Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سویه دلتا ویروس کرونا در استان قزوین در حال پیشتازی است و آمار بالای ورودی بیمارستان ها نشان از وضعیت وخیم در این استان دارد و با اینکه واکسیناسیون عمومی، وارد فاز سوم شده و تقریبا ۲۶ درصد از جمعیت استان قزوین علیه این ویروس منحوس واکسینه شده اند، اما به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ، در یک هفته اخیر رکورد ورودی بستری بیماران مبتلا به کرونا و همچنین میزان فوتی های این استان شکسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار افزایش روند صعودی بیماری کووید ۱۹ با سویه دلتا، با شلوغی مراکز تجمیعی واکسیناسیون به خصوص مرکز نمایشگاه بین المللی مواجه هستیم. اگرچه گلایه‌ از صف‌های شلوغ و برخی بی‌نظمی‌ها در یک هفته اخیر کمی کاهش داشته است، اما کماکان ایجاد تجمع در برخی مراکز تجمیعی ادامه دارد و این موضوع منجر به ایجاد نگرانی از ابتلا به ویروس دلتا را دامن زده است.

گزارش پیش‌رو، گفت‌ و گوی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) با افرادی است که به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده‌اند.  

علی حسن زاده یکی از شهروندان قزوینی است که با اعتراض به شلوغی مرکز تجمیعی واکسیناسیون نمایشگاه بین الملل افزود: ۴۰ دقیقه است که در صف تزریق دز اول واکسن هستم و این شلوغی در مرکز واکسیناسیون و سوء مدیریت مجموعه نگران کننده است و بی شک اینجا یکی از مراکز مهم انتقال ویروس است. 

وی با بیان اینکه، با ثبت نام در سامانه سیب و اخذ نوبت به مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده است، اظهار داشت: حضور برخی شهروندان بدون نوبت و ثبت نام در مرکز واکسیناسیون و همچنین حضور همراه برای شهروندان گروه هدف، سبب شلوغی این مرکز شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه، قرار بود در مراکز تجمیعی واکسیناسیون به صورت خودرویی نیز شهروندان را واکسینه کنند، افزود: متاسفانه هیچ یک از خدماتی که قرار بود مراکز واکسیناسیون به شهروندان ارائه دهند تا کنون اجرایی نشده است.

فاطمه یعقوبی بانوی ۵۱ ساله قزوینی نیز گفت که برای بار سوم است که به مرکز واکسیناسیون نمایشگاه بین المللی قزوین مراجعه می کنم، چند روزی است که پشت سرهم به مرکز سر می زنم  اما به دلیل شلوغی و ازدحام بیش از اندازه جرات در صف ماندن را ندارم. 

وی با بیان اینکه، مدیریت مرکز واکسیناسیون دانشگاه فرهنگیان اصلا توجهی به ثبت نام افراد در سامانه سیب ندارد؛ تصریح کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که افراد تا گروه سنی ۱۳۵۰ واکسینه شوند اما در این مرکز افراد سنین ۱۳۵۴ نیز واکسینه می شوند و فکر میکنم همین موضوع سبب ازدحام شده است.

مهتاب پرهیزگاری بانوی ۴۷ ساله است  و اظهار داشت: قدردان زحمات کادر درمان هستیم، اما مرکز واکسیناسیون نمایشگاه بین الملل واقعا بی نظم است.

وی ادامه داد: شهروندان بدون بررسی هیچ گونه علائم حیاتی واکسینه می شوند در حالی که انتظار است باید میزان تب و اکسیژن خون، پیش از تزریق واکسن چک شود.

پروین نظری بانوی دیگری است که برای دز دوم واکسن خود به مرکز واکسیناسیون ارتش مراجعه کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: از روند واکسیناسیون بسیار راضی هستم و بدون هیچ فوت وقت واکسن خود را به انتخاب خودم دریافت کردم.

نظری با بیان اینکه به دیابت نوع ۱ مبتلا است، تصریح کرد: پیش از دریافت واکسن توسط پزشک کشیک مورد مشاوره قرار گرفتم و از برخورد خوب کارکنان مرکز واکسیناسیون بسیار رضایت مند هستم.

وی ادامه داد: بدون دریافت نوبت به مرکز واکسیناسیون مراجعه کردم. چراکه پس از ثبت نام سامانه اعلام می کرد که ظرفیت تمام مراکز واکسیناسیون پر است.

نجف ظاهری یکی دیگر از شهروندان قزوینی است که چندین وقت از تاریخ مراجعه بعدی اش گذشته است.

وی به خبرنگار ایرنا قزوین گفت: روزی که برای دریافت دز اول واکسیناسیون رفته بودیم تنها واکسن آسترازنکا موجود بود و ما همانند شهروندان حق انتخاب واکسن نداشتیم.

ظاهری ادامه داد: ۴۰ روز از تاریخ مراجعه مجدد برای تزریق دز دوم واکسنم گذشته است اما هنوز موفق به دریافت این واکسن نشده ام.

این شهروند قزوینی با بیان اینکه، هر چند روز به مرکز واکسیناسیون مراجعه می کند، اظهار داشت: کادر درمان می گویند دز دوم واکسن آسترازنکا وارد نشده است و به محض دریافت واکسن از طریق پیامک از شما دعوت می شود اما من سعی میکنم خودم به مراکز سر بزنم تا شاید واکسن پیدا کنم.

لامعی، رئیس مرکز تجمیعی واکسیناسیون نمایشگاه بین المللی قزوین  صبح روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت که واکسن سینوفارم تمام شده است و فقط واکسن برکت برای تزریق دوز اول و دوم در این مرکز موجود است.

وی یادآورشد که واکسن آسترازنیکا وجود ندارد و امروز 1200 (صبح روز پنجشنبه) دوز واکسن سینوفارم و 300 دوز واکسن برکت در مرکز تجمیعی واکسیناسیون نمایشگاه بین المللی تزریق شده است.

قزوین، یکی از استان های پیشتاز در امر واکسیناسیون است

علیرضا مهرعلیان رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین در خصوص وضعیت مراکز واکسیناسیون استان قزوین نیز گفت که در سطح این استان ۳۴/۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال که جامعه مورد هدف سند ملی در امر واکسیناسیون هستند، علیه بیماری منحوس کرونا واکسینه شده اند.

وی اظهار داشت: در چند هفته اخیر، به دلیل تداخل واکسن برخی مشاغل و سنین بالای ۵۰ سال شاهد ازدحام و شلوغی مراکز واکسیناسیون بودیم که با اضافه کردن مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای مشاغل مورد هدف، سعی در کاهش ازدحام داشتیم.

مهرعلیان تصریح کرد: مراکز واکسیناسیون استان قزوین، ظرفیت تزریق ۳ تا ۶ هزار دز واکسن را به صورت روزانه دارد و در این زمینه یکی از استان های پیشتاز است.

وی با بیان اینکه، سن واکسیناسیون در استان قزوین نسبت به سن اعلامی وزارت بهداشت، ۲ سال جلو تر است، افزود: تسریع در روند واکسیناسیون یکی از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی قزوین است و به همین خاطر با ظرفیت سازی سعی کردیم سن واکسیناسیون را ۲ سال افزایش دهیم.

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان استان قزوین گفت : در حال حاضر پرسنل انسانی  ۴۴ گروه شغلی در استان قزوین واکسینه شده اند و استان قزوین در واکسیناسیون فرهنگیان رتبه اول کشوری را کسب کرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران، بانک ها، نیروی انتظامی، نظام پزشکی، نظام دامپزشکی، حمل و نقل و راه آهن، نظام مهندسی و کشاورزی، ثبت احوال، دادگستری و کانون وکلای دادگستری، هیات اجرایی انتخابات، اتاق اصناف، سازمان فضای سبز و پسماند، اعضای موکب اربعین و اعضای بسیج بخشی از مشاغل گروه هدف واکسیناسیون هستند.

هر شهروند، باید یک پرونده سلامت داشته باشد

مهرعلیان با بیان اینکه، روند واکسیناسیون در استان قزوین مطلوب است، اظهار داشت: به زودی واکسیناسیون عمومی وارد فاز چهارم می شود و جمعیت بیشتری علیه این ویروس منحوس واکسینه می شوند اما آنچه که مهم است، استفاده حداکثری مردم از ماسک است و امروز تنها ۴۰ درصد از جمعیت استان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند. فرهنگ سازی و آموزش یکی از مهمترین مباحثی است که رسانه ها می توانند مبلغ آن باشند.

وی اظهار داشت: داشتن پرونده الکترونیک سلامت، این روزها برای تمام افراد جامعه لازم است، بنابراین توصیه می شود تمام افراد به نزدیک ترین مرکز بهداشت یا مرکز جامع سلامت محل خود مراجعه کنند و پرونده کاملی از وضعیت سلامت خود ثبت نمایند.

مهرعلیان ادامه داد: ۷۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا، کسانی هستند که دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت و فشار خون هستند بنابراین چه در حین درمان و چه در حین تزریق واکسن، نیاز است که پرونده سلامت افراد بررسی شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان قزوین همچنین اعلام کرد که در راستای واکسیناسیون گروههای معلولان بسیار شدید و بسترگرا تیم سلامت مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا شهر تان قزوین با همکاری و پشتیبانی فوریتهای پزشکی(اورژانس‌ ) برای تزریق واکسن کرونا با اعزام یک‌اکیپ سیار این افراد را در منزل واکسینه کرد.
علیرضا مهرعلیان ؛ این گروه را به‌دلیل سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطر ابتلا به کرونا عنوان کردو گفت این قشر از جمعیت تحت پوشش با توجه به اینکه امکان مراجعه به مراکز تزریق واکسن  کرونا برایشان وجود ندارد ارائه خدمات تزریق واکسن توسط تیم متشکل از فوریتهای پزشکی و مرکز بهداشت شهرستان قزوین انجام می شود.

وی افزود:  امروز جمعه ۵ شهریور۱۴۰۰ مجتمع  واکسیناسیون کرونا مستقر در نمایشگاه بین الملل قزوین به دلیل شستشو و ضد عفونی مجتمع تعطیل است.
مهرعلیان افزود: سایر مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ اعم از  ارتش، تربیت معلم ( فرهنگیان نواب ) روز جمعه فعال بوده و انجام واکسیناسیون در این مراکز ادامه دارد.
وی از شهروندان درخواست کرد برای دریافت نوبت دوم واکسن استرازنکا به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه نکنند و در صورت موجود شدن واکسن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها مرکز واکسیناسیون کرونای کشور استان قزوین واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز واکسیناسیون کرونای کشور استان قزوین واکسن کرونا مرکز واکسیناسیون کرونای کشور استان قزوین واکسن کرونا واکسیناسیون نمایشگاه بین مرکز تجمیعی واکسیناسیون نمایشگاه بین المللی مرکز واکسیناسیون واکسیناسیون کرونا مراکز واکسیناسیون استان قزوین مراکز تجمیعی تزریق واکسن مرکز بهداشت دوم واکسن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۶۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی