Web Analytics Made Easy - Statcounter

نزدیک شدن تاریخ خروج کامل نیروهای خارجی از افغاستان، یک فرمانده کانادیی روز پنجشنبه اعلام کرد که این کشور به عملیات تخلیه افراد از افغانستان خاتمه داده است.

به گزارش برنا، از "واشنگتن پست"، ژنرال واین آیر سرپرست ستاد نیروهای دفاعی کانادا گفت: آخرین پرواز کانادا از فرودگاه کابل انجام شده است و تقریبا تمام پرسنل کانادایی از این کشور خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای متحد باید افغانستان را ترک کنند تا آمریکا به عملیات خود در این کشور خاتمه دهد. 

به گفته این مقام نظامی کانادا، این کشور با استفاده از پروازهای نظامی تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ نفر را از فرودگاه کابل خارج کرده است. 

آیر افزود: کنترل‌ها در اطراف فرودگاه کابل افزایش یافته است. طالبان اجازه نمی‌دهد کسی به راحتی عبور کند. در این مرحله عبور کسی از تمهیدات امنیتی بسیار سخت خواهد بود. درحال حاضر تمام کشورهای متحد آمریکا عملیات تخلیه پرسنل خود از فرودگاه کابل را متوقف کرده‌اند. 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۱۷ تیرماه اعلام کرده بود ۳۱ اوت (۹ شهریور) و در آستانه بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر بعنوان پایان حضور نظامیان کشورش خواهد بود. 

آمریکا و کشورهای غربی خواهان تمدید این زمان شده بودند اما طالبان اخطار داد که هرگونه ادامه حضور نیروهای غربی در افغانستان پس از ۳۱ اوت نقض توافق آمریکا و این گروه است. 

در همین حال روز پنجشنبه بر اثر دو انفجار در میان جمعیت حاضر در خارج از فرودگاه کابل حداقل ۱۱ نفر کشته شدند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کانادا فرودگاه افغانستان طالبان ۱۱ سپتامبر کشورهای غربی افغانستان فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل