Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبادی زاده پنجشنبه شب در نشست علمی با موضوع نقش دعا در مقابل با آسیب های اجتماعی به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان رودان اظهار کرد: امروز یکی از بزرگترین معضلاتی که جامعه با آن مواجه است بحث آسیب ها، مفاسد و کجروی های اجتماعی است.

وی بهترین راه برای اصلاح و رفع آسیب های اجتماعی را روی آوردن به مکتب حیات بخش اهل بیت دانست و افزود: صحیفه سجادیه به عنوان گنجینه ارزشمندی که خدا به برکت وجود سیدالساجدین در اختیار ما قرار داد امروز متاسفانه در جامعه ما مثل خود اهل بیت(ع) مهجور است و باید از مهجوریت در بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) که فرمودند: « صحیفه سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است »، عنوان کرد: قرآن صامت را باید به نطق درآورد و ائمه هدی(ع) قرآن صامت را به قرآن صاعد تبدیل کردند.

وی در ادامه دوری از خط اهل بیت(ع) را از دلایل دچار شدن جامعه به آسیب های اجتماعی ذکر کرد و افزود: بنی امیه قریب نیم قرن جامعه اسلامی را از مسیر اهل بیت دور کرد و فضای جامعه به گونه ای پیش می رفت که اهل بیت را روز به روز منزوی تر می کرد و یکی از دلایلی که امام سجاد(ع) اکثرا دعاهای صحیفه را با صوات شروع می کنند موضوع خارج کردن اهل بیت از انزواست.

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا اقدام به بازسازی آسیب ها می کند، بیان کرد: پس از واقعه عاشورا ائمه در انزوا قرار دارند و گروه های مختلفی مدعی هستند و از این رو امام سجاد(ع) تصمیم می گیرد که جریان امامت مجددا جایگاه خود را در جامعه اسلامی پیدا کند.

وی با بیان اینکه خداوند اصل امامت را قرار داده است تا جامعه از چند دستگی حفظ شود، گفت: اصل امامت، پرچمی است که جامعه اسلامی می تواند مسیر خود را پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره طرح مساله گرایش امت به زراندوزی و تجمل گرایی در دعای امام سجاد(ع) به عنوان یک آسیب، افزود: اگر جامعه اسلامی به سمت این آسیب روی بیاورد افسارگسیخته و از مسیر دور می شود.

وی دچار شدن صحابه رسول خدا به اشرافی گری دوران جاهلیت را سبب به شهادت رسیدن امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: امروز نیز اگر یاران امام و رهبری همانند صحابه پیامبر(ص) گرفتار اشرافیت جاهلی شوند انقلاب اسلامی نیز آسیب خواهد دید و این زنگ خطری است که باید مراقب بود.

عبادی زاده با اشاره به دعاهای امام سجاد(ع)، گفت: تا زمانی که بن مایه ها و شاکله اصلی شخصیت انسانی و اعتقادات درست نشود، آسیب های اجتماعی برطرف نخواهد شد و آنچه که امروز نیاز داریم که به آن توجه شود، توجه به تربیت انسان است.

وی از کادرسازی به عنوان یکی از برنامه های مهم امام سجاد(ع) نام برد و خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در بحث رفع آسیب های اجتماعی تمرکزش بر روی تربیت انسان و کادرسازی گذاشت و بن مایه اصلی کادر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تربیت شده های آن حضرت است.

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیکر از آسیب های اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: نباید جامعه به جایی برسد که قبح و زشتی منکر از بین برود و افراد آن جامعه نسبت به منکرات و آسیب های بی تفاوت باشند. امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت و وظیفه است و همه باید نسبت به آن حساس باشند.

وی گفت: صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه سومین کتاب ارزشمندی است که به کمک علما حوزه و اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه باید از عزلت بیرون بیاید و جامعه با آن انس بگیرد.

کد خبر 5290091

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان کنگره امام سجاد صحیفه سجادیه آسیبهای اجتماعی ویروس کرونا هفته دولت واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه محرم 1400 واکسیناسیون خراسان رضوی اردبیل افتتاح طرح عمرانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آسیب های اجتماعی جامعه اسلامی امام سجاد ع اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا