Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:49:53 GMT

کلاهبرداری با پیامک جعلی در همدان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۶۵۰۰

کلاهبرداری با پیامک جعلی در همدان

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به دنبال شکایت یکی از شهروندان و بررسی های صورت گرفته از اظهارات شاکی و مستندات فنی موجود، کارشناسان تحقیقات فنی خود را آغاز کرده اند. 

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته کلاهبردار با این عنوان که از شما شکایتی صورت گرفته، قربانیان را برای پیگیری موضوع ترغیب کرده و با پیشنهاد یک لینک جعلی آنها را در دام خود گرفتار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان توضیح داد: پس از کلیک کاربر بر روی لینک جعلی، یک برنامه موبایلی مجرمانه بر روی گوشی نصب و در برخی مواقع نرم افزار نصب شده از لیست برنامه‌های موبایل نیز پنهان می‌شود تا شخص موردنظر متوجه عملکرد این برنامه نشود.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: برنامه مجرمانه نصب شده در گام اول به اطلاعات گوشی از جمله اطلاعات بانکی، مخاطبان و تمامی پیامک‌های موجود در دستگاه دسترسی پیدا می‌کند و پس از سوء‌استفاده از اطلاعات مهم بانکی کاربر از جمله رمز پویا، در گام دوم بدون اطلاع پیامک جعلی را از طرف کاربر به لیست مخاطبان ارسال و آنها را به دام خود می‌اندازد.

وی بیان کرد: هدف این پیامک‌های جعلی فقط سودجویی از مردم بوده بنابراین برای بارگیری هر نرم افزاری ابتدا آن را از یک منبع معتبر دانلود کنید.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: شکایات زیادی از جانب مردم تا امروز در این رابطه گزارش شده است که باید شهروندان با بالا بردن سواد فضای مجازی خود در دام این کلاهبرداران نیفتند.

سرهنگ سرخوش نهاد از شهروندان خواست برای ثبت نام یا پیگیری قضایی به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه کنند همچنین با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و  جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

برچسب‌ها نیروی انتظامی همدان پیامک های جعلی همدان کلاهبرداری پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی انتظامی همدان پیامک های جعلی همدان نیروی انتظامی همدان پیامک های جعلی همدان کلاهبرداری پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)

نیم قرن قبل، در ایران انواع گواهینامه از سه نوع به دو نوع کاهش یافت.   به گزارش اطلاعات آنلاین، نیم قرن پیش مسئولان به این نتیجه رسیدند که دو نوع گواهینامه پایه یک و دو برای رانندگی کفایت می‌کند.    روزنامه اطلاعات اول اسفند ۱۳۵۲ گزارشی از تغییر تقسیم بندی انواع گواهینامه رانندگی منتشر کرد.    همچنین در ادامه عکس‌هایی از اعمال قانون یک افسر راهنمایی رانندگی زن در خیابان‌های تهران نیم قرن پیش تماشا کنید.     کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس