Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@18:18:42 GMT

واکنش ترامپ به انفجار فرودگاه کابل

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۷۳۸۵

رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن انتقاد دوباره از اقدامات بایدن در افغانستان، حمله به فرودگاه کابل را یک تراژدی خواند. ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت آنچه روز پنجشنبه در فرودگاه کابل رخ داد "یک تراژدی است که هرگز نباید اجازه داده می‌شد رخ دهد".

ترامپ که قبلاً از مدیریت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا درباره بحران در افغانستان شدیدا انتقاد کرده بود، افزود: "هرگز نباید اجازه می‌داد این فاجعه اتفاق بیفتد، این(حادثه) درک غم ما را عمیق‌تر و دشوارتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این در حالی است که جو بایدن دیشب در واکنش به انفجارها نزدیک فرودگاه کابل اعلام کرد ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که حمله به فرودگاه حامد کرزی کابل در افغانستان توسط شاخه‌ای از سازمان تروریستی "داعش" انجام شده است و تاکید کرد که واشنگتن مسئولان آن را شناسایی خواهد کرد.

بایدن دیروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود که در پی حمله به فرودگاه کابل برگزار شد، اعلام کرد که به پنتاگون دستور داده تا سرکردگان "داعش" که مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اند، شناسایی کند. وی افزود: "ما تروریست‌ها را نمی‌بخشیم و اقدامات آن‌ها را فراموش نخواهیم کرد. ما آن‌ها را خواهیم یافت و به سزای اعمالشان می‌رسانیم. "

رئیس جمهور آمریکا با تاکید بر پایبندی به تصمیم خود برای خروج از افغانستان، گفت: با این حال، علی رغم انفجار رخ داده در فرودگاه کابل، وقت آن رسیده بود که به ۲۰ سال حضور خود در افغانستان پایان دهیم. "

گفتنی است در حمله انتحاری عناصر داعش به نزدیکی فرودگاه کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. وال استریت ژورنال اعلام کرد تلفات سلسله حملات انتحاری در نزدیکی فرودگاه حامد کرزی کابل به ۱۰۳ تن از جمله ۹۰ شهروند افغانستانی و ۱۳ نظامی (تروریست) آمریکایی افزایش یافت. یک مقام مسئول طالبان افغانستان نیز اعلام کرد دست کم ۲۸ عضو این جنبش در دو حمله خونباری که روز پنج شنبه خارج از فرودگاه کابل رخ داد، کشته شدند. منبع: مشرق برچسب ها: ترامپ ، انفجار ، فرودگاه کابل

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ترامپ انفجار فرودگاه کابل فرودگاه کابل رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است