Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک باند ۶ نفره که بین آن‌ها ورزشکار و تحصیلکرده دیده می‌شود دست به سرقت‌های خشن از انبار باربری‌های می‌زدند. سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران در خصوص انهدام باند زورگیران خشن باربری‌ها  گفت: ۱۶ تیرماه امسال صاحب باربری در میدان شوش با پلیس تماس گرفت و از سرقت باربری اش خبر داد و بدنبال اعلام خبر تیم تحقیق وارد عمل شده و راهی محل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرد میانسال که نگهبان بنگاه باربری بود در تحقیقات عنوان کرد، ساعت ۳ بامداد بود که چند مرد جوان از در بنگاه باربری بالا آمده و با ورود به محل باربری دست و پای مرا بستند. آن‌ها به سراغ وسایل داخل باربری که شامل چندین تخته فرش، جاروبرقی و وسایل موتورسیکلت به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال بود را سوار نیسان کرده و به سرقت بردند. بعد از رفتن آنها، من همچنان دست و پا بسته بودم تا اینکه ساعت ۸ صبح صاحب باربری آمد و دست و پایم را باز کرد.

بیشتربخوانید

سرقت از حساب مقتول دست قاتل را رو کرد

سرقت از باربری‌های جنوب تهران
سردار لطفی اظهار داشت: کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت در حین تحقیقات پلیسی با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در تمامی آنها، سارقان از دیوار یا در باربری وارد شده و پس از بستن دست و پای نگهبان اقدام به سرقت کرده اند.

رییس پلیس آگاهی تهران گفت: در ادامه تحقیقات سارقان حرفه‌ای که تعدادی از آن‌ها سابقه دار بودند شناسایی شد و در ۶ عملیات همزمان و جداگانه، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران موفق به دستگیری اعضای باند شدند.

وی افزود: متهمان در ادامه تحقیقات به جرم خود اعتراف کرده و گفتند که ما همشهری هستیم و به خاطر بدهی تصمیم گرفتیم سرقت کنیم. با گشت زنی در محله‌های شوش و اطراف آن، باربری‌هایی که فاقد دورببن‌های مداربسته بودند را شناسایی کرده و سرقت‌های شبانه را انجام می‌دادیم. وسایل سرقتی را هم در گاوداری یکی از دوستانمان یا خانه‌ای در تهران پنهان کرده بودیم تا در فرصتی مناسب به فروش برسانیم که دستگیر شدیم.

این مقام پلیسی عنوان کرد: با اعتراف متهمان به سرقت‌های سریالی، آن‌ها برای شناسایی سرقت‌های احتمالی و مال باختگانشان به دستور قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

سردار لطفی در پایان گفت: چنانچه افرادی به این شیوه هدف سرقت قرار گرفته اند برای اعلام شکایت و رسیدگی به پرونده شان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

سرقت از انباری‌ها بخاطر فرار از پول نزول
اعضای این باند که همگی همشهری هستند ادعا می‌کنند بخاطر پول و فرار از پول نزول مجبور به این کار شدند. حسین ۲۴ ساله که دانشجو و ورزشکار است می‌گوید بخاطر فقر و پرداخت پول نزول دست به این کار زده است.

سابقه داری؟

نه.

تحصیلات؟

دانشجو هستم.

ورزشکار هم هستی؟

بله، کشتی گیرم.

چرا سرقت؟

یک خانه گرفتم و جهیزیه برای خواهرم خریدم و پولم کم آمد که مجبور شدم ۲۰ میلیون تومان پول نزول کنم به همین خاطر برای پرداخت پول نزول و فرار از فقر مجبور شدم دست به این کار بزنم.

دست و پا و دهان نگهبان را چه کسی بست؟

دهان نگهبان را نبستیم، فکر نمی‌کردیم او داخل باربری باشد به همین خاطر وقتی وارد انبار شدیم با نگهبان روبرو شدیم به همین خاطر به او گفتیم که کاری به او نداریم و فقط دست و پاهایش را بستیم که باهم درگیر نشویم.

شنیدم از دست ماموران فرار کردی؟

بله، وقتی پلیس سر رسید پا به فرار گذاشتم و از پنجره به پایین پریدم که یکی از پاهایم شکست.

ارزشش را داشت؟

نه.

سارق تحصیلکرده باربری!
آرش ۳۴ ساله که تحصیلکرده است می‌گوید من نیز بخاطر فرار از نزول دست به این کار زدم.

سابقه داری؟

نه، من لیسانس جغرافیا داشتم و هیچ وقت دست به خلاف نزدم.

چرا دزدی؟

من در کار چوبکاری بودم که پولم را خوردند و بدهکار شدم و مجبور شدم پول نزول کنم به همین خاطر دست به سرقت زدم و پشیمانم.

چه نقشی در باند داشتی؟

من و حسین از بالای دیوار وارد باربری شدیم و دست و پا‌های مرد نگهبان را بستیم.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره ۵ پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

منبع: رکنا 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرقت اموال پلیس آگاهی تهران پنجم پلیس آگاهی همین خاطر باربری ها پول نزول دست و پا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان

سردار یحیی الهی  در حاشیه بازداشت و دستگیری باند سرقت احشام در لرستان اظهار کرد: در پی وقوع سرقت احشام در استان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های میدانی و اشراف اطلاعاتی، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی سه باند سرقت و کشف ۵۱ رأس دام در استان شدند.
وی با بیان اینکه سارقان در بازجویی به ۲۶ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، گفت: شش دستگاه خودرو از باند سرقت احشام توقیف شد، یک خودرو سرقتی هم از این باند کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی لرستان بیان کرد: در اعترافات و بازجویی از سارقان متوجه شدیم یک باند از این سارقان مسلح بودند.
به گفته سردار الهی متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نصب ردیاب خودرو اجباری شد
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • انهدام ۳ باند سرقت احشام در لرستان
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد
  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان