Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:28:15 GMT

خبرنگاران میبد صاحب خانه خبر می‌شوند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۶۹۹۰

خبرنگاران میبد صاحب خانه خبر می‌شوند

هادی زارع‌مهرجردی پنجشنبه  شب در اولین نشست خانه مطبوعات میبد افزود: مجموعه یاد شده ۲ خانه به متصل به هم شامل ۲ قسمت اداری و مهمانسرا است که در چند سال پیش با بودجه فرمانداری احیا و بهره‌برداری شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد با اشاره به دایر شدن نمایندگی خانه مطبوعات در میبد اظهار کرد: خانه مطبوعات یک انجمن کاملا صنفی غیر دولتی است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دخالتی در امور آن ندارد و فقط گوش دهنده و پیگیری کننده مسایل مطرح شده از سوی این انجمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش تخصصی در حوزه رسانه مورد تاکید امام جمعه میبد است و برای تامین هزینه برگزاری کارگاههای آموزشی قول کمک داده شده است و ارایه تسهیلات با بهره اندک بانکی از سوی فرمانداری ودفتر امام جمعه در دستور کار قرار گرفته‌ که انشاءالله از طریق قرعه کشی خبرنگاران به بانک‌های شهرستان معرفی می‌شوند.

 سرپرست نمایندگی خانه مطبوعات و رسانه‌های میبد نیز همکاری خبرنگاران در راه اندازی نمایندگی خانه مطبوعات در شهرستان و تداوم فعالیت آن را برای پیگیری مطالبات به صورت نظام بند و تامین امکانات رفاهی و اعلام برنامه‌ها و نشست‌های خبری ضروری عنوان کرد.

احسان دست‌برآورده ,حامی کارت خانه مطبوعات را هم یادآور شد که به مناسبت‌های مختلف برای خرید از فروشگاه‌های بزرگ طرف قرارداد شارژ می‌شود که در صورت راه اندازی نمایندگی از فروشگاه‌های میبد به عنوان طرف قرارداد حامی کارت تعیین می‌شود تا خبرنگاران مجبور نشوند برای استفاده از حامی و خرید از فروشگاه‌های مربوطه به یزد بروند.

وی رویکرد آموزشی نمایندگی خانه مطبوعات  در شهرستان را یادآور شد که در ارتیاط با آن دعوت از مدیران خبرگزاری برای حضور در جمع خبرنگاران شهرستان و بیان تجربیات و برگزاری کارگاه‌های آموزشی  و استفاده از ظرفیت خبرنگاران دارای تحصیلات آکادمیک شهرستان و نیز بهره‌گیری از فضای آموزشی پایگاه مرصاد پیگیری می‌شود.

محمد تقی شفیع پورمدیرمسوول پایگاه خبری صدای میبد کیفیت پایین کار خبر در سطح شهرستان و استان را یادآور شد و افزود: خبرنگاران باید آموزش ببینند که حوزه خبر را پوشش خبری ادارات  ندانند ، ادارات روابط عمومی دارند و روابط عمومی خبر اداره را در سایت اداره منتشر می‌کند و نیازی به خبرنگار برای انتشار خبر خود ندارد خبرنگاران باید در نوشتن گزارش و گرفتن مصاحبه‌های خبری مهارت کسب کنند.

مدیر پایگاه خبری نارین هم گفت: شهرستان میبد در حوزه رسانه از قدیم تا کنون با ارایه رشته ارتباطات در دانشگاه میبد و نیز رسانه‌های متعدد پیشگام بوده و در دهه ۹۰ به خصوص با به وجود آمدن پایگاههای خبری مجازی متحول شد.

وحید کریم بیگی نیز توجه به امر آموزش را مهم شمرد و تاکید کرد: خبرنگاران نباید مشکات مالی و نبود امکاناتی مانند وسایل تردد را بیان کنند باید خود قدرت رفع مشکلات مالی و تامین وسایل رفاهی رسانه‌اش را پیدا کنند.

در نشست برگزار شده از سوی مدیر مسوول رسانه آرمان میبد نیز راه اندازی خانه خبر در سال ۹۶ یادآوری شد که راه اندازی آن مختص خبرنگاران بود و اصلا به خبرنگاران داده نشد و یا بهای اجاره یک اتاق آن  برابر با اجاره یک مغازه درخیابان اصلی شهر تعیین  شد تا در اختیار خبرنگاران متقاضی قرار گیرد.

محسن صادقی تصریح کرد: زمان راه اندازی خانه خبر استفاده از آن به عنوان مهمانسرا مطرح نبود و بعد از افتتاح  به ۲ قسمت تقسیم شد که اصلا درست نبود و خبرنگاران شهرستان در این ارتباط برای باز پس‌گیری خانه باید وحدت رویه داشته‌باشند.

میبد بیش از ۱۰ پایگاه خبری و رسانه های مکتوب و ۲۰ فعال رسانه‌ای دارد که هر کدام از آنها یا دارای مجوز نمایندگی خبرگزاری‌ها و یا نماینده یک پایگاه و یا نشریه مکتوب هستند.

مرکزشهرستان  ۱۰۶ هزار نفری میبد ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.   

برچسب‌ها میبد یزد رسانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد یزد رسانه میبد یزد رسانه نمایندگی خانه مطبوعات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مهم‌ترین مطالبی که مطبوعات و خبرگزاری‌های استان فارس، امروز دهم اردیبهشت در رسانه‌های خود مطرح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۱۰ اردیبهشت
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • مصدومیت ۱۴ نفر بر اثر واژگونی مینی‌بوس در جاده سنندج _ سقز
  • آموزش خبرنگاران شهرستان‌های غرب گیلان
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت