Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال وقوع ۲ انفجار مهیب نزدیک فرودگاه کابل در افغانستان، منابع رسانه‌ای و کشورهای مختلفی به این حادثه واکنش نشان دادند.

توییتر الجزیره در خبری فوری نوشت: کابینه اضطراری انگلیس به دنبال وقوع دو انفجار نزدیک فرودگاه کابل تشکیل نشست اضطراری داد.

به گزارش العربیه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ۲ انفجار انتحاری همزمان در اطراف فرودگاه کابل رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این خصوص گفت: اوضاع در افغانستان از کنترل خارج شده است. وضعیت در کابل و اطراف فرودگاه کابل به شدت خطرناک است. سفیر فرانسه در افغانستان نخواهد ماند.

وزارت دفاع انگلیس هم در بیانیه ای اعلام کرد: در ارتباط و هماهنگی با آمریکا و ناتو تدابیر فوری را برای تعامل با انفجارهای فرودگاه کابل اتخاذ می‌کنیم.

یک مقام آمریکایی به نشریه «پلیتیکو» گفت: انفجارها در فرودگاه کابل در نتیجه هجوم «داعش» است.

خبرگزاری رویترز هم اعلام کرد: طالبان گفته‌اند که تعدادی از نیروهای آنها که نزدیک فرودگاه کابل به سر می‌بردند، در این انفجارها زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، ترکیه نیز زخمی‌شدن چند نظامی این کشور را در انفجار کابل تایید کرد.

به گزارش رسانه های افغانستان، ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز گفت: انفجارهای فرودگاه کابل تروریستی هستند. طالبان در برابر جامعه جهانی متعهد است و اجازه نمی دهد تروریست ها از افغانستان به عنوان پایگاهی برای اجرای عملیاتشان استفاده کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون اعلام کرد: داعش مسئولیت این حوادث را برعهده گرفته است.

سفیر فرانسه در افغانستان در پیامی توییتری اعلام کرد: انفجار دوم نزدیک فرودگاه کابل پیش بینی می شود. ما از دوستان افغانستانی خود می خواهیم که به سرعت از دروازه های فرودگاه دور شوند.

ادامه دارد...

کد خبر 5290026

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان فرودگاه کابل طالبان فرانسه ایالات متحده امریکا ترکیه عملیات انتحاری افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان روسیه رژیم صهیونیستی فرودگاه کابل جو بایدن ایران ترکیه طالبان افغانستان لبنان انگلیس سوریه نزدیک فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم

سفیر چین در افغانستان روابط دیپلماتیک و همکاری‌ اقتصادی پکن و کابل را مثبت ارزیابی و تاکید کرد که کشورش از سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کند. 

ژائو شینگ در دیدار با ملا یعقوب مجاهد وزیر دفاع سرپرست طالبان، گفت: پکن با سیاست مداخله نکردن [در امور داخلی]، به روابط تاریخی خود با افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: افغانستان و چین اشتراکات واضحی دارند. ما ضمن تقویت و حفظ روابط دو کشور، از سرمایه گذاری ها و پروژه‌های اقتصادی پکن در افغانستان حمایت می‌کنیم.

ژائو شینگ تاکید کرده است که پکن در زمینه‌های تجارتی، اقتصادی و سایر بخش‌ها با کابل همکاری می‌کند.

سفیر چین در این دیدار تحکیم امنیت سراسری در افغانستان را فرصت خوبی برای همکاری تجاری و اقتصادی ارزیابی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار نزدیک وزارت کشور طالبان در کابل
  • وقوع انفجار در کابل
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • پیروزی شش گله سرخپوشان هرات مقابل استقلال کابل
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود