Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:26:52 GMT

ادامه آتش سوزی‌های گسترده در غرب آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۶۲۶۹

ادامه آتش سوزی‌های گسترده در غرب آمریکا

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جی ام ای، شدت گرفتن آلودگی هوا به علت پراکنده شدن دود غلیظ به جا مانده از آتش سوزی بی وقفه در مناطق جنگلی غرب آمریکا، بدترین کیفیت ثبت شده را برای هوای ایالت نوادا رقم زد و سبب شد ۶۷ هزار دانش آموز نتوانند در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند.

بر این اساس، دستکم ۶۷ هزار دانش آموز در شهر رینو در ایالت نوادا نتوانستند از خانه هایشان بیرون بیایند چرا که مسئولان شهری اعلام کردند هوای شهر به علت ادامه پیدا کردن آتش سوزی در مناطق جنگلی و برخاستن چتری از دود غلیظ در آسمان مناطق اطراف، به شدت آلوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعله‌های آتش در مناطق جنگلی و بوته زار‌های ایالت نوادا همچنان زبانه می‌کشد و کیفیت هوای مناطق اطراف را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. کیفیت هوا در شهر رینو در بدترین حالتی قرار دارد که تاکنون ثبت شده است.

امروز صبح، گسترش دامنه‌ی آتش سوزی از مناطق جنگلی کالیفرنیا به سمت غرب و به سوی ایالت نوادا ادامه پیدا کرد و پوششی از دود غلیظ تا صد‌ها کیلومتر آنطرف‌تر را فراگرفت. شدت آتش سوزی به اندازه‌ای بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مجبور شد وضعیت «فاجعه بزرگ» اعلام کند.

گَوین نیوسام، فرماندار دموکرات ایالت کالیفرنیا گفت: «ما از دولت فدرال درخواست کردیم دسترسی به فناوری ماهواره‌ای پنتاگون (وزارت دفاع) را در اختیارمان قرار بدهند. همچنین درخواست کردیم نظامیان بیشتری برای کمک به ما و برای خاموش کردن آتش اعزام کنند. ما درخواست دیگری هم برای دسترسی به ابزار مخصوص خاموش کردن آتش سوزی داشتیم.»

ارتشی متشکل از ۱۳ هزار و ۵۰۰ آتش نشان برای نبرد با بیش از ۱۲ مورد آتش سوزی گسترده در غرب آمریکا تجهیز شده اند. حجم و دامنه آتش سوزی آنقدر سنگین و گسترده است که دود غلیظ به جا مانده از آن تا صد‌ها کیلومتر آنطرف‌تر را می‌پوشاند و در تاریکی فرو می‌برد.

پیش‌تر مقامات محلی اعلام کردند تنها در ایالت کالیفرنیا بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی طعمه حریق شدند. خشکسالی بی سابقه و ناتوانی مقامات محلی در مدیریت آتش سوزی باعث آسیب گسترده به جنگل‌های ایالت کالیفرنیا شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی آمریکا مناطق جنگلی ایالت نوادا دود غلیظ آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه مدعی شد که فضای دانشگاه محل مناسبی برای یهودی‌ستیزی نیست.

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی در کاخ سفید گفت: فضای دانشگاه یا حتی ایالات متحده نباید محلی برای یهودی‌ستیزی یا تهدید به خشونت علیه دانشجویان یهودی باشد. اینجا جای نفرت‌پراکنی یا خشونت نیست.

بایدن در ادامه عنوان کرد که با فرستادن گارد ملی برای مقابله با این اعتراضات مخالف است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین تاکید کرد که این اعتراضات منجر به تغییر سیاست آن‌ها در خاورمیانه نخواهد شد.

بیش از ۱۷۰۰ معترض دانشجوی حامی فلسطین طی دو هفته گذشته در دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده از جمله «دانشگاه تگزاس» در آستین، «دانشگاه چاپل هیل» کارولینای شمالی، «دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا» در هامبولت و دیگر مراکز دانشگاهی دستگیر شده‌اند.

صدها دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا از متفرق کردن تحصن خود خودداری کرده‌اند و به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، معترضان دانشگاه کالیفرنیا خود را برای هرگونه رویارویی با ده‌ها افسر پلیس مستقر و هلیکوپترهای در حال پرواز آماده می‌کنند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل و فروریختن یک سد در جنوب برزیل
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)
  • پلیس آمریکا: سرکوب تحصن دانشگاه کالیفرنیا ضروری است
  • فیلم| تازه‌ترین تصاویر از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم شفت
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید