Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@17:23:38 GMT

ترفند‌هایی برای جدا کردن آدامس از روی مو

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۶۱۷۹

چسبیدن آدامس روی مو یکی از وحشتناک‌ترین اتفاقات است که بلافاصله بعد از آن شما ممکن است تصمیم به کوتاهی مو بگیرید، اما با ترفند‌هایی می‌توان به راحتی آن را جدا کرد.

خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: چسبیدن آدامس روی مو قطعاً اتفاقات دردناکی است و بعد از این اتفاق حتماً فکر می‌کنید که باید چه کاری انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید موهایتان را کوتاه کنید؟! اما این تنها راه حل ممکن نیست و نگران نباشید. 

چگونه آدامس چسبیده را از روی مو‌ها را جدا کنیم؟

کودکان عاشق جویدن آدامس هستند و هر چقدر آدامس آن‌ها بزرگتر باشد، لذت بیشتری می‌برند. اگرچه همین آدامس‌های بزرگ تصادفاً و گا‌ها به مو‌های ما می‌چسبند. در این قسمت راه حل‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بدون آسیب رساندن به مو بتوانید آدامس را از روی آن جدا کنید.

۱. مو را کوتاه کنید

اولین راه حل این است که ادامس را از روی سطح مو، راحت جدا کنید. می‌توانید از یک فویل آلومینیومی استفاده کنید و ان را روی قسمتی از مو که ادامس به آن چسبیده است نگه دارید که مطمئن باشید به نواحی دیگر نمی‌چسبد و سپس آن را قیچی کنید.

۲. از یخ برای برداشتن آدامس روی مو استفاده کنید

این راه حل ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. باید از طریق یخ به آدامس خنکی بدهید و آن را روی مو نگه دارید و این کار را تا جایی انجام دهید که احساس کنید آدامس سفت شده است و سپس آن را تکه تکه با انگشتتان بردارید.

۳. روغن زیتون بزنید

روغن زیتون به نرم کردن مو و برداشتن آدامس کمک می‌کند. اول این که مو‌های خود را با روغن زیتون مرطوب کنید. می‌توانید از این روغن طبیعی دیگر هم استفاده کنید و مو را به طور کامل به آن آغشته کنید. چربی روغن به جدا شدن آدامس از روی مو کمک می‌کند و سپس می‌توانید از شانه با دندانه‌های درشت استفاده کنید و کم کم آدامس را جدا کنید و در نهایت سر خود را بشویید تا روغن زیتون از روی آن از بین برود.

۴. وازلین استفاده کنید

وازلین مانند روغن زیتون یک ماده نرم کننده است که به جداسازی آدامس از روی مو‌ها کمک می‌کند. باید موی خود را به وازلین آغشته کنید و سپس چند دقیقه صبر کنید و در نهایت آدامس را به آرامی جدا کنید، بدون اینکه موهایتان کشیده شود.

۵. از خمیر دندان کمک بگیرید

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما خمیردندان به جداسازی آدامس از روی مو کمک می‌کند، زیرا بافت کرمی دارد و دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید و می‌تواند آدامس را شل کند و به آرامی از روی مو‌ها برداشته شود.

۶. شانه زدن با کرم نرم کننده راه حل خوبی است

همه ما تا به حال در مورد استفاده از مواد نرم کننده برای مو چیز‌های زیادی شنیده ایم. در این مورد هم پیشنهاد می‌کنیم که از کرم استفاده کرده و آن را روی مو‌ها شانه کنید. برای استفاده از آن مراحل روغن زیتون و وازلین را در پیش بگیرید.

۷. سیلیکون مو هم یک پیشنهاد است

اگر در منزل سیلیکون مو دارید، قطعاً مشکلتان برطرف خواهد شد، زیرا سیلیکون یک ماده نرم کننده است و به جداسازی آدامس از روی مو‌ها کمک می‌کند.

۸. استفاده از الکل روشی ساده است

اگرچه که این روش رایج است، اما اثر پذیری آن نسبت به روش‌های دیگر کمتر است. بهتر است که آن را جزء روش‌های آخر بگذارید، زیرا الکل موی شما را خشک می‌کند.

این درمان هم شبیه به ترفند‌های دیگر است. کافی است که کمی از موهایتان را به الکل آغشته کنید و حدود ۲ دقیقه صبر کنید و کم کم آدامس را از روی مو جدا کنید.

۹. سرکه سفید پیشنهاد طب سنتی است

سرکه سفید آدامس را نرم می‌کند. برای انجام این کار باید مو‌ها را به سرکه سفید آغشته کنید و سپس دو دقیقه صبر کنید و آدامس را با دست جدا کنید. اگر آدامس جدا نشد، دوباره این مرحله را تکرار کنید و بعد از اتمام کار، مو‌ها را شستشو دهید.

۱۰. مو‌ها را آبلیمویی کنید

یکی دیگر از درمان‌های طبیعی عنوان شده برداشتن آدامس از روی مو، آبلیمو است. افراد تازه کار کافی است که آب یک عدد لیمو را بگیرند و مانند روش سرکه سفید عمل کنند. این ماده به آرامی آدامس را در خودش حل می‌کند و باعث جداسازی آن از روی مو خواهد شد.

۱۱. مایونز را دست کم نگیرید

یکی از ترفند‌های جدا کردن آدامس از روی مو استفاده از مایونز است، زیرا مایونز یک ماده حلال است و مانند موارد قبل عمل می‌کند.

۱۲. از اثر جوش شیرین غافل نشوید

جوش شیرین فواید بی شماری دارد و برای پاکسازی محیط داخل منزل استفاده می‌شود. کافی است که دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با نصف لیوان آب ترکیب کنید و به آرامی به موهایتان بزنید تا آدامس را در خودش حل کند و هرچند بار که خواستید این مرحله را تکرار کنید و مطمئن باشید که به موهایتان آسیبی نخواهد زد.

اگرچه که که گاهی اوقات جدا کردن آدامس از روی مو برایتان غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما همان طور که می‌بینید، ترفند‌های زیادی وجود دارد تا این کار را به راحتی انجام دهید.

امیدواریم که بدون نیاز به کوتاه کردن مو مشکلتان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: متوسط عمر موی سر انسان چند سال است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: آدامس مو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آدامس مو استفاده کنید روی مو ها آغشته کنید روغن زیتون نرم کننده سرکه سفید جدا کنید راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دائما با یک مهمان ناخوانده یعنی شوره سر دست و پنجه نرم می کنید؟ توصیه می کنیم برای کنترل و درمان این بیماری از روغن درمانی استفاده کنید. این کار یک روش ایمن، طبیعی و موثر برای درمان شوره سر است و بسیار کم خطرتر از محصولات تجاری و شیمیایی ضد شوره است. از طرفی روغن ها به موهای شما آسیب نمی رسانند و منجر به خشکی پوست سر نمی شوند.

شوره سر در زمستان ها که هوا خشک تر می شود، شایع تر است. افرادی که می خواهند از محصولات موی مبتنی بر مواد شیمیایی اجتناب کنند، بیشتر به سراغ استفاده از روغن های گیاهی مو می روند. استفاده از روغن داغ برای درمان شوره سر نیز ایده خوبی است. این کار تارموهای شما را صاف تر کرده، ریزش مو را کاهش می دهد، رشد مو را بهبود می بخشد و به تغذیه و مراقبت از پوست سر کمک می کند. در ادامه با معرفی بهترین روغن ها برای درمان شوره سر با ما همراه باشید.

۱- روغن نارگیل
روغن نارگیل یک روغن ضد قارچ است که با عامل اصلی شوره سر یعنی قارچ مقابله می کند. این روغن همچنین چربی پوست کف سر را متعادل کرده و از این طریق نیز به درمان شوره کمک می کند.

۲- روغن رزماری
روغن رزماری گردش خون پوست سر را افزایش داده، باکتری های عامل مسدودی فولیکول‌های مو را از بین می برد و به رفع شوره سر و بهبود پوسته پوسته‌ شدن پوست سر کمک می کند. این روغن حاوی خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی خاصی بوده و به عنوان یک عامل ضد قارچ عمل می کند. همچنین می تواند به جلوگیری از خارش پوست سر کمک کند.

نکته: استفاده از روغن رزماری توسط افراد باردار، کودکان زیر ۷ سال و افراد مبتلا به صرع، فشار خون بالا و اختلالات عصبی توصیه نمی شود.

رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی

۳- روغن ریحان
روغن ریحان نوعی روغن گیاهی است که از گیاه ریحان بدست می آید. این روغن به دلیل دارا بودن خواص ضد میکروبی و ضد التهابی در درمان شوره و رفع خارش پوست سر موثر است و با تقویت مو از ریزش آن جلوگیری می کند.

۴- روغن درخت چای
روغن درخت چای نیز حاوی خواص ضد قارچی و ضد باکتری بوده و می تواند شوره سر و خارش ناشی از آن را از بین برده و در نتیجه به تسکین شوره و جلوگیری از تحریک پوست کمک می کند.

۵- روغن علف لیمو
روغن علف لیمو از طریق تقطیر با بخار آب ساقه و برگ‌های گیاه علف لیمو که گیاهی استوایی است به دست می‌آید. این روغن حاوی رایحه مرکباتی، شیرین و علفی بوده و خواص بی‌نظیری در رایحه درمانی و ماساژ ارائه می دهد. این روغن می تواند از بروز شوره سر جلوگیری و به درمان آن کمک کند.

۶- روغن نعناع فلفلی
روغن نعناع فلفلی یک خنک کننده طبیعی، مرطوب‌کننده و ضد التهاب است که هر گونه خشکی، خارش و التهاب را از بین برده و شوره سر را نابود می کند. این روغن یک ماده ضد میکروب و آنتی باکتریال قوی است که استفاده منظم از آن به داشتن موهایی سالم و زیبا کمک می کند.

۷- روغن زیتون
روغن زیتون یک نرم کننده طبیعی است که به دلیل دارا بودن خواص ضد قارچی از بروز شوره سر جلوگیری و به از بین بردن آن کمک می کند. این روغن همچنین در صورت ترکیب با سایر ترکیبات موثر می تواند علائم پسوریازیس پوست سر را کاهش دهد.

مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند

۸- روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس یک روغن ضدباکتری و ضد قارچ است که با متعادل سازی چربی یا سبوم پوست کف سر از ایجاد شوره جلوگیری می کند. این روغن همچنین حاوی خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است که می تواند به درمان شوره سر کمک کند. این روغن رایحه مطبوعی دارد، خلق و خو را بهبود می بخشد و به آرام کردن پوست سر کمک می کند.

به یاد داشته باشید که مانند همه روغن‌های ضروری، روغن اسطوخودوس نیز باید قبل از استفاده موضعی به کمک روغن حامل رقیق شود تا از هرگونه اثرات آلرژیک نامطلوب مانند خارش، احساس سوزش یا بثورات بر روی پوست جلوگیری کند.

کد خبر 847418 برچسب‌ها سلامت خبر مهم مو

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • ببینید | روایت خبرگزاری فارس از ترفند جدید کلاهبرداری از مردم
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو (فیلم)
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه