Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصویربرداری فیلم سینمایی «غریزه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش اسعدی 11 مردادماه به پایان رسید و با پایان مراحل فنی این فیلم آمده حضور در جشنواره چهلم فیلم فجر می‌شود.

خبرگزاری میزان - «غریزه» چهارمین ساخته سیاوش اسعدی است که ۱۱ فروردین ماه امسال در شهرستان منجیل کلید خورد و پس از چهار ماه فیلمبرداری، ۱۱ مردادماه در اطراف تهران به پایان راه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«غریزه» یکی از پر هزینه‌ترین و پرلوکیشن‌ترین فیلم‌های بخش خصوصی سینمای ایران است که منجیل، رودبار، لوشان، قزوین، تاکستان و محمدشهر کرج از جمله لوکیشن‌های اصلی فیلم بودند. از نکات قابل توجه این فیلم، ساخت بخش عمده‌ای از دکور‌های فیلم بوده که در نقاط مختلفی ساخته شده‌اند.

«حوالی اتوبان»، «جیب بر خیابان جنوبی» و «درخونگاه» سه فیلم قبلی سیاوش اسدی جزء فیلم‌های برگزیده انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بوده‌اند و در هنگام اکران با بازخورد بسیار خوب تماشاچیان سینما همراه بودند.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

سیاوش اسعدی پس از سال‌ها تولید و ساخت فیلم‌های کوتاه، فعالیت جدی خود را شروع کرد و او در سال ۱۳۸۷ وقتی ۲۵ ساله بود اولین فیلم سینمایی بلند خود را با عنوان «حوالی اتوبان» را کارگردانی کرد که به کارگردانی خودش و به نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی سید غلامرضا موسوی تولید شد. در فیلم «حوالی اتوبان» بازیگرانی نظیر گلچهره سجادیه، سید‌شهاب حسینی، بهناز جعفری، افسانه چهره‌آزاد، افشین سنگ‌چاپ، ملیحه نیکجومند و نورا هاشمی به ایفای نقش و بازیگری پرداخته‌اند. این فیلم در چهارمین دوره جشنواره منتقدان و نویسندگان سینمایی به عنوان فیلم برگزیده منتقدان و نویسندگان سینمای ایران انتخاب شد.

اسعدی در سال ۱۳۹۰ با حضور بازیگران باتجربه‌ای نظیر مصطفی زمانی، نورا هاشمی، امیر جعفری و لیلا بلوکات فیلمی با عنوان «جیب بر خیابان جنوبی» ساخت. «جیب بر خیابان جنوبی» فیلمنامه و روایت خوبی دارد فیلم خیلی سریع و ساده داستانش را روایت می‌کند و از اضافه‌گویی‌های بیهوده پرهیز کرده است.

در نهایت سیاوش اسعدی در سال ۱۳۹۶ به کارگردانی و نویسندگی خودش و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور فیلم سینمایی «درخونگاه» را ساخت که این فیلم در سال ۱۳۹۷در سی‌ و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. «درخونگاه» فیلمی اجتماعی است که در دهه شصت روایت می‌شود و از بازیگرانی که در آن ایفای نقش می‌کردند می‌توان به امین حیایی، ژاله صامتی، مهراوه شریفی‌نیا و محمود جعفری اشاره کرد. بازی امین حیایی و محمود جعفری در این فیلم مورد توجه و تحسین و مردم و منتقدان قرار گرفت و بسیاری این فیلم را شروع اوج بازیگری امین حیایی عنوان کردند.

فیلم‌های سیاوش اسعدی در دیالوگ‌نویسی، قاب‌بندی و میزانسن و ... شباهت زیادی به فیلم‌های مسعود کمیایی دارد و اسعدی به نوعی میراث‌دار کیمیایی است (به خصوص دو فیلم «حوالی اتوبان» و «درخونگاه»). اسعدی فیلم سینمایی «درخونگاه» را به این کارگردان پیشکسوت تقدیم کرده است. خود در این زمینه می‌گوید: من با کیمیایی عاشق سینما شدم و بار‌ها هم گفته‌ام درواقع کیمیایی عضوی از خانواده ماست تا یک فیلمساز. معتقدم دیالوگ باید سینمایی شود تا به ماندگاری برسد. من این سینما شدن دیالوگ را دوست دارم و کیمیایی به بهترین شکل این کار را انجام می‌دهد.

تازه‌ترین ساخته سیاوش اسعدی گفته می‌شود به طور کامل در بخش خصوصی تهیه و تولید شده که در صورت مهیا بودن شرایط در جشنواره فیلم فجر رونمایی می‌شود. «غریزه» قصه‌ای عاشقانه است که در اواخر دهه ۴۰ خورشیدی روایت می‌شود.

امین حیایی، پانته‌آ پناهی‌ها، با حضور ژاله صامتی و با معرفی دو چهره جدید در نقش‌های اصلی فیلم که در آینده نزدیک از آن‌ها رونمایی خواهد شد، همچنین فرهاد شریفی، افشین سنگ چاپ، پردیس پورعابدینی، لادن ژاوه‌وند، با معرفی رضا کرد بازیگران «غریزه» هستند. این دومین همکاری امین حیایی با سیاوش اسعدی است. «درخونگاه» اولین همکاری این دو بود.

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:

کارگردان: سیاوش اسعدی، فیلم‌نوشت: سیاوش اسعدی، نیما نادری، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، مدیر صدابرداری: امین میرشکاری، طراح دکور و لباس: مشکین مهرگان، طراح صحنه: مجید علی اسلام و مشکین مهرگان، طراح گریم: عباس عباسی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: آرش حسن‌پور و منصور وثوق، مدیر تدارکات: مهدی عباسی‌پور، مسئول پروتکل‌های بهداشتی: صدیقی (یحیی)، عکس: علی نیک‌رفتار، مدیر تولید: محمد یمینی، مجریان طرح: روزبه معینی و محمد یمینی، تهیه‌کننده: سیاوش اسعدی، محصول (خانه فیلم اَوستا).

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران سینمای ایران حوالی اتوبان فیلم سینمایی سیاوش اسعدی امین حیایی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی باشه‌آهنگر، حامد بهداد، ابوالفضل جلیلی، نیکی کریمی، محمود کلاری، رضا کیانیان و محمدحسین لطیفی، ۱۶ فیلم سینمایی نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری می‌کنند.

اسامی فیلم‌های سینمایی به این شرح است: «۷۶۰۰» از بهروز باقری، «احمد» از امیرعباس ربیعی، «آپاراتچی» از قربانعلی طاهرفر، «آسمان غرب» از محمد عسگری، «آفتاب گرگ و میش» از محسن دانشور بیری، «بی‌تار» از جمیل رستمی، «پدران» از سالم صلواتی، «خورشید آن ماه» از ستاره اسکندری، «سون‌سوز» از رضا جمالی، «شوماه» از مژگان بیات، «عروسک» از اصغر یوسفی‌نژاد، «عزیز» از مجید توکلی، «کاژه» از مجتبی سعیدزاده، «مسخ نرگس» از حامد علیزاده، «میرو» از حسین ریگی و «نوروز» از سهیل موفق.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی جشنواره شامل فیلم‌های داستانی سینمایی و کوتاه، مستند، انیمیشن، فیلمنامه و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • عکس| تصویری دیده نشده از پیمان معادی، امین حیایی و بهرام رادان