Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل منطقه و سفیر اسبق ایران در کابل به تحلیل اتفاقات و پشت پرده انفجار‌های امروز فرودگاه کابل افغانستان پرداختند.

خبرگزاری میزان- سید الرضا صدر الحسینی کارشناس مسائل منطقه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما در رابطه با پشت پرده انفجار‌های امروز فرودگاه کابل افغانستان گفت: شرایط امروز افغانستان بیانگر این است که طالبان سیاست خارجی آمریکا در این کشور را تعیین تکلیف می‌کند؛ اینکه مدت زمان ماندن آمریکایی‌ها تمدید نخواهد شد ضرب العجلی است که طالبان قرار داده و همین موضوع در خود ایالت متحده آمریکا هم منجر به درگیری‌هایی بین احزاب و مقامات سیاسی این کشور شده است که چه اتفاقی افتاده که آمریکایی‌ها آنقدر در غرب و شرق آسیا و به ویژه در حال حاضر در افغانستان ضعیف شدند که دیگران سیاست‌های آن‌ها را در حوزه مسائل نظامی، امنیتی تعیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اولین بار نیست که آمریکایی‌ها قصد دارند خود را به عنوان یک بزند و شاخص امنیت در کشور‌ها معرفی کنند ادامه داد: سالیان متمادی این موضوع را در عراق شاهد بودیم؛ هر زمان که تنها صحبت از خروج یا کاهش نیرو‌های آمریکایی در این کشور مطرح می‌شد، بلافاصله انفجار‌هایی اتفاق می‌افتاد؛ بنابراین اگر بتوانیم به خوبی از حوادث تاریخی و ذات امپریالیسم که آمریکا باشد پرده برداری کنیم، وضعیت امروز افغانستان هم به طور کامل در اختیار ما خواهد بود.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه بسیاری از دوربین‌ها و اذهان نظام بین الملل امروز اتفاقات اطراف فرودگاه را رصد می‌کنند گفت: این تصویر سازی که کل افغانستان در فرودگاه کابل خلاصه شده است، معانی مختلفی دارد.

صدر الحسینی ادامه داد: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها یک بار دیگر به وسیله جریان‌های داعش و بدون سر متصل به آمریکا که در مدت ۲۰ سال حضور خود در این کشور آن‌ها را پرورش داده اند «سناریو آشوب سازنده» را برای تداوم حضور خود در پی القای بی دولت سازی و بی قانون سازی در کشور افغانستان دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: تبادل نظر امیرعبداللهیان و لاوروف درباره اوضاع افغانستان

در حال تکمیل...

برچسب ها: کابل افغانستان ایالات متحده آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کابل افغانستان ایالات متحده آمریکا آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل