Web Analytics Made Easy - Statcounter

جریان مطالبه گری دانشجویی تابستان امسال رنگ و بوی مطالبه‌گری مقابله با کرونا را به خود گرفته بود و دانشجویان ظرفیت خود را برای کمک به کادر درمان به کار گرفتند.

گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، * تابستان ۱۴۰۰ در حالی به شهریور رسید که سرخی کرونا روی تمام نقاط کشور گسترده شده است. بیشتر از یک سال و نیم است که جهان با کرونا درگیر شده و آمار روزانه فوت شدگان بر اثر این ویروس در کشورمان نشان می‌دهد که وضعیت بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم بحرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ستاد ملی مقابله با کرونا در گیرودار تعویض قدرت دولت، کار را رها کرده یا تصمیمات عجیب و غریب می‌گیرد؛ مانند تعطیل کردن همه کشور در آستان عاشورا و تاسوعا که فرصت دوباره‌ای به مردم داد تا بیشتر سفر کنند و ویروس را در همه جا با خود ببرند یا به ارمغان بیاورند. نشانه ناکارآمد بودن این تعطیلات را در تعداد خانواده‌هایی است که این روز‌ها داغدار عزیزانشان شدند.

 

بحران کرونا در استان‌ها از زبان مسئولان دانشگاه‌ها

کرونا چنان همه سیستم‌های درمانی کشور را به خود مشغول کرده که مسئولان دانشگاهی هم به کمبود تجهیزات و امکانات برای مقابله با این بیماری اعتراض می‌کنند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خوزستان از کمبود تخت در بیمارستان‌های این استان گلایه می‌کند یا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید که میزان اکسیژن مورد نیاز برای بیماران مبتلا به کرونا در این استان، ۲ برابر مقدار موجود است.

 

برخی دانشجویان کارورز دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رئیس این دانشگاه نامه نوشتند و خواستند ببرای پوشش بخش‌های درمانی کووید ۱۹ از متخصصان خارج از دانشگاه استفاده کند و جان کارورزان به خطر نیندازد. از سوی دیگر در ساوه نیاز به احداث بیمارستان صحرایی است، اما مسئولان به این نیاز بی توجه هستند یا نحوه توزیع داروی اکتمرا، یکی از دارو‌های حیاتی برای بیماران کرونایی پرشائبه شده است. مردم گیلان هم از نبود واکسن و ناتوانی مسئولان استانی در تأمین واکسن گلایه می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

تخت خالی در بیمارستان های خوزستان وجود ندارد نیاز دوبرابری گیلان به اکسیژن در بیمارستان ها تداوم تعطیلی خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه برای پوشش بخش‌های درمانی کووید ۱۹ از دانشجویان استفاده نکنید رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره توزیع داروی حیاتی اکتمرا در بیمارستان‌ها توضیح دهد جهاد برای مقابله با کرونا

در کنار این مسائل، جهادگران دانشجو برای اعزام نیرو‌های جهادگر به مراکز واکسیناسیون یا بیمارستان‌ها دوباره رونق گرفت. جهادگران بسیجی دانشگاه علوم پزشکی البرز که از دوره‌های قبلی شیوع کرونا در مراکز مراقبت از بیماران به پرستاران کمک می‌کردند، حالا در مراکز واکسیناسیون حضور یافته اند و وظیفه جهادی خود را انجام می‌دهند.

دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در پیک چهارم کرونا نقاهتگاهی را راه اندازی کرده بودند و حالا این نقاهتگاه در اختیار دانشگاه است. اما دانشجویان همچنان آماده خدمت هستند. در فسا هم دانشجویان پایگاه تست سریع کرونا راه اندازی کردند. دانشجویان قرارگاه شهید قاسمی بسیج دانشجویی قم نیز مرکزی برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون دانشجویان ایجاد کردند.

 

بیشتر بخوانید:

گروه جهادی منتظران صالح (عج) به مراکز واکسیناسیون، جهادگر اعزام می‌کند نقاهتگاه بسیج دانشجویی در پیک چهارم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار گرفت راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون دانشجویان قمی برپایی پایگاه تست سریع کرونا در درمانگاه حمزه فسا فراخوان جذب نیرو‌های جهادی گیلان برای کمک به کادر درمان اعلام شد ۱۵۰ پرستار جهادگر در مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد به مردم خدمت می‌کنند جهادگران خراسان شمالی ۱۰۰۰ بسته بهداشتی بین نیازمندان توزیع کردند مطالبه دانشجویان از دولت جدید

در طول هفته گذشته، مجلس شورای اسلامی در جلسات فشرده و پشت سرهم، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت را بررسی کرد. اما دانشجویان نسبت به برخی نام‌ها در فهرست وزاری دولت سیزدهم واکنش نشان دادند. مثلا دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مساله تعارض منافع عین اللهی در وزارت بهداشت اعتراض کردند یا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد که بهتر است فردی برای وزارتخانه بهداشت تعیین شود که مقبولیت بیشتری بین بدنه این وزارتخانه داشته باشد.

دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های همدان نیز نشستی با زلفی گل که حالا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به عهده گرفته است، برگزار و مطالبات خود را از این وزارتخانه مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت دولت سیزدهم باید مقبولیت بیشتری بین بدنه بهداشتی و درمانی کشور داشته باشد شفافیت ارتقای اساتید دانشگاه‌ها را در آیین نامه اصلاح می‌کنیم / وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری مکمل یکدیگر هستند چگونه فردی که تعارض منافع دارد می‌تواند تصمیماتی به نفع نظام سلامت بگیرد؟ مطالبه‌گران دانشجو و کارگر در کنار هم

اما جریان مطالبه گری در یک هفته گذشته، مانند دیگر روز‌های سال برقرار بود. یکی از مهمترین اخباری که در هفته گذشته منتشر شد، ابلاغ حکم خلع ید اسدبیگی، مالک هفت تپه بود. کارگران این شرکت هم به این مناسبت بیانیه‌ای منتشر کردند و خواستار بازگشت به کار همه کارگران اخراجی شدند.

 

کارگران هپکو نیز از رئیس جمهور سیزدهم و کابینه اش خواستند تا نسبت به فعالیت مافیای واردات معادن واکنشی سریع نشان دهند و منافع تولیدکنندگان را درنظر بگیرند.

بحران آب که این روز‌ها تبدیل به یکی از مشکلات اساسی کشور شده است، در اردبیل هم سربرآورده است. بیلان سفره‌های آب زیرزمینی در اردبیل از ۵۰ سال گذشته ۱۲ متر کاهش یافته، اما راهکار عملی مسئولان آب منطقه‌ای پلمپ چاه‌های برداشت آب در اراضی کشاورزی است.

 

معضلی که این روز‌ها در گیلان سربرآورده، معضل زباله است. این مشکل به ویژه پس از شیوع کرونا بیشتر از قبل موجب نگرانی کارشناسان و فعالان زیست محیطی شده و لزوم اصلاح ساختار مدیریت پسماند شهری از مبدأ تولید تا محل دفع را ضروری‌تر از پیش ساخته است.

 

در کرمانشاه واگذاری رانتی پالایشگاه نفت مساله‌ای است که سوالات زیادی را برای مطالبه گران ایجاد کرده است. یکی از مسائل واگذاری این پالایشگاه، نداشتن اهلیت خریدار است و این موضوع در گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس هم به اثبات رسیده است.

 

افزایش چشمگیر آمار بستری بیماران کرونایی و مراجعات به بیمارستان‌های آذربایجان شرقی در موج پنجم شیوع ویروس کرونا مردم و مسئولان حوزه سلامت این استان را نگران کرده است.

بیشتر بخوانید:

حکم خلع ید مالک هفت تپه بالاخره ابلاغ شد/ آزمون جدی برای دولت رئیسی مطالبات کارگران هفت‌تپه بعد از اعلام حکم خلع ید / از بازگشت بکار همکاران اخراجی تا واکسیناسیون همه کارگران مافیای واردات اجازه رونق تولید در هپکو را نمی‌دهند بحران آینده اردبیل؛ بیلان منفی سفره‌های آب زیرزمینی / راهکار افزایش منابع آبی شمال غرب ایران چیست؟ نگرانی فعالان زیست محیطی و متخصصان حوزه سلامت گیلان از افزایش زباله‌های بیماران کرونایی پالایشگاه نفت کرمانشاه و سکوتی که باید شکسته شود / لزوم تعیین تکلیف این پالایشگاه از سوی هیئت داوری اوج‌گیری کرونا در آذربایجان شرقی / پرشدن بیمارستان‌های استان و نگرانی مردم

آخرین ماه تابستان آغاز شده است و هنوز پیش‌بینی دقیقی برای حضور یا عدم حضور دانشجویان در ابتدای مهر وجود ندارد. با اینکه مسئولان اطلاع داده‌اند که از ابتدای مهر امسال کلاس‌های دانشجویان به‌صورت غیرحضوری خواهد بود، اما ممکن است وزرای جدید دولت بتوانند شرایط کرونایی را مهار کرده و وضعیت از این شرایط بحرانی به پایان رسد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی خوزستان دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانشگاه علوم پزشکی مراکز واکسیناسیون بیمارستان ها بیشتر بخوانید مطالبه گری روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی این دانشگاه خبر داد.

سیدمحمد محمدی در آیین افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) در دانشگاه آبادان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در شیوه‌های نوین آموزشی، اظهار کرد: در فضای علمی جدید، انتظار تحول در شیوه‌های نوین آموزشی وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها، آموزش پزشکی است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در این دانشگاه، ادامه داد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، یکی از واحدهایی است که در همه دانشگاه‌ها مورد توجه است. در این مرکز، راه‌حل‌های نوین توسعه آموزش پزشکی با مشارکت اساتید و دانشجویان ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: این مرکز با تلاش معاونت آموزشی دانشگاه راه‌اندازی شده است و فضای خوبی برای مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیات علمی و دانشجویان برای انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز منجر به تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است. امیدواریم بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

محمدی گفت: مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی