Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@15:12:07 GMT

عکس/ مجلس روضه با قدمتی طولانی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۷۴۶۶

مراسم سنتی روضه خوانی بقعه سیدرکن الدین یزد به مناسبت دهه دوم محرم، قدمتی طولانی دارد و مردم بر اساس این رسم، به بقعه سیدرکن الدین در جوار مسجد جامع یزد می‌روند و در مراسم روضه شرکت می‌کنند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان حسینیه ماه محرم عکس محرم محرم1400 یزد مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید

ایتنا - می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ بررسی جدیدی نشان می‌دهد که باید پله را جایگزین آسانسور کنید.
محققان دریافتند افرادی که به طور منظم از پله‌ها بالا می‌روند، در مقایسه با افرادی که همیشه از آسانسور استفاده می‌کنند، 24 درصد کمتر در معرض خطر مرگ به هر دلیلی و 39 درصد کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند.

به گزارش ایتنا، نتایج نشان می‌دهد که بالا رفتن از پله با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی یا حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته همراه است.

دکتر سوفی پادوک، محقق دانشگاه آنگلیا شرقی و بنیانگذار بیمارستان دانشگاه نورفولک، بریتانیا، می‌گوید: «اگر می‌خواهید از پله‌ها یا آسانسور استفاده کنید، به سراغ پله‌ها بروید زیرا به قلب شما کمک می‌کند. بالا رفتن از پله نوعی از فعالیت بدنی است. حتی فعالیت‌های بدنی کوتاه مدت تأثیرات مفیدی بر سلامتی دارد، و دوره‌های کوتاه بالا رفتن از پله‌ها باید یک هدف دست یافتنی برای گنجاندن در برنامه‌های روزمره باشد.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های 9 تحقیق شامل بیش از 480000 نفر را گردآوری کردند. مطالعات بدون در نظر گرفتن میزان سرعت و یا تعدادپله‌هایی که افراد صعود کرده‌اند جمع‌بندی شده است.

پادوک در بیانیه خبری گفت: «بر اساس این نتایج، ما مردم را تشویق می‌کنیم که پله‌نوردی را در زندگی روزمره خود بگنجانند. مطالعات ما نشان داد که هر چه از پله‌ها بیشتر بالا بروید، مزایای بیشتری برای‌ سلامتی شما دارد. بنابراین، چه در محل کار، چه در خانه یا هر جای دیگر، از پله‌ها استفاده کنید.»

محققان این یافته‌ها را روز جمعه در ESC Preventive Cardiology ، کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا ارائه کردند. یافته‌های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.
 

دیگر خبرها

  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • برگزاری آزمون طرح شهید زین الدین
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • تصویب طرح یادمان و جانمایی کاربری‌ها در تپه روضه الشهید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر