Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:48:39 GMT

سئول انفجارهای مرگبار در کابل را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۷۱۲۵

سئول انفجارهای مرگبار در کابل را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، «چوی یانگ سام» سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: «دولت کره جنوبی انفجارهای اخیر در کابل را حمله های تروریستی قلمداد می کند، و نگرانی عمیق خود را بابت تلفات سنگین این حمله ابراز کرده و قویاً آن را محکوم می کند».

چوی همچنین گفت که کره جنوبی «عمیق ترین مراتب همدردی و تسلیت خود را به قربانیان این حمله و خانواده های داغدیده اعلام می نماید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی در ادامه به پافشاری سئول بر موضع خود در مقابله با تروریسم تأکید کرد و افزود که تروریسم را نمی توان با هیچ عذر و بهانه ای توجیه کرد و اینکه «کره جنوبی به طور فعالانه در اقدامهای بین المللی برای ریشه کنی تروریسم مشارکت خواهد کرد».

گفتنی است، عصر روز پنج شنبه دو انفجار مهیب در محوطه پیرامونی فرودگاه بین المللی حامد کرزای کابل به وقوع پیوست؛ جائی که شمار زیادی از مردم افغانستان برای فرار از این کشور که تحت کنترل طالبان قرار گرفته، تجمع کرده بودند. گروهک تروریستی داعش- شاخه خراسان- مسئولیت این حمله تروریستی مرگبار را برعهده گرفت.

کد خبر 5290193

منبع: مهر

کلیدواژه: کره جنوبی افغانستان انفجار تروریستی فرودگاه کابل افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان روسیه فرودگاه کابل طالبان افغانستان رژیم صهیونیستی ترکیه جو بایدن ایران لبنان انفجار تروریستی انگلیس کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند!

ایتنا - یک ستاره شناس معروف با ارائه نظریه‌ای جدید احتمال می‌دهد موجودات فضایی در اثر انفجارهای پرتو گاما منقرض شده باشند.
دکتر فردریک والتر، استاد نجوم دانشگاه استونی بروک نیویورک، معتقد است که انفجارهای پرانرژی پرتو گاما که در کهکشان‌های دوردست مشاهده شده‌اند، می‌توانند دلیل اصلی عدم برقراری ارتباط میان موجودات فضایی و انسان‌ها باشند.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل، والتر در نظریه جدید خود می‌گوید: محتمل ترین سناریو این است که تمدن‌های فضایی در اثر انفجارهای پرتوگاما نابود و منقرض شده اند.

انفجارهای پرتو گاما یا GRB که ناسا آنها را قوی ترین انفجارهای جهان می نامد، هنگامی رخ می دهند که سوخت هسته ای قلب ستارگان غول پیکر پایان می یابد و آنها زیر فشار وزن خود فرو می‌ریزند و انرژی گرانشی عظیمی را آزاد می کنند.

والتر توضیح می دهد: این پرتوها بسیار متمرکز هستند و اگر در سطح یک کهکشان گسترش یابند، می توانند تقریباً ۱۰ درصد از سیارات آن کهکشان را تحت تاثیر قرار دهند.

وی معتقد است که این تنها یکی از تفسیرهای ممکن است و آن را "نوعی بیماری" توصیف می کند.

بر اساس مطالعات چندین دهه رصدخانه پرتو گامای کمپتون ناسا، این انفجارها در کهکشان راه شیری که زمین در آن قرار دارد، نسبتاً نادرند. اما در کهکشان‌های دوردست، این پدیده بسیار رایج‌تر است.

به گفته والتر، برآوردها نشان می دهد که هر ۱۰۰ میلیون سال یا حدود آن، یک انفجار پرتوگاما در هر کهکشان رخ می دهد.

وی اضافه کرد: در فاصله یک میلیارد سال، می توان انتظار داشت که تعداد زیادی از تمدن ها، در صورت وجود، نابود شوند.

دیگر خبرها

  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • بورل: حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • موجودات فضایی احتمالا به این دلیل منقرض شده‌اند!
  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حمله ناکام گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد