Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:42:10 GMT

تقاضای جهانی برق به سطح قبل از پاندمی بازگشت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۷۰۶۸

تقاضای جهانی برق به سطح قبل از پاندمی بازگشت

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، تحقیقات جدید اتاق فکر لندنی اِمبر نشان می‌دهد میزان آلایندگی کربنی ایجاد شده از بخش تولید برق جهان از سطح قبل از پاندمی خود بالاتر رفته و در نیمه اول ۲۰۲۱ به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

محققان دریافتند تقاضا و آلایندگی برق جهان حالا ۵ درصد از سطح قبل از پاندمی بالاتر رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاندمی کرونا با ایجاد قرنطینه‌های سراسری در جهان منجر به افت موقت تولید گازهای گلخانه‌ای شده بود.

همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که رشد تقاضای جهانی برق از میزان رشد جهانی تولید انرژی‌های تجدیدپذیر پیشی گرفته است. که این نشان می‌دهد اقتصادهای بزرگ جهان در رسیدن به هدف خود برای انرژی‌های سبز ناکام بوده‌اند.

طبق این گزارش تا انتهای ۲۰۲۰ همچنان ۶۱ درصد انرژی الکتریکی جهان از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود. سال گذشته ۵ کشور عضو جی ۲۰ بیش از ۷۵ درصد انرژی الکتریکی خود را از سوخت‌های فسیلی تأمین کرده‌اند؛ عربستان سعودی ۱۰۰ درصد، آفریقای جنوبی ۸۹ درصد، اندونزی ۸۳ درصد، مکزیک ۷۵ درصد و استرالیا ۷۵ درصد.

با اینکه تولید زغال‌سنگ در سال گذشته ۴ درصد سقوط کرده و این تا به حال سابقه نداشته است، اما در بازه ۲۰۱۹-۲۰۲۰ بیش از ۴۳ درصد از کل تقاضای اضافی انرژی با زغال‌سنگ تأمین شده است.

در حال حاضر آسیا ۷۷ درصد از برق زغال‌سنگی جهان را تولید می‌کند و در این میان چین به تنهایی ۵۳ درصد را به عهده گرفته است.

کد خبر 5289680

منبع: مهر

کلیدواژه: برق مصرف برق صنعت برق قیمت دلار بانک مرکزی ویروس کرونا شاخص کل بورس قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی وزارت نیرو قیمت جهانی نفت بانک مرکزی ایران سامانه نیما رای اعتماد به دولت سیزدهم وزارت جهاد کشاورزی قیمت جهانی طلا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی کار و کارگر

کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند.سالهاست در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران روز اول ماه مه را با نام "روز کارگر" گرامی می‌دارند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077438 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران در المپیاد مخترعین مقام اول را کسب کرد
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • روز جهانی کار و کارگر
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد