Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت وامنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اوضاع بیماری کرونا در کشور و استان در حال حاضر بحرانی است و کرونا به شدت در حال جولان دادن است و نیاز به همکاری و مشارکت همه دارد.

او گفت : در حال حاضر اوضاع مانند شرایط جنگی است و باید خیلی بیماری را جدی بگیریم ولازم است مرتباً و به صراحت باید در خصوص خطرات کرونا و اهمیت تزریق واکسن صحبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگلری افزود : در شرایط فعلی علائمی مانند سرفه، عطسه، گلودرد و کوفتگی بدن را باید علائم احتمالی ابتلا به کرونا بگذاریم.

او افزود : تزریق واکسن ارتباطی به حساسیت به پنی سیلین ندارد مگر درموارد خیلی محدود که خود فرد به واکسن حساسیت داشته باشد.

بیگلری ادامه داد : هر نوع اجتماعات می‌تواند ریسک به خطر انداختن جان دیگران را داشته باشد. تردد سالم با وسایل حمل ونقل عمومی حائز اهمیت ویژه است.

او افزود : بیماران مبتلا به کرونا را به سه دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول بیماران دارای علائم هستند که نیازمند به قرنطینه و استراحت در منزل و مصرف مایعات فراوان هستند.

بیگلری ادامه داد : دسته دوم کسانی که دارای علائم بیماری می‌شوند باید به پزشک مراجعه کنند و دسته سوم کسانی که علائم شدید دارند باید به درمانگاه و مراکز درمانی ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا بار بیمارستان‌ها افزایش پیدا نکند.

او گفت : تن‌ها راهی که سازمان بهداشت جهانی و همه کشور‌ها برای مهار بیماری کرونا ارائه می‌دهند تزریق واکسن، استفاده از ماسک همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

بیگلری افزود : واکسن ویروس کشته شده است و باعث بیماری نمی‌شود، کسانی که مبتلا به کرونا می‌شوند یک ماه بعد از زمان بهبودی واکسن بزنند.

او افزود : متاسفانه ویروس جهش یافته، نوع دلتاست و اهمیت آن در بستری شدن و قابل انتقال‌تر شدن ویروس است.

بیگلری گفت : واکسن‌ها درصدی ایمنی را در بدن ایجاد می‌کنند که بستگی به ژنتیک هر فرد دارد، اما می‌تواند از موارد شدید بیماری وخطر مرگ فرد جلوگیری کرده و زنجیره انتقال بیماری را در جامعه کنترل نماید.

او گفت : لازم نیست همه افرادی که کرونا میگیرند سی تی اسکن ریه انجام دهند و تنها باید بر اساس نظر پزشک معالج باشد، چرا که علاوه بر هزینه مالی واقتصادی مضرات زیادی برای سلامتی فرد در آینده دارد.

بیگلری افزود : نوع جدید دلتا قابلیت سرایت بیشتری دارد تا حد ممکن در جا‌های شلوغ قرار نگیرید، سفر نروید و در صورت لزوم از ماسک‌های با قابلیت بالاتری استفاده کنید.

او افزود : سازمان بهداشت جهانی تنها گروه دارای محدودیت برای تزریق واکسن را مادران باردار عنوان می‌کند که برای تزریق واکسن نیازمند مشورت با پزشک متخصص عفونی می‌باشند.

بیگلری ادامه داد : اوضاع بیماری کرونا در اکثر نقاط جهان بحرانی است و در شرایط بحرانی هم همه باید مسئولیت پذیری اجتماعی داشته باشند.

او افزود : بهترین گزینه این است که در این شرایط مراقب خود، خانواده و دوستان و عزیزانمان باشیم .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا بیماری کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۸۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محبوبه محمدزمانی، مدیر صدور مجوزهایِ سازمانِ نظامِ مهندسیِ کشاورزی در برنامه مناظره بالاتر شبکه خبر گفت: در ۵ سال گذشته، بیش از ۳۰ درصدِ درخواست متقاضیان کسب و کار‌های کشاورزی، به علت آنچه فاصله بهداشتی عنوان می‌شود، رد شده است.
زمانی افزود: براساس قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار، این فاصله‌ها با هدفِ جذب سرمایه در بخشِ کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.
فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحد‌های تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز­ را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.
دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شده شد، اما باز نگری آن اجرایی نشد.
علاوه بر  فواصل غیرضروری مجوز واحد‌های را کد هم یکی از موانع کسب و کار است.
البته طبق قانون در تولیدات روستایی فواصل بهداشتی اعمال نمی‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود