Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص شکل گیری دولت جدی اظهار داشت: شکل گیری هیأت وزیران در هفته دولت خبر خوب و تقارن نیکی بود که صورت گرفت و امیدواریم خدا در این شرایط سخت کشور، چه در عرصه داخلی و مشکلات داخلی و چه در عرصه خارجی و مقابله با سیاست‌های سلطه‌گرانه نظام استکبار به رئیس جمهور و هیأت دولت کمک کند تا در وظایفشان موفق باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم این هیأت وزیران بتواند با همان رویکردی که رئیس جمهور گفت، مردم انتظار داشتند و طبق آرمان‌های امام و رهبری در عین حال حفظ روحیه مردمی بودن، فسادستیزی و عدالت‌محوری کارآمدی، تغییر و تحول لازم را برای حل مشکلات به کار گیرد و از همه ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات استفاده کند.

وی با اشاره به تشکیل تیم اقتصادی دولت سیزدهم بیان داشت: اینکه تیم اقتصادی دولت مورد تأیید مجلس قرار گرفته است را به فال نیک می‌گیریم؛ مسؤولان انتصابی از جمله معاون اول که خود رئیس جمهور گفته‌ است فرماندهی و مسؤول تیم اقتصادی دولت است، معاون سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی و وزرایی که از مجلس رأی اعتماد گرفتند مجموعا تیم اقتصادی دولت را تشکیل می‌دهند.

فولادگر خاطرنشان کرد:  امیدواریم این تأیید مجلس و انتخاب افراد هرچه زودتر باعث شود مسائل اقتصادی کشور که در درجه اول رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار، سرمایه‌گذاری‌ها و خارج کردن دولت از حالت اقتصاد متمرکز دولتی و به جریان انداختن آسان‌تر کسب و کارها می‌باشد حل شود.

ناهماهنگی تیم اقتصادی باعث عدم موفقیت دولت می‌شود

  نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: دیگر مشکلات از جمله حل مشکلات معیشتی مردم خصوصاً طبقات متوسط پایین، نظارت بر قیمت‌ها با در نظر گرفتن بحث‌های ساختار اقتصادی، اصلاح ساختارهای اقتصادی مخصوصا در بخش ساختار مالی دولت، بحث‌ نظام پولی و بانکی و مالیاتی از اولویت‌هایی است که تیم اقتصادی دولت باید در نظر قرار دهد و اگر ناهماهنگی از تیم اقتصادی دولت شروع شود قطعا شاهد عدم موفقیت‌ها خواهیم بود.

وی تأکید کرد: ممکن است برخی از شکاف‌های که پیش می‌آید و شکست‌هایی به دنبال داشته باشد، بنابراین شرط اول موفقیت آقای رئیسی برای حل مشکلات مردم، موفق به هماهنگ کردن خودشان است.

فولادگر یادآور شد: شاید در تیم سیاسی، آموزش و فرهنگ و مخصوصا در بخش سیاسی هماهنگی بیش‌تری باشد و نگرانی از آن بابت کم‌تر است و دلیل این پافشاری بر بحث هماهنگی در بخش اقتصاد، به دلیل تجربه‌ای است که در دولت‌های قبل داشته‌ایم.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر زمانی که عوامل اقتصادی دولت باهم هماهنگ‌تر عمل کردند در حل مشکلات موفق‌تر بودند و زمانی که ناهماهمگی از تیم اقتصادی شروع می‌شد، اثر آن را در مشکلات کشور و بروز مشکلات شاهد بودیم.

وی با اشاره به ابرچالش‌های پیش روی دولت سیزدهم عنوان کرد: بحث‌های اقتصادی، نظام سلامت، جمعیتی و رشد منفی جمعیت، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، نظام بازنشستگی و...  همه جز مسائل و مشکلات کشور است اما اگر بخواهم چند مشکل ساختاری اقتصادی را بیان کنم شامل موارد مختلف است.

دولت باید تمام تلاش خود را برای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری بگذارد

فولادگر درخصوص اولین چالش اقتصادی پیش روی دولت جدید توضیح داد: در سال‌های اخیر، رشد اقتصادی‌مان نوساناتی را داشته و کند شده و حتی در این ۲ سال اخیر منفی هم شده و به تبع اینکه رشد اقتصادی با نوسان، کند و منفی شده است رشد سرمایه‌گذاری هم کاهش داشته و تولید ناخالص ملی هم به نسبتی که باید رشد می‌کرده نبوده و رو به کاهش بوده است؛ این مورد باید اولویت اول دولت باشد و تمام تلاش خود را برای افزایش رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری و بالا رفتن تولید ملی بگذارد.

  نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دومین مشکل تورم بالا است؛ در حال حاضر طبق آمار مرکز آمار این عدد حدود ۴۵ درصد است؛ افزایش روزافزون حجم نقدینگی و پایه پولی دلیل اصلی تورم است و دلایل بعدی آن شامل بحث‌های ارزی و کاهش تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سومین مشکل کسری بودجه‌ای است که دولت با آن مواجه است؛ دولت کسری بودجه مزمنی دارد که مدام در حال افزایش است و دلیل این مورد تراز نبودن درآمدها و هزینه‌ها است؛ طبق تورمی که وجود دارد هزینه‌‌ها رو به افزایش است ولی به نسبت درآمدی برای کشور ایجاد نمی‌شود.

نفت‌محوری، تمرکزگرایی دولت را به دنبال دارد

فولادگر با اشاره به اینکه مشکل بعدی مورد بعدی نفت محوری است تصریح کرد: با اینکه سهم فروش مستقیم نفت‌مان کم شده است اما همچنان اتکا به درآمد نفتی زیاد است و این نفت‌محوری  تمرکزگرایی دولتی را به دنبال دارد چون وقتی درآمد ارزی از نفت باشد،‌ خود به خود به سمت تمرکز دولتی پیش می‌رویم.

  نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پیرامون پنجمین چالش پیش روی دولت اظهار کرد: پنجمین مورد افزایش حجم خود دولت است و در ادامه تصدی‌گری‌ها نیز در حال افزایش است؛ در حالی که قرار بوده با سیاست‌های اصل ۴۴ تصدی‌ها کاهش پیدا کند و حجم شرکت‌های دولتی و مؤسسات انتفاعی سبک شود و مردم به اقتصاد بیایند.

وی افزود: به دلیل اینکه سیاست‌های اصل ۴۴ کامل اجرا نشد و برخی از بخش‌های آن به خوبی اجرا نشد و همچنین موانعی که در راه حضور مردم در اقتصاد به نام موانع حوزه کسب و کار است این سهم بخش‌های اقتصادی مردمی، تعاونی، اصناف و شرکت‌های خصوصی در اقتصاد افزایش پیدا نکرده است.

فولادگر خاطرنشان کرد: در ادامه این مورد شاهدیم روز به روز حجم دولت و تصدی دولتی افزایش پیدا می‌کند؛ در همین مورد صندوق‌های بازنشستگی که از حق بیمه بازنشستگان اداره می‌شود طوری شده که دولت به آن تزریق می‌کند و همین موارد باعث بزرگ شدن حجم دولت می‌شود.

 نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل «اقتصاد مقاومتی» توضیح داد: ۲شرطی که رهبر معظم انقلاب در ابتدای اقتصاد مقاومتی بیان می‌کنند «درون‌زایی» و «برون‌نگری» است؛ دورن‌زایی شامل برخی موانع تولید است و برون‌نگری تعامل بهتر با اقتصاد دنیا است و مواردی است که باید در دولت آقای رئیسی مدنظر باشد.

راهکار حل مشکلات «اقتصاد مقاومتی» است

وی تأکید کرد: در حال حاضر می‌گوییم شرایط تحریم و جنگ اقتصادی است و در این شرایط راهکار اصلی کشور اقتصاد مقاومتی است که دارای ۲۴ بند می‌باشد؛ از سال ۹۲ که این سیاست‌ها ابلاغ شد نتوانستیم به خوبی اجرایی کنیم.

فولادگر در خصوص اصل «درون‌زایی» توضیح داد: در بحث درون‌زایی باید بتوانیم از ظرفیت‌های داخل کشور بیش‌ترین استفاده را کنیم و شعارهای سال همه برای همین مورد است و این یکی از کارهای اساسی دولت است اما برون‌نگری هم لازمه آن است؛ این ۲ شرط باهم است و اصلا بحث برجام مطرح نیست که بگوییم بدون برجام می‌توانیم مشکلات را حل کنیم یا خیر؛ بحث این است که از ظرفیت‌های داخل استفاده شود.

دولت قبل تمام تخم‌مرغ‌ها را داخل یک سبد گذاشت

 نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اشکال دولت قبل این بود که تمام تخم‌مرغ‌ها را داخل یک سبد گذاشت و ۸ سال اقتصاد کشور شرطی شد؛ اینکه مذاکرات را با حفظ عزت کشور داشته باشیم درست است اما باید در عین حالی که مذاکره می‌کنیم، ظرفیت‌های درونی را فعال می‌کردیم و خود این در مذاکرات یک برگ برنده می‌شد.

بدون تعامل با اقتصاد دنیا نمی‌توانیم اقتصادمان را شکوفا کنیم

وی بیان داشت: اینکه در حال حاضر در دولت آقای رئیسی باید تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود درست است اما برون‌نگری هم شرط دوم است و بدون تعامل با اقتصاد دنیا نمی‌توانیم اقتصادمان را شکوفا کنیم؛ معنی این حرف برجام، سازش، مذاکرات و تن دادن به سلطه نیست.

فولادگر گفت: باید با عزت، قدرت و قاطعیت در صحنه‌های بین‌المللی حاضر شویم؛ کشورهای دنیا فقط اروپا و آمریکا نیست؛ ما ۱۵ کشور همسایه، اوراسیا، چین، کشورهای آسیای شرقی را داریم که از ظرفیت‌های آن درست استفاده نکردیم.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتباط با کشورهای دنیا توضیح داد: در روابط خارجه‌مان ۲ اسثنا یعنی رژیم اشغالگر صهیونیستی و رژیم سلطه‌گر آمریکا را داریم اما با  با ۳ اصل حکمت، عزت و مصلحت که رهبر معظم انقلاب گفتند می‌توانیم با دیگر کشورهای دنیا  ارتباط داشته باشیم.

وی تأکید کرد: نیاز است که از ظرفیت داخلی، درون‌زایی در اقتصاد، رفع موانع تولید و اتکا به تولید داخل استفاده حدأکثری داشته باشیم، نقص‌های گذشته را جبران کنیم و از سمت دیگر نگاه به بیرون‌مان طبق ۳ اصل بیان شده و تعامل سازنده با اقتصاد دنیا وجود داشته باشد؛ همچنین نیاز است تجارت‌مان برقرار باشد و در ورابط بین‌الملل سرمایه‌گذار خارجی داشته باشیم.

فولادگر یادآر شد: امیدواریم آقای رئیسی با تشکیل هیأت وزیران در وزارت‌‌خانه‌ها و سازمان‌ها، از ظرفیت نخبگان استفاده کنند.

استفاده از تمام سلایق سیاسی در بدنه مدیران میانی

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سطح کلان و مدیریت‌های ارشد طبیعی است که هماهنگی سیاسی لازم است اما در بدنه مدیران میانی و تخصصی باید از همه ظرفیت‌های کشور جدا از سلایق آنان استفاده شود.

وی در پایان تأکید کرد: خط قرمز این است که فردی به نظام و کشور اعتقاد نداشته باشد اما باید از همه سلایق سیاسی کشور در بدنه مدیران میانی، کارشناسی و تخصصی استفاده شود و همه به جبهه خدمت به مردم حاضر باشند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت سیزدهم حمیدرضا فولادگر تیم اقتصادی دولت اقتصاد مقاومتی اقتصاد دنیا سرمایه گذاری داشته باشیم رشد اقتصادی آقای رئیسی حل مشکلات برون نگری درون زایی ظرفیت ها سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور

وزیر فرهنگ با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در سازمان اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای نهاد وقف طی سخنانی درباره فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی گفت: ما در جلسات متعدد و مختلف مرتبط با سازمان بعضا با این پرسش مواجه می‌شویم که فلسفه حضور سازمان اوقاف در طرح‌های اقتصادی و علمی چیست که ناشی از عدم آشنایی با ماموریت های این سازمان است.

وزیر فرهنگی یکی از مهم‌ترین کارکردهای سازمان اوقاف را افزایش میزان بهره‌وری و رشد محصولات و افزایش ارزش تولیدات وقفی عنوان کرد و اظهار داشت: نکته مهم این است که مجموعه اوقاف وابستگی ویژه‌ای به بودجه دولتی ندارد و در واقع نیات واقفین را نمایندگی می‌کند و مردمی‌ترین بخش متصل به حاکمیت است و مردمی‌ترین وجه حاکمیت را نمایندگی می‌کند.

او ادامه داد: سازمان اوقاف جایی است که مردم با انگیزه کسب ثواب بخشی از بهترین دستاوردهای زندگانی خود را برای یک جریان سازنده عمرانی و بالنده وقف می‌کنند. آن وقت این مجموعه که این اتصال را به حاکمیت دارد و به این مجموعه معظم مردمی که آکنده از ایمان و باورهای الهی است، با این نگاه وظایفش را جلو می‌برد.

 

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

 

اسماعیلی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در این سازمان یعنی موفقیت در گستراندن هرچه بیشتر خیر و ثواب در کشور، خاطرنشان کرد: هر اندازه گردش این چرخه را بیشتر کنیم، به همان میزان مال مشروعی که در راه رضای خدا خرج می‌شود را در جامعه تقویت می‌کند.

او تصریح کرد: خروجی اصلی این سازمان کمک به حوزه‌های فرهنگ دینی است. این جریان که جریان تولید ثروت است بسیار اهمیت بالایی دارد و حالا این امر در دوره جدید با پیشرفت‌هایی که شکل گرفته می‌تواند به توانی چندین برابر گذشته به نتیجه برسد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه حضور در اقتصاد دریا، حضور در عرصه شرکت‌های دانش بنیان امروز یک ضرورت است، ‌یادآوری کرد: رئیس جمهور امروزه در سفرهای خارجی دیگر میراث فرهنگی و فرش هدیه نمی‌دهند بلکه از محصولات تولیدی علم و فناوری هدیه می‌دهند. امروز ما در این حوزه بسیار سربلند هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در گذشته به توانمندی‌های ژئوپلتیک و منابع نفتی استناد می‌کردیم اما امروز مهمترین نقطه قوت ما تولیدات علمی است. وقتی امروز دقیق‌ترین موشک‌های نقطه‌زن را داریم دیدید که دنیا شگفت‌زده شد. حرکت پهپادها در آسمان چندین کشور، مانور قدرت فناورانه جمهوری اسلامی بود. آن مانور اقتدار چهل‌وپنج ساله‌ای بود که امام خمینی و رهبر معظم انقلاب به مردم عرضه کردند. همان شب بیش از 70 درصد مردم در نظرسنجی های مختلف گفتند که حس غرور به آن‌ها دست داده است.

او با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق،‌ گفت: پس از ابلاغ چندین استاندار کلانشهرها اعلام آمادگی کردند و اگر مدیریت به همین شکل جلو برود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ سیاست مقاومت را افتخارزا ارزیابی کرد و اظهار داشت: این افتخار در همه زمینه‌های نظامی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد. همه می‌گفتند یک موشک به سمت اسرائیل رها شود کل اقتصاد از دست شما خارج می‌شود. ده‌ها موشک و پهپاد پرتاب شد و امروز شاهد هستیم وضعیت اقتصادی هم در مسیر آرامش قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است