Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@18:14:49 GMT

اعلام زمان فهرست دولت جدید لبنان به رئیس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۴۵۸۹

اعلام زمان فهرست دولت جدید لبنان به رئیس‌جمهور

پس از گزارش‌های روز گذشته منابع لبنانی مبنی بر لغو دیدار مأمور تشکیل کابینه این کشور با رئیس‌جمهور، شبکه «المیادین» خبر داد که اسامی وزیران امروز به رئیس‌جمهور تحویل داده خواهد شد.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی، بعدازظهر امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان با «میشل عون» رئیس جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار که روز گذشته لغو و به زمان دیگری موکول شده بود، طبق گزارش شبکه «المیادین»، عصر امروز به وقت لبنان در کاخ بعبدا (مقر ریاست جمهوری) صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: گره کور عدم تشکیل دولت لبنان کجاست؟

المیادین ضمن تأیید گزارش روز گذشته شبکه لبنانی «ام تی وی»، خبر داد که کابینه میقاتی متشکل از ۲۴ وزیر خواهد بود.

پیش از این، ام تی وی خبر داده بود که قرار بود مأمور تشکیل کابینه، روز گذشته، فهرست وزیران پیشنهادی خود را به رئیس‌جمهور لبنان ارائه دهد؛ اما بنا به دلایلی نامعلوم این اقدام صورت نگرفت و به زمان دیگری موکول شد.

ام تی وی همچنین خبر داده بود که مأمور تشکیل کابینه نام دو وزیر را برای وزارت دادگستری لبنان پیشنهاد داده است تا شخص رئیس جمهور خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، روز دوشنبه هفته جاری، در سخنانی در کاخ «بعبدا»  گفت که امیدوار است به زودی اتفاقات خوبی در راستای تشکیل دولت لبنان روی دهد.

«وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» نیز در حساب کاربری خود در شبکه فیس بوک پیش‌بینی کرده بود که نجیب میقاتی نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان لیست کامل وزرای پیشنهادی خود را روز سه‌شنبه ارائه دهد.

او گفته بود که این لیست بر پایه فرمول سه هشتم است. به این معنا که رئیس‌جمهور، هشت وزیر، نخست‌وزیر هشت وزیر و حزب‌الله و جنبش امل نیز روی هم رفته هشت وزیر پیشنهاد کرده‌اند.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر اسبق لبنان در تاریخ چهارم مرداد از سوی میشل عون مأمور تشکیل کابینه شد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی ندارد و «حسان دیاب» همچنان به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در این کشور فعالیت می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان نجیب میقاتی میشل عون حزب الله لبنان دولت لبنان حسان دیاب لبنان مأمور تشکیل کابینه رئیس جمهور روز گذشته نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات

بلینکن و رئیس جمهور چین بر اهمیت مدیریت مسئولانه اختلافات بین آمریکا و پکن تاکید کرده و درباره یک سری مسائل از جمله امور جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه صحبت داشتند.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها بین دو کشور در ماه‌های اخیر و در حالی افزایش یافته که اختلافات نیز همچنان زیاد است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نگرانی خود را درباره حمایت پکن از روسیه و حمله به اوکراین و همچنین مسائل مربوط به تایوان و دریای چین جنوبی، حقوق بشر و تولید و صادارت مواد مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی ابراز داشت.

بلینکن همچنین گفت در یک سری موارد همکاری دوجانبه با چین پیشرفت‌هایی داشته که شامل ارتباطات نظامی، مقابله با مواد مخدر و هوش مصنوعی می‌شود و دو طرف همچنین توافق کردند تا مذاکراتی را درباره کاهش خطرات ناشی از این فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به حفظ و تقویت خطوط ارتباطی برای پیشبرد در این حوزه و دستیابی به توافقی برای رسیدگی به اختلاف‌نظرها به منظور اجتناب از هرگونه سوءتعبیر، برداشت‌های نادرست و ارتباطات اشتباه ادامه می‌دهیم و متعهدیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد: «با اینکه ما به دنبال تعمیق همکاری هستیم که به نفع دو طرف است، آمریکا درباره چالش‌هایی که توسط چین ایجاد شده، به شدت هوشیار است. واشنگتن همیشه از منافع اصلی و ارزش‌های خود دفاع می‌کند.»

وی همچنین به‌ویژه نگرانی خود را درباره تامین قطعاتی از جمله ابزارآلات و قطعات میکرو الکترونیک برای مسکو ابراز داشت و پس از دیدار با رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: «روسیه بدون حمایت‌های چین برای حفظ حملاتش علیه اوکراین به مشکل برمی‌خورد. تامین صنایع دفاعی روسیه هم تهدیدی علیه اوکراین و هم تهدیدی علیه امنیت اروپاست.»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با شی جین‌پینگ درباره مانورهای دریایی چین در دریای چین جنوبی صحبت و بر حمایت قاطع آمریکا از فیلیپین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید به جای دخیل شدن در رقابتی شرورانه به دنبال همکاری در مسیری مشترک باشند.

وی افزود: «چین از دیدن یک آمریکای مطمئن، باز، موفق و پر رونق خوشحال می‌شود. ما امیدواریم که آمریکا هم به دنبال توسعه چین در مسیری روشن و مثبت باشد. این یک مساله نهادی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

دیدار بین بلینکن و رئیس جمهور چین در پایان سفر سه روزه وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند