Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:08:45 GMT

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۸۴۹۴

اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه‌ها

زمان ثبت‌نام برای پذیرش در رشته‌های براساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۰ ساعت ۲۴ امروز جمعه ۵ شهریور ماه ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، مهلت ثبت‌نام در رشته‌های بدون‌ آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ساعت ۲۴ امروز جمعه ۵ شهریور پایان می‌یابد داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده یا نکرده‌اند می‌توانند در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان برای پذیرش در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی یا کل دیپلم) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید همزمان با ثبت‌نام، فرم انتخاب رشته(حداکثر ۱۵۰ کدرشته) را به روش اینترنتی تکمیل کنند و متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده‌اند نیازی به ثبت‌نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) است، ندارند.

این گروه از متقاضیان می‌توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ که قبلاً در آن ثبت‌نام کرده‌اند و با مراجعه به لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته محل از رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی(تمامی گروه‌های آزمایشی) اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۳ در دوره روزانه، ۴۹۵۱ در نوبت دوم شبانه، ۱۷۱ هزار و ۸۵۰ در دانشگاه پیام نور، ۳۲۲ در مناطق محروم، ۱۲۹ هزار و ۶۰۶ در موسسات غیرانتفاعی، ۶۳۵ در پردیس خودگردان، ۱۶۱۰ مجازی، ۱۹۱۳ مجازی غیرانتفاعی نفر بر اساس سوابق تحصیلی در دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهند شد.

به طور کلی در  سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر به صورت سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند.

بر این اساس تعداد ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر به صورت(با آزمون و با سوابق تحصیلی) در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهد شد که با احتساب پذیرش ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر به صورت(با آزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۹۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر می‌باشد.

در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت‌نام برای رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) اقدام به ثبت‌نام و انتخاب رشته برای این رشته‌ها کند، ثبت‌نام و انتخاب رشته وی در رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنکور 1400 ثبت نام بدون آزمون دانشگاه ها رشته های بدون آزمون دانشگاه ها دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی اساس سوابق تحصیلی رشته های صرفا انتخاب رشته بدون آزمون سال ۱۴۰۰ ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۸۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

وزیر بهداشت از رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و سهم شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون را به ترتیب ۵۲ و ۴۸ درصد عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، با اشاره به رقابت بیش از ۱۲ هزار پزشک در این آزمون تخصصی، تصریح کرد: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می دهند. 

وی با بیان اینکه پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می شود، افزود: داوطلبان شرکت کننده می توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، بیان کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد.

عین اللهی درمورد رشته هایی تخصصی که نیاز به پذیرش دستیار دارد، گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته ها صورت گرفت. 

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه ها از سوی دولت، گفت: این موضوع مشوق خوبی برای ورود دستیاران است.

وزیر بهداشت با اشاره به افرایش حقوق دستیاران در دولت مردمی، خاطرنشان کرد: در سال جاری حقوق دستیاران مجرد ۱۲ میلیون تومان و دستیاران متاهل ۱۵ میلیون تومان درنظر گرفته شد و از طرف دیگر مراکز درمانی نیز از درآمدهای اختصاصی خود کارانه ای را به دستیاران پرداخت می کنند که این موضوع باعث شده که امسال استقبال بیشتری برای ورود به دوره دستیاری را شاهد باشیم.

امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از محل برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور
  • مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه آزاد تا ۱۲ اردیبهشت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی