Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه باید اعتراف کنیم که جامعه داروسازی کشور از جنبه های مختلف تحت فشار و هجمه قرار دارد و برای رهایی از این همه بی‌انصافی باید منسجم‌تر و همسوتر عمل کند، گفت: امیدواریم مسئولین و دولتمردان در دولت سیزدهم، ضمن اعتنای بیشتر به جایگاه داروسازی کشور، آسیب شناسی وضعیت گذشته را در دستور کار خود قرار دهند و با بهره برداری از ظرفیت تشکل‌ها، مسیر توسعه این دانش را از سنگلاخ‌ها خالی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید خیری، عضو هیات مدیره و رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران, ضمن گرامیداشت روز داروساز به ایسنا گفت: هرچند که تبریک روز داروساز باید همراه با شادی و نشاط و تشریح دستاوردها باشد ولی متاسفم که باید اعتراف کنم که در این سال های اخیر، باوجود همه تلاش ها و کوشش هایی که جامعه داروسازی کشورمان انجام داده،  داروسازی ایران در معرض خطر تاراج قرار گرفته است.

وی گفت: امروز سرمایه داران در بازار دارویی ایران حضور پیدا کرده اند و راه را برای خودشان باز کرده اند. امروز علم داروسازی از زوایای مختلف مورد هجمه قرار گرفته است. در چنین شرایطی باید به هوش بود و از علم و صلابت علم به درستی دفاع کرد.

وی گفت: امروز وظیفه ماست که با اندیشه رفتار کنیم و به افراد ساده اندیشی که در این راستا تصور کرده اند که می‌توانند چنین بازاری را با حضور داروهای خاص اشباع کنند، بفهمانیم که داروسازی ایران جایگاه ویژه خود را دارد. لازم است به هوش باشیم و اندیشمندانه رفتار کنیم و از نقد منطقی و منصفانه سیاست ها و رویکردها نترسیم

خیری گفت: علاوه بر این، همسویی و انسجام گروه ها و تشکل های حوزه داروسازی یک ضرورت است و جا دارد در زادروز حکیم رازی که به عنوان روز داروساز نامگذاری شده، بیشتر به آن پرداخته شود. امروز داروسازان در معرض بزرگترین گرفتاری ها و بی توجهی ها هستند، هم از نظر مواجهه با مردم سرگردان و ناآرامی که بدنبال دارو هستند و هم از نظر سازمان غذاودارو که به رای و نظر تشکل های تخصصی بی توجه است.

وی افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم تا کمبود دارو، واکسن و سرم و سایر اقلام مربوط به بیماران کرونایی هرچه زودتر برطرف شود و در این مسیر آنچه که اهمیت دارد آسیب شناسی وضع وجود است. باید بدون تعارف، مسیری که طی کرده ایم که به این‌نقطه رسیده ایم را مرور کنیم و با آسیب شناسی آن، جلوی تکرار آن را بگیریم.

خیری ادامه داد:

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو خیز پنجم کرونا آسیب شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۹۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۲۰ نوع خوراک دارویی و بیش از ۸۰ نوع خوراک بومی در استان گفت: با در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای رستوران‌هایی که از غذاهای بومی استفاده می‌کنند، درصدد تقویت ظرفیت‌های خوراک استان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ایمان درخشی در حاشیه تور گردشگری خبرنگاران برای آشنایی با شهر خلاق خوراک و گیاهان دارویی منطقه دالاهو کرمانشاه، با بیان اینکه منطقه دالاهو به عنوان یکی از مناطق هدف برای معرفی گیاهان دارویی معرفی می‌شود، گفت: در مجموع ظرفیت‌های ویژه استان کرمانشاه، چهار فصل بودن و تنوع‌های قومیتی و خلاقیت مردم در طبخ غذا سبب معرفی آن به عنوان شهر خلاق خوراک شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوراک کرمانشاه به انزوا رفته و مغفول مانده است، افزود: رویدادهایی به منظور معرفی ظرفیت‌های خوراک و غذا در کرمانشاه برنامه‌ریزی شده  و برنامه‌هایی نیز از جمله جشنواره آش زمستانی تاکنون برگزار شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: این ظرفیت‌‌ها در زمینه خوراک و غذا باید تقویت و به رستوران‌ها و چرخه اقتصادی منتقل شود و در این راستا مشوق‌هایی برای رستوران‌ها در نظر گرفته شده که از غذاهای بومی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم دلیل و مفهوم شهر خلاق خوراک را نمی‌دانند، عنوان کرد: خبرنگاران به عنوان یک ظرفیتی در جامعه می‌توانند مبلغ شهر خلاق خوراک باشند و از طرفی همه ما باید سفیرانی در این راستا باشیم.

درخشی با بیان اینکه در استان کرمانشاه بیش از 20 نوع خوراک دارویی وجود دارد گفت: همچنین بیش از 80 نوع خوراک بومی در کرمانشاه وجود دارد که این 80 نوع در وعده‌های صبحانه، میان وعده و غذای اصلی قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند