توانند خیلی راحت به انجام فعالیت بپردازند. ورزش کردن در این دوران کاملاً بی‌خطر است؛ به شرطی که قبل از انجام تمرینات ورزشی جدید یا تمریناتی که قبلاً انجام می‌دادید، با پزشک خود مشورت کنید و از اصلاحات مربوط به ورزشی دوران بارداری مطلع شوید.

در دوران بارداری چقدر باید ورزش کرد؟

whattoexpect ، انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا (ACOG) توصیه می‌کند که مادران باردار در اغلب روزهای هفته، حداقل ۳۰دقیقه یا بیشتر ورزش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه مرتبه پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای در طول روز، به اندازه ۳۰دقیقه دویدن روی تردمیل یا دوچرخه‌سواری مفید است. حتی انجام فعالیت‌های غیر ورزشی مانند ۱۵دقیقه کشیدنِ جاروبرقی یا ۱۵دقیقه کار سبک در منزل همچون تمرینات ورزشی سودمند هستند.

ورزش در دوران بارداری بی‌خطر است

می‌دانیم که این زمان، وقتِ مناسبی برای تمرین و یادگیری اسکی روی آب یا شرکت در مسابقات پرش با اسب نیست! اما بیشتر خانم‌های باردار می‌توانند از انجام فعالیت‌های تناسب اندام لذت ببرند. کافیست پیش از شروع تمرینات، مشورتی با پزشک خود داشته باشند تا با اطمینان خاطر به تحرک و ورزش بپردازند. در برخی شرایط، عواملی مانند کم‌خونی شدید، جفت سرراهی، نارسایی دهانه رحم و پارگی زودهنگام کیسه‌آب سبب منع ورزش در این دوران می‌شود.

بهترین تمرینات برای سلامت قلب در دوران بارداری

می‌توانید تمرینات قلبی عروقی زیر را برای افزایش گردش خون، توان عضلانی و استقامت بدنی انجام دهید:

۱)شنا

فرو رفتن در آب و حرکت دادن دست‌ و پا موجب کاهش بسیاری از عوارض بارداری از جمله حالت تهوع، درد سیاتیک و ورم مچ پا می‌شود.

۲)پیاده‌روی

کم‌هزینه‌ترین ورزش، پیاده‌روی است؛ بدون نیاز به تجهیزات یا عضویت در باشگاه! فقط باید یک جفت کفش ورزشی مناسب می‌توان این فعالیت را انجام داد.

۳)یوگا

تمرینات یوگا موجب افزایش آرامش، انعطاف‌پذیری، تمرکز و تنفس منظم می‌شوند. از انجام حرکاتی با وارونگی خمیدگی‌های شدید کمری (به دلیل مشکلات احتمالی فشار خون) اجتناب کنید و سعی کنید حرکاتی را انجام دهید که بدنتان را گرم نگه می‌دارد.

فراموش نکنید با گذشت هر نیم‌ساعت فعالیت که تعریق را به دنبال دارد، حداقل یک لیوان آب بنوشید تا آب ازدست‌رفته بدن را جبران کنید. نوشیدن آب کافی، ۳۰ تا ۴۵ دقیقه پیش از شروع ورزش، حین انجام تمرین و پس از پایان ورزش اهمیت زیادی  دارد.

پربیننده ترین «لامبدا» پاییز به ایران می‌رسد آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۴) این ۷ماده‌ غذایی کلسترول خون را پایین می آورد هشدار ، تزریق اشتباه این آمپول خطر مرگ دارد کنجد را در صبحانه ها جایگزین گردو کنید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارداری دوران بارداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور هرچه بهتر در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ که از یکم خردادماه در کشورهای برزیل و ترکیه آغاز می‌شود، از امروز وارد فاز جدی‌تر شد.

بردیا سعادت به دلیل گذراندن دوران نقاهت پس از حادثه رانندگی‌اش در ترکیه از هفته گذشته به اردوی تیم ملی پیوست تا با نظر نهایی کادر پزشکی و فنی درصورت نبود مشکل به تمرین بپردازد اما با توجه به نتایج آزمایشات و گزارش پزشکی و صحبت‌هایی که با سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال انجام شد، با در نظر گرفتن اولویت سلامتی بردیا سعادت، به این بازیکن برای گذراندن کامل دوران نقاهت از حادثه رانندگی استراحت داده شد.

گفتنی است که زمان کمی برای آمادگی و حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ باقی مانده است و این بازیکن با اخلاق تیم ملی والیبال کشورمان در این رقابت ها به استراحت و طی کردن دوران نقاهت خود خواهد پرداخت به همین دلیل خروج وی از اردوی تیم ملی با نظر پائز و موافقت رئیس فدراسیون قطعی شد.

بردیا سعادت در خصوص خروجش از اردوی تیم ملی گفت: در ابتدا از کادر فنی و رئیس فدراسیون والیبال که پس از تصادفی که داشتم جویای احوالم بودند، تشکر می‌کنم. بعد از دوران نقاهتم در ترکیه و پس از ورود به ایران وارد اردوی تیم ملی والیبال ایران شدم اما براساس آزمایش‌هایی که انجام دادم، دکتر نیاز بر این دانست که به خاطر سلامتی‌ام، باید مدتی استراحت کنم.

وی با تاکید بر این که مدت کوتاهی قادر به انجام فعالیت‌های ورزشی نخواهم بود، تصریح کرد: زمان کمی تا شروع لیگ ملت‌ها باقی مانده است. متاسفانه با وجود انگیزه بسیاری که داشتم و علی‌رغم آمادگی ذهنی و بدنی برای پوشیدن پیراهن و عضویت در تیم ملی کشورم برای چهارمین سال متوالی و همچنین تمایلم برای شاد کردن دل مردم با کسب پیروزی، با شرایطی که بعد از تصادفم به وجود آمد قادر به همراهی تیم ملی نیستم.

بازیکن قطر پاسور والیبال کشور ادامه داد: قطعا تمریناتم را ادامه خواهم داد و امیدوارم با فیزیوتراپی و ریکاوری خوب، پرقدرت تر از قبل به تیم ملی برگردم. بتوانم از این افتخار برخوردار شوم که بار دیگر پیراهن تیم ملی کشورم را بر تن کنم.

کد خبر 848182 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - تیم ملی

دیگر خبرها

  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • مجری و گوینده قدیمی درگذشت + عکس
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • شوک به تیم ملی والیبال
  • یک ملی پوش والیبال لیگ ملت‌ها را از دست داد
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • تصمیم کمیته انضباطی برای حضور مختاری در تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی