Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،با فناوری همیشه چیزی پیدا کنید که جایگزین چیز دیگری شود. یک ابزار، یک نرم‌افزار رایگان یا یک نرم‌افزار پولی که می‌تواند نیاز شما را رفع کند.

به طور مثال، می‌خواهید فکس ارسال کنید ولی دستگاه فکس ندارید. با فناوری می‌توانید فکس خود را به صورت آنلاین و رایگان ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اسکن تصاویر و اسناد هم این اتفاق می‌افتد. اگر شما اسکنر ندارید ولی در محل کارتان یا در خانه نیاز به اسکن تصاویر پیدا می‌کنید؛ فناوری کمک می‌کند یک جایگزین خوب پیدا کنید و دیگر هزینه‌ای برای خرید اسکنر ندهید.

اسکن عکس‌ها و اسناد با گوشی و بدون اپلیکیشن شخص ثالث

با گوشی‌های هوشمند امروزی، می‌توانید هر چیزی را اسکن کرده و تبدیل به یک سند دیجیتالی کنید. در واقع، گوشی‌ها تبدیل به اسکنرهای همراه پرقدرتی شدند که کارایی بالاتر از اسکنرهای فیزیکی سنتی ارائه می‌دهند.

اگر گوشی آیفون دارید؛ با اپلیکیشن Notes که به طور پیش‌فرض نصب شده است؛ می‌توانید تصاویر و اسناد خود را اسکن کنید:

۱- اپلیکیشن Notes را باز کنید. روی آیکون مربعی با قلم در گوشه سمت راست پایین صفحه بزنید تا یک صفحه یادداشت جدید باز شود.

۲- روی نماد دوربین در پایین صفحه یادداشت جدید خود ضربه بزنید و بعد Scan Documents را انتخاب کنید.

۳- گوشی خود را روی سندی که می‌خواهید اسکن کنید؛ بگیرید. وقتی که اپلیکیشن روی Auto تنظیم شده باشد؛ به طور خودکار سند شما را تشخیص داده و عملیات اسکن را آغاز می‌کند. در حال Manual، شما نیاز دارید که خودتان تنظیمات عکس اسکن را انجام دهید. شما باید گوشه‌های عکس را گرفته و بکشید یا کوچک کنید و بین حالت‌های مختلف صفحه جابه‌جا شوید تا بتوانید بهترین حالت اسکن عکس را به دست بیاورید.

۴- برای تکمیل عملیات اسکن، روی کلید شاتر عکس در پایین صفحه بزنید.

۵- پس از گرفتن عکس، می‌توانید با کشیدن گوشه‌های تصویر، آن را ویرایش کنید. در پایان، روی گزینه Save در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید. فایل اسکن به صورت PDF ذخیره می‌شود. حالا می‌توانید این اسکن را در یادداشت‌ها، ایمیل و هر برنامه دیگری استفاده کنید.

در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از اپلیکیشن Google Drive برای اسکن‌ها استفاده کنید. اگر شما از جیمیل یا سرویس‌های دیگر گوگل استفاده می‌کنید؛ احتمالا این برنامه را هم نصب شده دارید:

۱- اپلیکیشن Google Drive را باز کنید.

۲- روی کلید پلاس در گوشه سمت راست پایین برنامه ضربه بزنید.

۳- روی Scan بزنید و اگر مجوز دسترسی به دوربین را ندارد؛ اجازه این دسترسی را بدهید.

۴- از سند یا عکسی که می‌خواهید اسکن کنید؛ یک عکس بگیرید. برای عکاسی مجدد روی آیکون X بزنید و اگر عکس گرفته شده مورد تایید است؛ علامت تایید را بزنید.

۵- وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید عکس را برش بزنید؛ بچرخانید یا به سیاه و سفید تبدیل کنید. وقتی کار ویرایش عکس تمام شد؛ روی گزینه Save بزنید.

۶- یک نام برای فایل خود انتخاب و پوشه محل ذخیره آن را مشخص کنید. دوباره Save را بزنید.

اسکن عکس و سند با کامپیوتر

برای برخی کاربران، مراحل بالا بسیار سخت و زمان‌بر و پر دردسر است. باید از سند یک عکس بگیرند و بعد برش بزنند و ویرایش کنند و بعد برای خودشان ارسال کنند و دوباره آن را درون یک ایمیل آپلود کنند. اینها شاید برای شما مراحل زیادی باشد.

پس، سراغ روشی می‌رویم که مستقیما با کامپیوتر رومیزی اسناد و تصاویر را اسکن کرده و گوشی را کنار بگذاریم. شما می‌توانید از وبکم پی‌سی خودتان برای اسکن استفاده کنید. حتی یک وبکم با کیفیت متوسط برای اسکن تصاویر مناسب است.

در مک:

۱- برنامه Photo Booth را باز کنید. وبکم به طور خودکار فعال می‌شود.

۲- سند خود را جلوی وبکم بگیرید؛ به‌طوری‌که کل سند دقیقا در وبکم دیده شود.

۳- آیکون قرمز رنگ عکس را فشار دهید تا عکسی از سند شما گرفته شود. عکس گرفته شده در گوشه پایین سمت راست صفحه ظاهر می‌شود. می‌توانید آن را بکشید و روی دسکتاپ ذخیره کنید.

در ویندوز:

۱- برنامه Camera را باز کنید.

۲- سند خود را در مقابل وبکم قرار دهید و آیکون سفید رنگ دوربین را فشار دهید تا عکسی از سند گرفته شود.

۳- عکس گرفته شده در گوشه پایین سمت راست صفحه ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کنید تا باز شود؛ بعد روی آیکون سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید.

۴- گزینه Open folder را انتخاب و مکان ذخیره شدن سند را انتخاب کنید.

منبع:یک پزشک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گوشی اسکنر موبایل باز کنید اسکن کنید برای اسکن سمت راست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند

رایزن بازرگانی ایران در چین با بیان اینکه چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود، گفت: عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

به گزارش ایسنا، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین، در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی کنیم و بعد به صادرات کالاها کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای با کیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین با اشاره به اینکه چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده، گفت: چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده، تصریح کرد: چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشورما عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارهای برای با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

در ادامه این نشست نادر رشیدی، مدیر امور نمایشگاه‌های خارجی نمایشگاه بین المللی تهران، اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی واردات چین ۵ تا ۱۰ نوامبر  (۱۵ تا ۲۰ آبان) برگزار می‌شود که شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند. از سال ۲۰۱۸ به دستور رئیس جمهور وقت چین هر ساله در آبان‌ماه در شانگهای برگزار می‌شود. دفاتر بین المللی و نمایندگی‌هایی در شانگهای چین قرار دارد و هدف از نمایشگاه واردات چین حمایت از تجارت آزاد و توسعه صادرات و واردات است.

وی با بیان اینکه در دوره سال گذشته این نمایشگاه، ۳۰ شرکت ایرانی در بخش تجاری و ملی در نمایشگاه واردات چین شرکت کردند. چینی‌ها به دنبال ارتباط با ایران و کشورهای دیگر هستند. باید از ظرفیت‌های صادراتی به چین استفاده کنیم و از این طریق بازارهای صادراتی را در گروه کالاهای مختلف عرضه کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید شومیز مجلسی و اسپرت جدید و باکیفیت از اینفینیتی
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد!
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)