Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه حریت از مذاکرات بین طالبان و آنکارا برای رسیدن به تفاهم درباره اداره فنی فرودگاه بین‌المللی کابل خبر داد و نوشت: طرف ترک در این خصوص شروطی دارد که اگر محقق شود، ترکیه نیز آماده اداره فرودگاه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هانده فیرات طی یادداشتی در نشریه حریت با اشاره به تماس های گرفته شده از سوی ترکیه با طالبان نوشت: از ریاست جمهوری، وزارت خارجه، وزارت دفاع و سرویس اطلاعاتی ترکیه دیدارهایی با طرفهای طالبان، پاکستان و قطر انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان از همان ابتدا اعلام کرده بود که حضور نیروهای نظامی ترکیه در کابل یک مسئله است و به حضور نیروهای نظامی ترکیه نگاه مثبتی نداشت. عنوان شده بود که اگر امروز با حضور نیروهای ترکیه در افغانستان موافقت شود، فردا و پس فردا نیز روسیه، پاکستان و چین چنین درخواستهایی خواهند داشت.

اما طالبان از ترکیه خواسته بود که در موضوع فعالیت فرودگاه کابل به آنها کمک کند و امور فنی این فرودگاه را بر عهده بگیرد.

تماسها و دیدارها درباره فعالیت ترکیه در فرودگاه کابل به صورت غیر نظامی در جریان است. به طور عمده این مذاکرات از طریق شرکت هواپیمایی ترکیه در حال انجام است. حتی اشاره شده که یک شرکت خصوصی هوایی ترکیه نیز در فرودگاه کابل مشغول به فعالیت خواهد شد.

از سوی دیگر آنکارا معتقد است که نیروهای نظامی طالبان نمی توانند به تنهایی امنیت فرودگاه کابل را تامین کنند. مذاکراتی برای ایجاد یک نیروهای امنیتی ویژه در فرودگاه کابل از سوی ترکیه در جریان است. در حال حاضر شرایط طرفین برای مذاکره روی میز است و مذاکره ادامه دارد.

اگر شروط ترکیه از سوی طالبان تامین شود، ترکیه برای اداره فنی فرودگاه کابل دست به کار خواهد شد.

ترکیه طی ماههای گذشته همه تلاش خود را به کار گرفت تا نیروهای نظامی این کشور در فرودگاه کابل حضور داشته باشند اما با مخالفت صریح طالبان آنها مجبور به بازگرداندن نیروهایشان کردند.

ترکیه: تمام نیروهای خود را هرچه زودتر از افغانستان خارج می‌کنیم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان ترکیه اخبار افغانستان طالبان ترکیه فرودگاه کابل نیروهای نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۷۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران

رسانه‌های ترکیه با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران به تهیه گزاش درباره محصولات نظامی بخصوص در حوزه موشکی و پهپادی پرداختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه نظیر NTV و CNNTURK با حضور در نمایشگاه دستاوردهای نظامی کشورمان به تهیه گزارش از تسلیحات ایران بخصوص در بخش های موشکی و پهپادی پرداختند.

موشکهای مورد استفاده ایران در عملیات وعده صادق مانند فاتح، خیبرشکن، عماد و پاوه از محصولات مورد توجه این رسانه ها بود.

پهپادهای غنیمتی از آمریکا که توسط ایران مهندسی معکوس شده است نیز از دیگر موارد مورد اشاره رسانه های ترکیه در این نمایشگاه بود.

پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ترکیه بازتاب قابل توجهی داشت. بخشی آن را به عنوان یک نمایش یا تئاتر مورد انتقاد قرار دادند که توجه جهانی را از موضوع قتل عام مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی منحرف کرد اما بخش قابل توجهی نیز پاسخ یک کشور اسلامی به رژیم صهیونیستی دانستند که تاکنون بی سابقه بوده است.

فشار افکار عمومی در ترکیه به قطع روابط تجاری با رژیم صهیونیستی باعث شد تا اردوغان تصمیم به کاهش این روابط بگیرد.

تا ماه گذشته بیش از 60 درصد فولاد وارداتی رژیم صهیونیستی از ترکیه تامین می شد و حدود 40 درصد سوخت مورد نیاز این رژیم نیز از طریق ترکیه به آنها می رسید.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه