Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:53:14 GMT

پاکستان انفجار تروریستی در فرودگاه کابل را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۵۴۵۲

پاکستان انفجار تروریستی در فرودگاه کابل را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه شب در بیانیه خود افزود که این کشور انفجار تروریستی فجیع در فرودگاه کابل را که بر اساس گزارش‌ها منجر به قربانی شدن چندین نفر از جمله کودکان شد، به شدت محکوم می کند.

در این آمده است: پاکستان تروریسم را در همه اشکال و ظواهر آن محکوم می کند. ما این ضایعه را به خانواده های داغدار تسلیت گفته و برای بهبود زودهنگام زخمی‌ها دعا می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام طالبان روز پنجشنبه اعلام کرد: بر اثر وقوع دو انفجار عصر امروز در خارج از فرودگاه کابل ۱۱ نفر کشته شده‌اند.

از سوی دیگر جان کربی سخنگوی پنتاگون نیز وقوع انفجار در خارج از فرودگاه کابل را تایید کرد. 

خبرنگار فاکس نیوز در حساب کاربری خود در توییتر به نقل از مقام‌های آمریکایی از مجروح‌شدن حداقل سه نظامی آمریکایی در انفجار کابل خبر داد. 

هنوز گروهی مسولیت این حمله را نپذیرفته است. 

این انفجار همزمان با نزدیک شدن به ضرب الاجل ۳۱ اوت (۹ شهریور) جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان صورت گرفته است. 

برچسب‌ها انفجار تروریستی کابل وزارت خارجه پاکستان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انفجار تروریستی کابل وزارت خارجه پاکستان انفجار تروریستی کابل وزارت خارجه پاکستان تحولات افغانستان فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در نشستی با افغان‌های مقیم اروپا اظهار داشت به دشمن اجازه نمی‌دهیم که وحدت ملی مردم افغانستان را خدشه دار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری»، معاون وزارت اقتصاد طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» تأکید کرد: اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را به کسی نمی‌دهیم.
نظری افزود: در نشست با افغان های مقیم اروپا درباره موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، آموزشی و تجاری گفت و گو کردیم.

وی همچنین نوشت: دیدگاه و نظر همه ما این بود که یک افغانستان آزاد، آباد، مستقل، متحد، مقتدر، مرفه و توسعه یافته باید دفاع و صیانت شود. به دشمن اجازه نمی دهیم که وحدت ملی افغان ها را خدشه دار سازد.

عبداللطیف نظری پیش‌تر در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفته بود: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد؛ ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم، این مهمترین رسالت همه ماست.

نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستندحقانی: دشمنان سعی در تجزیه افغانستان داشتندکارشناس افغان: آمریکا به دنبال تجزیه افغانستان است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند