Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:18:43 GMT

ضرغامی: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت!

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۷۳۵۶

ضرغامی: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت!

مراسم تکریم دکتر علی‌اصغر مونسان و معارفه سید عزت‌الله ضرغامی برگزار شد؛ در این مراسم ضرغامی گفت: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت؛ این شعر درباره آقای مونسان صادق است! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید عزت‌الله ضرغامی که از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به قوه مقننه معرفی شده بود، عصر  چهارشنبه سوم شهریور ماه با 262 رای موافق و 13 رای مخالف و 6 رای ممتنع، به عنوان دومین وزیر این وزارتخانه انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرداد 1398 و با تصویب مجلس شورای اسلامی، سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه تبدیل شد. ضرغامی که دومین وزیر این وزارتخانه جوان و تازه تأسیس محسوب می شود با حضور در محل وزارتخانه با همراهی علی اصغر مونسان وزیر پیشین میراث فرهنگی رسماً نخستین روز کاری خود را به عنوان وزیر آغاز کرد.

ضرغامی در نشستی  که در محل این وزارتخانه برگزار شد، پس از ارائه گزارش عملکرد چهار ساله توسط مونسان گفت: صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت. این شعر درباره آقای مونسان صادق است! خوشحال هستم امروز توفیق خدمت کردن را دارم، دکتر مونسان را من از گذشته می‌شناسم و با اسم و فعالیت‌های او در بنیاد مستضعفان، سازمان دفاع و مناطق آزاد آشنا هستم.

ضرغامی تصریح کرد: این وزارتخانه بدنه کارشناسی قوی و خوبی دارد و این یک مزیت نسبی برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، مدیران او سطح توانمندی‌شان بالاست.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بیان کرد: «این وزارتخانه سه حوزه تخصصی دارد که نگاه من به هر سه بخش مساوی و متعادل است. در تمام این حوزه‌ها در سراسر کشور گنجینه‌ای از کارشناسان، نخبگان، فعالان بخش خصوصی و… وجود دارد. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وزارتخانه‌ای کم‌نظیر است که سازمان‌های مردم‌نهاد و بخش خصوصی جدی دارد.

او تأکید کرد: شیوع کرونا موجب شد تا بخش خصوصی ضرر و زیان‌های زیادی ببیند و این بخش با دوران سختی روبه‌رو است به این منظور برنامه‌ای در این خصوص نوشته شده است و پس از نشست کارشناسی با کارشناسان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام خواهم کرد تا بتوانیم بخش خصوصی را نجات دهیم.

ضرغامی گفت: یکی از کارهای ما، برنامه‌ریزی برای استفاده از بدنه عظیم بخش خصوصی، کارشناسان و نظرات دلسوزانه در سراسر کشور است. گنجینه‌ای از زیبایی‌ها در کشورمان وجود دارد که با هماهنگی جدی با سازمان محیط‌زیست بتوانیم امکان بازدید مناطق بکر را برای مردم فراهم کنیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: «در این سه حوزه، تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و ما ادامه راه این برنامه‌ها خواهیم بود و در جایی که اقتضا پیش آید کارهای جدید را با روش‌های متعدد انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: بنابر فرمایش‌های مقام معظم رهبری باید جهش انجام شود، یکی از جاهایی که می‌توان این جهش را انجام داد، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است؛ با تغییر نگاه و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف می‌توان محقق کرد.

ضرغامی با بیان اینکه در جلسه هیئت دولت، وزیر بهداشت در خصوص توسعه گردشگری سلامت اعلام آمادگی کرده است، افزود: زمانی‌که وزارت بهداشت با تمام توان خود پای کار بیاید و سایر بخش‌ها کمک کنند، می‌توانیم به توسعه گردشگری سلامت کمک کنیم.»

او ادامه داد: «این حوزه هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی و نیز صدور انقلاب بسیار بااهمیت است و همین سه حوزه در این وزارتخانه کافی است برای ایده‌های صدور انقلاب به شرطی که همه دست‌اندرکاران متوجه شوند که این حوزه بسیار مهم است.

ضرغامی گفت: باید به نیازهای مردم و آنچه دوست دارند، توجه کنیم. اگر امروز خرابه‌های تخت جمشید برای ما مانده  به نفع ماست و نباید ما این‌ها را به دو قطبی تبدیل کنیم. مثلا در روزی که منتسب هست به روز کوروش، بد است که این موضوع به دلیل برخی اشتباهات به‌جای یک روز وفاق ملی، تبدیل شود به دوقطبی‌های بد.

در ادامه خیاطیان، معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه گزارشی را از آخرین اقدامات ارائه کرد و گفت: در این دوره ضمن استفاده از پرسنل داخلی و اضافه نکردن مدیران از خارج هیچ‌کدام از انتصابات رنگ سیاسی نداشت. ملاک‌ ما در انتخاب، تنها شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی بود.

ضرغامی همچنین نشستی با علی‌اصغر مونسان و رییس فراکسیون گردشگری مجلس در محل این وزارتخانه داشت؛ محمدرضا دشتی اردکانی ـ رییس فراکسیون گردشگری مجلس ـ در این نشست به سوابق وزیر میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: مهندس ضرغامی می‌تواند گفتمان فرهنگی را برای ارتقای جایگاه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با کمک قوای سه‌گانه و تعامل و گفت‌وگو با آن‌ها به مرحله اجرا برساند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است