Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:36:41 GMT

افتتاح ۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و صنعتی در سروستان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۸۶۷۷

افتتاح ۸۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و صنعتی در سروستان

ایسنا/فارس همزمان با هفته دولت و با حضور استاندار فارس، دو طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار ۸۰میلیارد ریال در شهرک صنعتی سروستان ۲، افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جمعه ۵ شهریور در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: این طرح‌ها شامل بهره برداری از طرح نیروگاه برق خورشیدی به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات، باسرمایه گذاری۷۰میلیارد ریال است که  با بهره برداری از آن برای پنج نفر اشتغال ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احد فتوحی با بیان اینکه این نیروگاه در فازهای بعدی به  ظرفیت تولید یک مگاوات برق می‌رسد، از بهره برداری از پروژه زیرسازی و آسفالت بخشی از فاز اول شهرک صنعتی با اعتبار۱۰میلیارد ریال خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان ۲ با مساحت۷۱۵هکتار به عنوان مهمترین گزینه سرریز سرمایه گذاری شهر شیراز در نظر گرفته شده است، گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک باهدف  جذب سرمایه گذار هزینه شده است.

فتوحی ادامه داد: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی درفاز نخست آن پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در توسعه این شهرک تأمین آب و برق است، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی در این منطقه، گزینه‌های مختلف برای تأمین آب نظیر انقال آب از شیراز ونیز جابجایی چاه آب قدیمی و حفر حلقه جدید چاه در دست پیگیری است که در این زمینه امیدواریم موضوع تامین آب با حمایت دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

فتوحی عنوان: در زمینه تامین برق پایدار نیز هم‌اکنون برق واحدهای موجود از طریق خط دومداره اختصاصی تامین و برای آینده نیز مذاکراتی با شرکت برق منطقه ای و وزارت نیرو برای تامین برق انجام و طرح‌هایی اجرا خواهد شد.

او با بیان اینکه شهرک صنعتی سروستان به دلیل نزدیکی با شیراز و قرارگرفتن در مسیر بزرگراه شیراز-بندرعباس، ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد، افزود: در حال حاضر ۳۸ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و در قالب این قرارداد ۱۷ هکتار زمین واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از بهره برداری چهار واحد تولیدی و صنعتی با اشتفال ۶۰نفر در مرحله بهره برداری است.

فتوحی خواستار حمایت مسئولان در زمینه تامین آب و برق خبر داد و گفت: این شهرک صنعتی بعنوان مهمترین گزینه هدایت سرمایه گذاران بعد از شهرک صنعتی بزرگ شیراز در نظر گرفته شده و باتوجه به تکمیل شهرک صنعتی بزرگ شیراز ضرورت دارد هرچه سریعتر دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را برای تامین زیرساخت‌ها انجام دهند.

او افزود: هم‌اینک طرح‌هایی به ارزش ۱۰۰میلیارد ریال نیز در این شهرک صنعتی در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان کرد: این شهرک صنعتی به شبکه گاز نیز متصل و ایستگاه TBSگاز نیز توسط شرکت گاز فارس در دست اجرا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی هفته دولت شرکت گاز فارس سروستان مدیرعامل شرکت شهرک شهرک صنعتی بهره برداری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، طرح آبرسانی ۳۶۰ هکتاری روستای گل سفید به صورت نمادین افتتاح شد.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: اصلاح حوضچه‌های روستای رحیم آباد، طرح آبرسانی آبشار علیا و سرتنگ محمودی از دیگر طرح‌های آبرسانی کشاورزی در بخش ناغان است.
بهره برداری از طرح گازرسانی روستای کهن دژ با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان وآبرسانی به این روستا با بیش از یک میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هزینه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش از دیگر طرح‌هایی بود که در بخش ناغان بهره برداری شد.
همچنین کلنگ احداث مرحله نخست طرح نهضت ملی مسکن در گهرو به زمین زده شد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: ۱۳ هزار متر مربع برای این طرح پیش بینی شده که در مرحله نخست ۵ هکتار آن با قابلیت ۶۷ پلاک برای احداث ۱۳۴ واحد آغاز شد.
تسریع در تکمیل تونل زره، تهیه طرح هادی روستا‌های بخش ناغان و طرح تفصیلی شهر ناغان، تکمیل چهارخطه شلمزار از جمله مصوبات نشست شورای اداری بخش ناغان بود.
همچنین با حضور مدیران ۲۰ دستگاه اجرایی در سفر استاندار میز خدمت برای پاسخگویی به مشکلات مردم بخش ناغان نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح دو طرح عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد