Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ ایسنا نوشت: وقت اضافه ای که برای بررسی دو لایحه الحاقی رهبر انقلاب به درخواست روحانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام دادند، در اختیار رئیسی قرار گرفته است.

پالرمو و CFT دو لایحه الحاقی پر ماجرا برای دولت حسن روحانی بود که بررسی پیوستن به آن ها از مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس قانون داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام سال گذشته مهلت بررسی این دو لایحه ارجاعی با مسکوت ماندن در تصمیم گیری، به اتمام رسید.

اما حسن روحانی و اعضای هیئت دولتش عقیده داشتند پیوستن به این دو لایحه برای پیشبرد اهداف اقتصادی و سیاسی کشور اهمیت وافری دارد؛ از این رو حسن روحانی با نوشتن نامه ای به رهبر انقلاب درخواست کرد تا دستوری از سوی ایشان برای اختصاص وقت اضافه ای از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت بررسی این موضوع، صادر شود.

رهبری با این موضوع موافقت کردند و ابتدا محسن رضایی دبیر و سپس روابط عمومی مجمع خبر دادند که دو لایحه باقی مانده از لوایح چهارگانه مجدد در این نهاد بررسی می شوند.

اما ماه گذشته مجید انصاری اعلام کرد که در سال جاری بررسی این لوایح دستور کار مجمع نبوده است.

غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا مهلت قانونی برای بررسی این موضوع مجدد در مجمع به پایان رسیده است گفت که از نظر قانونی از زمان صدور دستور رهبری به مدت یک سال زمان بررسی وجود دارد.

باید دید دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی همانند دولت دوازدهم برای پیوستن ایران به این دو لایحه الحاقی تاکید دارد و جهت بررسی و رای آوری آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش خواهد کرد، یا با مسکوت ماندنش تا زمان اتمام فرصت قانونی آن در مجمع موافق است.

گفتنی است خبر نامه روحانی به رهبر انقلاب و درخواست اجازه از ایشان برای بررسی مجدد این لوایح آذرماه سال ۹۹ منتشر شده بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حسن روحانی رهبر انقلاب غلامرضا مصباحی مقدم مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه پالرمو لوایح پالرمو لوایح CFT سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی دو لایحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌ نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران در ۳۱ ماده تنظیم شده است که پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین محورها استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مثل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم. نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به ویژه بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

جهان‌پور ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

وی گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج‌نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ماست و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

کد خبر 748838

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • آزمایشگاه‌های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • آزمایشگاه های طبی کمترین شکایت را در نظام پزشکی دارند
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی