Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@01:05:38 GMT

ترویج اختلافات قومی و مذهبی توطئه استعمار جدید است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۸۶۱۹

ترویج اختلافات قومی و مذهبی توطئه استعمار جدید است

اموستا ملا قادر قادری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه با بیان اینکه فرهنگ به مجموعه‌ای از عقاید و افکار سنن و آداب و فولکلور و روش زندگی اطلاق می شود، افزود: مبارزه با فرهنگ،آداب، سنت‌ها و به ویژه پوشش، ترور شخصیتی افراد مؤثر، شکسته شدن حریم خانواده‌ها و اشاعه فرهنگ غربی در رسانه‌ها با هدف نفوذ به درون خانواده از دیگر برنامه‌های جدید و هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با رشد روزافزون هجمه‌های فرهنگی دشمنان در رسانه‌ها و فضاهای مجازی، آگاهی و هوشیاری بیشتر مردم و مسئولین ضروری است، چرا که دشمن با جنگ سخت و مسلحانه راه به جایی نخواهد برد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه ادامه داد:کار فرهنگی سخت و دشوار است و بودجه و اعتبارات بیشتری باید به این حوزه تخصیص شود.

ماموستا قادری گفت: در جمهوری اسلامی موفقیت‌های زیادی حاصل شده اما از نظر تربیت نیروی متعهد می‌بایست بیشتر کار می کردیم، چرا که امروز شاهدیم مسئله واکسن، فوتی‌های ناشی از کرونا و به تارگی زندان اوین که ناشی از اهمال کاری برخی از مدیران است سوژه و خوراک رسانه‌های بیگانه شده است.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ عمومی توجه به رسالت پیامبر اسلام (ص) و علمای اسلام است، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) برای تصحیح فرهنگ بسیار تلاش کرد و فرهنگ اسلامی را بر فرهنگ کفر پیروز و جایگزین فرهنگ غیرتوحیدی نمود.

امام جمعه پاوه اضافه کرد:حدود ۲ سال است که جلسات این شورا به دلیل شیوع کرونا، برگزار نشده و تصویب روز ۲۶ مرداد به عنوان روز ملی پاوه از اولویت‌های این شورا و این جلسه است.

ماموستا قادری یادآور شد: امام خمینی (ره) برای شکست حصر پاوه و آزادسازی این شهر ۲ پیام ویژه صادر کرد و این اهمیت موضوع را می رساند و بایستی مورد توجه قرار گیرد.

صداوسیما باید نقش بیشتری و بهتری ایفا کند

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه نیز گفت: در حوزه فرهنگ، رسالت همه نهادها مشخص شده و صدا و سیما به عنوان یکی از مجریان این حوزه باید بیشتر و بهتر نقش خود را ایفا کند.

جلیل بالایی افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است و باید با بهره گیری از شوراهای مختلف از جمله شورای اجتماعی، اداری و تامین ، این شورا را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: کاهش سن ازدواج، افزایش طلاق، ترافیک از آسیب‌هایی است که در جامعه وجود دارد و با توجه به مشارکت ستودنی مردم، باید بتوانیم بیشترین بهره را ببریم.

سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه اضافه کرد: برای تصویب ۲۶ مرداد به عنوان روز ملی پاوه، باید همه مستندات قابل دفاع تهیه و به استان ارسال شود تا در شورای فرهنگ عمومی استان و سپس در شورای کشور به تصویب برسد.

در پایان این نشست از سوی شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه، روز ۲۶ مرداد به عنوان روز ملی پاوه تصویب و به امضاء اعضا رسید.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه استعمار امام خمینی خبرگزاری فارس فارس کرمانشاه ماموستا قادری پاوه روز ملی پاوه اورامانات شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم

به گزارش جماران؛ هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر ارشاد) با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم. 

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود. 

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، ان شاءالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود. 

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آن‌ها بیان می‌شود. 

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد. 

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است. 

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشورها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند. 

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونیستی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت. 

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند. 

در ادامه جلسه علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد. 

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکارهای این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند