Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@17:37:56 GMT

رعایت ۶۵ درصدی محدودیت تردد شبانه در مشهد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۵۳۰۱

رعایت ۶۵ درصدی محدودیت تردد شبانه در مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسنعلی امامی رئیس پلیس راهور مشهد درباره میزان رعایت تردد شبانه گفت: اکنون میزان رعایت محدودیت تردد شبانه در مشهد ۶۵ درصد است که عدد خوبی است، اما باتوجه‌ به افزایش میزان درگیری و فوتی‌های ناشی از کرونا به‌نظر می‌رسد که در کنار این محدودیت باید به مسائل بهداشتی و تردد‌های دیگر نیز توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: متأسفانه به‌دلیل سرعت غیرمجاز و عبور عرضی معتادان متجاهر از صدمتری و بزرگراه‌ها شاهد تصادفات زنجیره‌ای و تصادفات منجر به فوت در مشهد هستیم.

رئیس پلیس راهور مشهد ادامه داد: هرسال تصادفات زیادی به‌دلیل مزاحمت‌های افراد معتاد و بی‌خانمانی که وسط بزرگراه بین شمشاد‌ها زندگی می‌کنند، به وجود می‌آید. سال گذشته ۱۲ نفر و امسال تا کنون ۱۰ نفر از همین افراد به‌دلیل عبور از بزرگراه در وضعیت نامناسبی که به‌دلیل مصرف کردن یا نکردن مواد بوده است، فوت کرده‌اند.

امامی بیان کرد: عبور ناگهانی آن‌ها و دویدنشان وسط بزرگراه در شرایطی که سرعت خودرو‌ها زیاد است، قدرت واکنش راننده را می‌گیرد و باعث تصادفات زنجیره‌ای نیز می‌شود. برای حل این مشکل و معضل شهری اقدامات مختلفی مانند دستگیری چندباره، انتقال به گرم‌خانه‌ها و نرده‌گذاری انجام شده است، ولی متأسفانه نتیجه‌ای نداشته و حتی نرده‌ها نیز توسط همین افراد سرقت شده است.

او درباره تخلف سرعت غیرمجاز تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز سرعت غیرمجاز در شهر، دوربین‌های راهور خودرو‌ها را رصد می‌کنند و پلاک خودرو‌هایی را که با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت تردد کنند، ثبت می‌کنند. برای رانندگان متخلف سرعت غیرمجاز در اولین تخلف پیامک اخطار ارسال خواهد شد و چنان‌چه این تخلف تکرار شود راننده متخلف حادثه‌ساز شناخته می‌شود.

رئیس پلیس راهور مشهد تاکید کرد: در صورتی که تخلف سرعت مجاز ۳ بار تکرار شود، رانندگان متخلف به پلیس راهور احضار می‌شوند و برای آن‌ها کلاس‌های توجیهی برگزار می‌شود و خودرو متخلفان برابر دستور مقام قضایی یک‌ماه تا ۴۵ روز توقیف خواهد شد.

امامی اظهار کرد: اکنون میزان رعایت محدودیت تردد شبانه در مشهد ۶۵ درصد است که عدد خوبی است، اما باتوجه‌به افزایش میزان درگیری و فوتی‌های ناشی از کرونا به‌نظر می‌رسد در کنار این محدودیت باید به مسائل بهداشتی و تردد‌های دیگر نیز توجه شود.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رانندگان متخلف محدودیت های کرونایی تصادفات مرگبار سرعت غیرمجاز تردد شبانه پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۵۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اتوبان شهید خرازی مسدود شد | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ فیروز کشیر ، درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم.

وی افزود: از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 849086 منبع: ایسنا برچسب‌ها پلیس راهور - شهر خبر مهم باران تهران

دیگر خبرها

  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ها؛ وارد این اتوبان نشوید
  •  اتوبان شهید خرازی مسدود شد | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران