Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گزارش منابع خبری در خصوص بحران مالی تشکیلات خودگردان فلسطین و نگرانی واشنگتن از این امر، منابع صهیونیستی ادعا کردند که تل‌آویو قصد اعطای وام ۸۰۰ میلیون‌دلاری به تشکیلات خودگردان را دارد.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان، امروز (جمعه)، مدعی شدند که تل‌آویو قصد اعطای وام چندصد میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطین را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که تل‌آویو وامی به ارزش ۸۰۰ دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین اعطا خواهد کرد.

طبق این گزارش، این وام در چند مرحله و تام پایان سال جاری میلادی به طور کامل به تشکیلات خودگردان اعطا خواهد شد.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع خبری پیش از گزارش داده بودند که بعد از توقف بخشی‌ از کمک‌های مالی تل‌آویو به رام‌الله، «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات کل تشکیلات خودگران پیامی در خصوص وضعیت بد اقتصادی رام‌الله برای مقامات آمریکایی ارسال کرده است.

پس از این پیام، «هادی عمرو» ‌ مسئول پرونده فلسطین-اسرائیل در وزارت امور خارجه آمریکا و «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفری وارد فلسطین اشغالی شدند و با مقامات تشکیلات خودگردان دیدار کردند.

منابع خبری در این خصوص گزارش داده بودند، در شرایطی که جایگاه تشکیلات خودگردان فلسطین متزلزل شده است و مقبولیت این تشکیلات در نزد مردم فلسطین در پی چند اقدام رسواکننده به پایین‌ترین حد خود رسیده است، دولت آمریکا و در کنار آن تل‌آویو در تکاپو هستند تا طرحی جدید را با هدف جان‌بخشی مجدد به تشکیلات خودگردان از راه کمک‌های اقتصادی آغاز کنند البته به ازای زمینه‌سازی برای اعمال تغییر در نظام سیاسی فلسطین و درخواست از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان برای فراهم کردن زمینه این تغییرات و آمادگی برای کنار رفتن از قدرت.

روزنامه «الاخبار» نیز به نقل از برخی منابع در تشکیلات خودگردان در ارتباط با سفر رئیس سیا به فلسطین اشغالی خبر داده بود که  او با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان درباره آغاز مجدد روند سازش میان فلسطینیان و تل‌آویو، وضعیت اقتصادی تشکیلات خودگردان، بحران مالی رام‌الله و چگونگی حمایت از تشکیلات برای بقا، مقامات آتی تشکیلات خودگردان فلسطین و چگونگی جلوگیری از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای عدم اثرگذاری بر تصمیم‌گیری مردم فلسطین، حمایت از دستگاه‌های امنیتی تشکیلات برای ممانعت از وقوع انتفاضه جدید، و بالا بردن سطح هماهنگی‌های امنیتی میان رام‌الله و واشنگتن بحث و تبادل نظر کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین مقاومت اسلامی فلسطین محمود عباس ویلیام برنز وزارت امور خارجه آمریکا تل آویو تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیلات خودگردان رام الله تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۸۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند

رسانه‌های تل آویو از میزان خسارت و تلفات این حمله موشکی حزب الله گزارشی ارائه نکردند.

ساعاتی پیش حزب‌الله با موشک چند منطقه در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

براساس این گزارش، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی «شبعا» در ساعات گذشته مورد حمله بی‌سابقه حزب‌الله با موشک قرار گرفتند.

ارتش رژیم اسرائیل نیز اعلام کرد که پرتاب ۲ موشک از لبنان به سمت کوه «هاردوف» را رصد کرده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: پایگاه رویسات العالم اسرائیل در تپه‌های اشغالی «کفر شوبا» را با سلاح‌های موشکی هدف قرار دادیم.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم