Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-برخورد قاطع با محتکران و عوامل فروش غیرمجاز دارو در استان هرمزگان ادامه دارد و روز گذشته نیز بنا به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان ۱۱ نفر از عاملان فروش اقلام دارویی خارج از چرخه توزیع شناسایی و دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، هرمزگان این روزها شرایط کرونایی نابسامانی دارد و هر چند برخی آمارها در این استان ماهش یافته اما بحران کرونا در این استان تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روزانه شمار زیادی از مردم بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند که شاید یکی از علل آن کمبود داروی کرونایی باشد، کمبود دارو نکته‌ای است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز بارها در گفت‌وگو با تسنیم آن را تایید و از مسئولان کشوری درخواست اختصاص داروی بیشتر به این استان کرد. 

این نکته را استاندار هرمزگان نیز از گفت‌وگو با تسنیم تایید کرد و از رایزنی با کشور برای جبران کمبودهای دارویی استان خبرداد. 

اما در این وانفسای کرونایی که هر لحظه امکان جان باختن بیمارانی بر اثر دیر رسیدن دارو وجود دارد عده‌ای سودجو که از بیماری مردم نیز به دنبال کسب پول‌های کثیف بیشتر هستند اقدام به تهیه و توزیع اقلام دارویی کرونایی در بازار آزاد با قیمت‌های نجومی کرده‌اند.

هفته گذشته یکی از کارمندان متخلف بیمارستان شهید محمدی بندرعباس که اقدام به فروش غیرمجاز و چند برابر قیمت داروهای کرونایی می‌کرد و در چرخه توزیع اخلال ایجاد کرده بود توسط نیروهای اطلاعاتی استان شناسایی و دستگیر شد. 

اما کار به همینجا ختم نشد و پلیس انتظامی استان نیز در روز گذشته عده‌ای دیگر از این سودجان را شناسایی و طی یک اقدام ضربتی دستگیر کرد.

غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر اظهار داشت: مامورین پلیس امنیت عمومی استان درراستای مقابله جدی با هرگونه تهیه و توزیع داروی خارج از چرخه توزیع با انجام اقدامات فنی اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی و گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در صنوف و محلات مختلف شهرستان بندرعباس یک محل دپو و احتکار اقلام پرشکی و بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا را در یکی از محلات این شهرستان شناسایی و موضوع را بصورت ویژه در دستور کار قراردادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و با توجه به شرایط کمیاب دارویی در کشور و استان در بازرسی دقیق از یک بنگاه معاملاتی ملکی تعداد 11 هزارو 152 قلم انواع آمپول و قرص‌های کمیاب که جهت فروش با قیمت بالا و خارج از چرخه احتکار شده بودند کشف کردند.

امام جمعه همدان: مشکل تأمین دارو در روستاها بیش از سایر نقاط کشور احساس می‌شودآیا حساسیت‌های دارویی مانع تزریق واکسن کرونا‌ست؟35000 سرم در داروخانه‌های کاشان توزیع شد

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ارزش داروهای قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه ، 13 میلیارد ریال عنوان کرده و اظهار داشت: در این رابطه ضمن شناسایی و دستگیری عامل اصلی توزیع و فروش خارج از چرخه دارو و واکسن کرونا، تعداد 10 نفر دیگر از رابطین و فروشدگان داروی قاچاق دستگیر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی به یگان انتقال داده شدند.

این مقام ارشد انتظامی استان ضمن برخورد قاطع پلیس با احتکار کنندکان کالا از مردم در خواست کرد: در صورت آگاهی از هر گونه اقدام به قاچاق، مراتب را به فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند. 

به گزارش تسنیم، افزایش این گونه برخوردها قطعا می‌تواند در کاهش میزان سواستفاده از وضعیت نابسامان فعلی موثر باشد و سودجویان نیز با دیدن چنین اقدامات قاطعی و بسته دیدن راه منفعت طلبی برخود، از این کار صرف نظر خواهند کرد. 

انتهای پیام/864/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتظامی استان خارج از چرخه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد
  • شناسایی سه واحد متخلف غیراستاندارد در یزد
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز